"Her shirt is purple."

Tłumaczenie:Jej koszula jest fioletowa.

May 14, 2014

3 komentarze
Ta dyskusja jest zamknięta.


Igor7188

Jej koszula jest fioletowa


br0d4
Mod
Plus

Zgadza się. Angielskie słowo "purple" oznacza kolor jaki po polsku nazywamy fioletowym. Natomiast angielski "violet" oznacza kolor bardziej niebieski od polskiego fioletowego.

Polski purpurowy jest wyraźnie bardziej czerwony od angielskiego "purple" i polska purpura odpowiada raczej angielskiemu kolorowi "magenta".

Ale te różnice nie są dla wszystkich oczywiste, więc we wszystkich zdaniach ze słowami "purple"/"violet" i "fioletowy"/"purpurowy" akceptowane są obie wersje tłumaczenia.


jerzy256876

Ten głos "ala "dziecka jest idiotyczny.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.