"It rains cats and dogs."

الترجمة:إنها تمطر كأفواه القِرَب.

May 15, 2014

17 تعليقًا


AbduMustafa

انا تقريباً قعدت 5 دقايق مبحلق ف الجملة بس افتكرت مشهد في فيلم Magnolia كانت السما بتمطر ضفاضع ف اتكلت على الله وترجمتها كده :D

May 20, 2014

mero785

ههههههههههههههه

September 6, 2014

ZeyadSan

لا يجب أن توضع جملة كهذه لمبتدئين لأنهم سيترجمونها حرفيا <sub>_</sub>

June 11, 2014

Nohaila1

ههههههههه الحمد لله انها لا تمطر قططا و كلابا فعلا

May 18, 2014

OmarSimpson

السماء تمطر بغزارة/إنها تمطر بغزارة.

May 15, 2014

e-nawar

نعم، أعتقد سهواً تُرجمت حرفياً. قم بالتبليغ عنها عندما تقابلك مرة آخرى.

May 15, 2014

Nohaila1

اخواني قد تكون عبارة it rains مستقلة عن cats and dogs ولا تعني بالضرورة ان السماء تمطر قططا و كلابا >>>>لكن الامر طريف رغم كل هذا

May 18, 2014

saleh.luxm

أنا جلست أمام هذه الجملة مصدوما لم أجد لها معنى.ههههه

May 23, 2014

IOGeophysicist

انا فكرت انها تمطر على القطط والكلاب معرفش انها مصطلح. الموقع ده محتاج يعطى دروس تعلمية قبل الاختبار

August 17, 2014

GhenaSar

شو منشان يعني -_- !!

July 15, 2014

hadasi2013

انا اتعلم هون عربية,,, شو معني "كافواه القرب" بانجليزية؟

July 17, 2014

Eng-Sarah

السماء تمطر كأفواه القرب .. انا كدة تهت اكتر :D

July 29, 2014

nermoaly

يعنى إيه إنها تمطر كأفواه القِرَب.

August 4, 2014

ashraf_yassen

بص انا فوتلكم جمل كتير انما ايه الجملة دى انا سمعت الترجمة 5مرات قولت يمكن المشكلة عندى !!

August 17, 2014

Mary_ah

هذه الجملة منتشرة جداً بين متحدثي اللغة الإنجليزية وتقال عندما تمطر السماء بغزارة ولكن عادة تقال it is raining cats and dogs

August 18, 2014

Nourhan_said

اللى هو ازاى يعنى انا مافهمتش حاجه وفى الاخر ترجمتها :D

August 22, 2014

Mocktah

اللى هو إزاى يعنى ؟؟!!>_<

August 26, 2014
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.