1. Forum
  2. >
  3. Konu: German
  4. >
  5. "Magst du es spazieren zu geh…

"Magst du es spazieren zu gehen?"

Çeviri:Sen gezmeyi sever misin?

December 13, 2018

6 Yorum


humetin

Gezmeye gitmeyi seviyor musun? (Kabul edilmiyor !)

1.das Spazierengehen :

2.spazieren: gezinmek, dolaşmak -

https://de.langenscheidt.com/deutsch-tuerkisch/spazieren


O_NURS

Teşekkürler Ali Bey güzel açıklama..


Sezen141280

Burada "es"in işlevi nedir?


Alibektas

"es" burada Infinitivsatz'ın işaretçisi. (zu + Infinitiv fiilden oluşan yancümle yapısı). Birebir çevirisi: "Onu sever misin, gezmeye gitmeyi?" gibi bir anlamda. Infinitivsatz cümleden kesilip çıkarılırsa dahi, cümle yine anlamlı kalıyor (Bu örnekte: "Onu sever misin?"). Yani Infinitivsatz'ın cümledeki işlevi, işaretçisi konumunda yer alan kelimeyi açmak, detaylandırmak. Bu işaretçi kelime es olabildiği gibi, kimi zaman bir isim veya sıfat da olabiliyor. Bu işaretçi kelimeden kurtulmak istersek, infinitivsatz'daki "zu"yu da atmamız gerekiyor (Bu örnek için: "Magst du spazieren gehen?").


Alibektas

Bu örnekteki fiile ait, yeni öğrendiğim küçük bir düzeltmeyi eklemek istiyorum. "mögen" fiili her zaman bir isim ile kullanıldığı için, örnekteki cümleyi infinitivsatz kullanmadan yazmak istersek, fiili isimleştirmemiz gerekiyor. Yani; "Magst du Spazierengehen?". Eğer bir fiili isimleştirmeden, sevip sevmediğini sormak istiyorsak "gerne" zarfı ile soru cümlesi oluşturabiliriz. (Bu örnek için; "Gehst du gerne spazieren?")

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Almanca öğren. Ücretsiz.
Başla