1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I am not going to prevent it…

"I am not going to prevent it."

Fordítás:Nem fogom megakadályozni.

May 15, 2014

12 hozzászólás


Marcsexka

Es az miert nem jo: "nem fogom ezt megakadalyozni"?


Harga

Ékezet?? Nekem így elfogadta: "Nem fogom ezt megakadályozni."


MezeiAnna

Nem fogom azt megakadályozni miért nem elfogadható?


MartonGeza

A normál sebességű és a lassított hangfelvételen egyaránt "present" hallható a "prevent" helyett. Mivel a hangfelvételek eredetiek, ahhoz nem kellene nyúlni, a hiba mégis könnyen javítható. Szerencsétekre az elhangzó "present" szóval is értelmes a mondat, ezért a helyes megoldás: "I am not going to present it"= Nem fogom bemutatni.


valentinaaa03

Nem fogom tudni negakadalyozni ezt miert nem jo? Azt irja ki nem fogom ezt tudni megakadalyozni ezt. Semmi ertelme


Harga

tudni?? Nekem ez nem szerepel benne.


SzabCsaba9

'nem fogom tudni megelőzni ezt' - ezt nem fogadta el, helyette szerinte ez a helyes: 'nem fogom EZT megelőzni ezt' :))


Emke730768

A nem fogom elkerülni az miért nem jó? Ugyanazt jelenti


armiba

Az a helyzet, hogy vannak (magyarban is) rokonértelmű szavak. Ilyenkor az adott helyzet dönti el, hogy mikor, melyiket használja az igényes beszélő. A prevenció sokszor, pl. orvosi területen valami rossznak a megelőzését jelenti. Ez hasonló értelmű, mint az "elkerülni", de szerintem konkrétabb és racionálisabb annál. A "megakadályozni" is közel áll ezekhez a jelentésekhez, de biztosan mindenki érzi, hogy ez még konkrétabb, mint a "megelőzni". Szóval, hogy egy adott esetben melyiket célszerű használni, az a tágabb szövegkörnyezettől függ, amit itt sajnos nem áll módunkban megismerni.


SzabCsaba9

prevent: megelőz, avoid: elkerül


Viktoria592308

nem ertek vele egyet. Megint memoria proba. egy szoval szarakodik es nincs is bent a this


Harga

Nem kell bele, az angol mondat az eredeti, ahogy van.

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.