"Dziewczyna pije mleko."

Tłumaczenie:The girl is drinking milk.

May 15, 2014

10 komentarzy
Ta dyskusja jest zamknięta.


kasiba

dlaczego nie może być drinks a milk?? a innym razem przedimek ma byc??


KaMycek

Ponieważ "milk" to słowo niepoliczalne. Poprawnie mogłoby być "She drinks the water" lub "She is drinking water".


Dexter210

Dlatego nie można powiedzieć A girl drinks a milk


Yola448704

Zdanie w czasie teraźniejszym PRESENT Continuous/Progressive:
Subject (podmiot) + is/are + verbing (czasownik z końcówką ing)

Dziewczynka pije (teraz) mleko - The girl is drinking milk (now)
Dziewczynki piją (teraz) mleko - The girls are drinking milk (now)


przemek793702

Nie rozumiem, dlaczego w innych przykładach (np. on je chleb) ma być Present Simple, a w tym zdaniu jest już Present Continuous


Yola448704

Oba czasy dotyczą teraźniejszości. Simple PRESENT wyraża czynności,
które się na ogół, często, zwykle lub zazwyczaj powtarzają, a PRESENT Continuous/Progressive wyraża te czynności, które trwają, dzieją się
lub są w trakcie, często w chwili, w której wypowiada się się to zdanie.
Wybór czasu zależy od kontekstu rozmowy (w nawiasie):

(Ta) Dziewczyna (zwykle) pije mleko - (Usually) The girl drinks milk
(Ta) Dziewczyna (teraz) pije mleko - The girl is drinking milk (now)


RobertSkay

według podpowiedzi ze słownika jeśli jest "is"w zdaniu to dodaje końcówkę"ing" a co to zmienia to sam nie wiem :P dopiero się uczę


ROMANPACAN

Końcówkę ing stosuje sie w przypadku gdy dana czynność dzieje się już,w tym momencie w tej chwili.Szkoda że pytanie nie określa kiedy ona pije to mleko,teraz czy w ogóle.

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.