Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"My friend introduced me to my husband."

Çeviri:Arkadaşım beni kocamla tanıştırdı.

4 yıl önce

23 Yorum


Golfstream

Nasıl bir cümle bu?Arkadaşı nasıl kendi kocasıyla tanıştırıyor, kocası karısını tanımıyormu

4 yıl önce

AdemDinc

Kocasıyla hangi vesileyle tanıştığını-evlendiğini anlatıyor.

4 yıl önce

huseyinkuruoglu

Kadının arkadaşı onu bir adamla tanıştırıyor ve kadın bu adamla evleniyor.Daha sonra kadıncağıza "seni kocanla kim tanıştırdı" diye soruyorlar. O da cevap veriyor; "Beni kocamla, arkadaşım tanıştırdı." OK.

3 yıl önce

NygelSama

Neden 8 kişi bu yoruma up vote atmış? >-

3 ay önce

Alpkarsiya

"Arkadaşım beni kocama tanıştırdı" Yazdım olmadı.

4 yıl önce

Dilara924399

Arkadaşım beni kocama tanıttı veya Arkadaşım beni kocamla tanıştırdı olması gerekiyor cümleniz Türkçe olarak bakıldığında da yanlış.

3 yıl önce

kablll

Kocama tanıştırdı olmaz. Kocama tanıttı olur. O zaman da bu cümleden farklı olur. :)

4 yıl önce

brsaskn

Kesinlikle katılıyorum tanıştırmakla tanıtmak farklı şeyler "introduce" tanıtmak demek diye biliyorum. Ben de kocama tanıttı olarak yapmıştım ama... O_o

3 yıl önce

NygelSama

introduce tanıtmak aslında fakat bir kadınla erkeği tanıştırmada da kullanılıyor.

3 ay önce

serpil731821

Kocama tanitti olmaz en dogru cumle tanistirma ifadesidir

1 yıl önce

OsmanGven1

Gecmiste tanistirmis yani arkadas arkadasin copcatanidir..

3 yıl önce

SerdalGl

"My friend introduced me with my husband." olmaz mıydı?

3 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

maalesef

2 yıl önce

DilsadeGngr

Arkadaşım kocamı bana tanıştırdı dedim kabul etmedi

2 yıl önce

tavsanist

Arkadaşım beni eşime tanıttı.. Yanlış diyor

2 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

Nesi yanlış diyor?

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Benim anladığım,
Tanıtmak tek taraflı. Bir kişiyi diğerine takdim etmekten ibaret:
"Bak Ayşe, bu Cem." dersiniz ve Ayşe Cem'in kim olduğunu öğrenir.
● Cem'i Ayşe'ye tanıttım. (X'i Y'ye tanıtmak)

Tanıştırmak ise karşılıklı. İki kişinin birbirleriyle tanışmalarına vesile olmak:
""Bak Ayşe, bu Cem; Cem bu da Ayşe." Gerisi Ayşe ile Cem'e kalmış... :)
● =Cem'i Ayşe ile tanıştırdım. (X'i Y ile tanıştırmak)

Bence burada yalnızca "Arkadaşım beni eşimle tanıştırdı." demek doğru olur.

2 yıl önce

tavsanist

Eşime tanıttı, kısmı yanlış algılıyor galiba. Oysaki Introduce=tanıtmak anlamı var.

2 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

Bence "Arkadaşım beni eşime tanıttı." hem ""My friend introduced me to my husband." hem ""My friend introduced me to my wife." demek, çünkü "eşi" hem "husband" hem "wife" demek, yani "spouse".

Ama ana dilim Türkçe değil. Ana dilliniz Türkçe mı? "Arkadaşım beni eşime tanıttı." yanlış mı doğru mu?

2 yıl önce

beytullah414693

Benim arkadaşım kocamla beni tanıştırdım dedim olmadı

1 ay önce

mobilse

Bu nasıl bir cumle başka bir örnek olabilirdi

2 yıl önce

Mustafabektas16

Benim arkadasım bana benim kocamı tanıttı dedim. Ayni anlama cikmaz mi?

1 yıl önce

receptoklu

iliski durumu "karisik"

2 yıl önce