1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "My friend introduced me to m…

"My friend introduced me to my husband."

Çeviri:Arkadaşım beni kocamla tanıştırdı.

May 15, 2014

28 Yorum


Golfstream

Nasıl bir cümle bu?Arkadaşı nasıl kendi kocasıyla tanıştırıyor, kocası karısını tanımıyormu


AdemDinc

Kocasıyla hangi vesileyle tanıştığını-evlendiğini anlatıyor.


huseyinkuruoglu

Kadının arkadaşı onu bir adamla tanıştırıyor ve kadın bu adamla evleniyor.Daha sonra kadıncağıza "seni kocanla kim tanıştırdı" diye soruyorlar. O da cevap veriyor; "Beni kocamla, arkadaşım tanıştırdı." OK.


YusufAykac

O halde geçmiş zaman ile bunu anlatmalıydı. "Beni kocamla arkadaşım tanıştırmıştı" gibi


Burakdc

Burada dil öğretiliyor. Cümlenin mantıklı olup olmaması önemli değil.


YusufAykac

Elbette önemli. Dil mantığa oturduğu zaman öğrenilmeye başlanır.


NygelSama

Neden 8 kişi bu yoruma up vote atmış? >-


mehmet792968

Kimsenin dikkatini cekmemis

Su fark onemli

My friend introduced me to my husband Beni kocamla tanistirdi

My friend introduced my husband to me Kocami benle tanistirdi

Introduced fiilinin hemen yanindaki once geliyor

Intoduce iki kisi arasinda olursa tanistirmak

Bir kisi ve topluluk arasinda olursa tanitmak anlamina gelir

My friend introduced me to people Beni insanlara tanitti

Kolay gelsin


SerdalGl

"My friend introduced me with my husband." olmaz mıydı?


DilsadeGngr

Arkadaşım kocamı bana tanıştırdı dedim kabul etmedi


kablll

Kocama tanıştırdı olmaz. Kocama tanıttı olur. O zaman da bu cümleden farklı olur. :)


brsaskn

Kesinlikle katılıyorum tanıştırmakla tanıtmak farklı şeyler "introduce" tanıtmak demek diye biliyorum. Ben de kocama tanıttı olarak yapmıştım ama... O_o


NygelSama

introduce tanıtmak aslında fakat bir kadınla erkeği tanıştırmada da kullanılıyor.


serpil731821

Kocama tanitti olmaz en dogru cumle tanistirma ifadesidir


Mustafabektas16

Benim arkadasım bana benim kocamı tanıttı dedim. Ayni anlama cikmaz mi?


Alpkarsiya

"Arkadaşım beni kocama tanıştırdı" Yazdım olmadı.


Dilara924399

Arkadaşım beni kocama tanıttı veya Arkadaşım beni kocamla tanıştırdı olması gerekiyor cümleniz Türkçe olarak bakıldığında da yanlış.


OsmanGven1

Gecmiste tanistirmis yani arkadas arkadasin copcatanidir..


tavsanist

Arkadaşım beni eşime tanıttı.. Yanlış diyor


jzlcdh

Nesi yanlış diyor?


incikin_

Benim anladığım,
Tanıtmak tek taraflı. Bir kişiyi diğerine takdim etmekten ibaret:
"Bak Ayşe, bu Cem." dersiniz ve Ayşe Cem'in kim olduğunu öğrenir.
● Cem'i Ayşe'ye tanıttım. (X'i Y'ye tanıtmak)

Tanıştırmak ise karşılıklı. İki kişinin birbirleriyle tanışmalarına vesile olmak:
""Bak Ayşe, bu Cem; Cem bu da Ayşe." Gerisi Ayşe ile Cem'e kalmış... :)
● =Cem'i Ayşe ile tanıştırdım. (X'i Y ile tanıştırmak)

Bence burada yalnızca "Arkadaşım beni eşimle tanıştırdı." demek doğru olur.


tavsanist

Eşime tanıttı, kısmı yanlış algılıyor galiba. Oysaki Introduce=tanıtmak anlamı var.


jzlcdh

Bence "Arkadaşım beni eşime tanıttı." hem ""My friend introduced me to my husband." hem ""My friend introduced me to my wife." demek, çünkü "eşi" hem "husband" hem "wife" demek, yani "spouse".

Ama ana dilim Türkçe değil. Ana dilliniz Türkçe mı? "Arkadaşım beni eşime tanıttı." yanlış mı doğru mu?


mobilse

Bu nasıl bir cumle başka bir örnek olabilirdi


beytullah414693

Benim arkadaşım kocamla beni tanıştırdım dedim olmadı


receptoklu

iliski durumu "karisik"

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.