Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"She eats bread."

Çeviri:O ekmek yer.

4 yıl önce

34 Yorum


ilyasozan

Neden eat kelimesine cogul eki getiriliyor?

4 yıl önce

feyzanur.k

" s" takısı fiillere getirildiğinde geniş zaman ( -er/-ar ) anlami katar .

4 yıl önce

GktuKaraca1

Doğru

8 ay önce

Alara_Akan

Eger 'I' deseydi kendinle ilgili soylerden yani 'eat' derdin ama baska bir kisi icin soyluyorsan eger 's' takisi alir ve 'eats' olur umarim anlatabildim :-)

3 yıl önce

incikin_
incikin_

Sadece "I" ile sınırlandırırsak yanıltıcı olabilir; geniş zamanda özne "he/she/it" veya bunlara karşılık gelen bir isimse fiil -s alır.

I eat.
You eat.
"He eatS." (veya "The man eatS".)
She eatS. (veya "The girl eatS.".)
It eatS. (veya "The dog eatS.".)
We eat.
You eat.
They eat.

11 ay önce

IREM875752

Cok sagol

1 yıl önce

irem55yavuz

Cunku genis zamanda he she it oznelerinde s takisi getirilir bu cogul eki degildir

3 yıl önce

NigarAslanova

çünki ondan önce she geliyor.She,he,it olduğu zamn eats oluyor

4 ay önce

Erkin700431

Bilmem

1 yıl önce

semanur490095

Çünkü she öznesinin olduğu cümlelerde fiile s eki gelit

1 yıl önce

EnesDemir7

Fiilin sonuna gelen 's' takısının çoğullıkla alakası yok arkadaşlar. Yalnızca He she it -ki bunlar türkçe de 'o' demektir- ile başlatan cümlelerde eğer cümledeki fiil 1. hali ile kullanılıyorsa ve olunlu ise fiikin sonuna s getirilir

3 yıl önce

frambuaztanesi

O kız ekmek yer bikere

4 yıl önce

incikin_
incikin_

"O kız ekmek yer."
(= That girl eats bread.)

11 ay önce

Gulsum736875

That? The olmazmi?

9 ay önce

HarunArsoy2

She he de s takısı getirilir

11 ay önce

mehmet786441

O ekmek yer=O kadin ekmek yer

1 yıl önce

aaleynaa12

O ekmeği yer yazıncav neden kabul etmiyor

3 yıl önce

renasirinl

Ekmeği deyince "the bread" olucak.burada "she eats bread" diyor.o ekmek yer."she eats the bread" olsaydi o zaman o ekmeği yer olurdu

3 yıl önce

Zeynepztrk1

o kız ekmek yer diyemez miyiz?

3 yıl önce

Elif890211

Bende oyle dedim aslinda oyle olmali cunku she diyo

1 yıl önce

DavutMaral

'S' takısı cümlede belirtilen nesnenin tekil olarak kullanıldığı zaman kullanılır. Ve cümleye er/ar eki olarak kullanılır.

3 yıl önce

MelekZ

bir kelimenin yeri değişik birşey olmaz

3 yıl önce

zeynepbinay4

neden çoğul eki getiriliyor

3 yıl önce

UtkuArslan4

Genis zaman yuzunden eats oluyor eger s takisi olmassa o ekmek ye diye saxma bir anlam oluyor.

3 yıl önce

cem459395

Genis zamanla bi cumle kuruyorsak ve kurdugumuz cumlede "he she it" ozneleri geciyorsa bu oznelerden sonra gelen fiile "s" takisi gelir

2 yıl önce

Serkandoan17

Hahahaha ingilizcemin karsisinda program donakaldi

1 yıl önce

melisa830784

Eat eats nefarkeder

1 yıl önce

kaan289665

Olum she dedi baykuş kız dedim koymuş

11 ay önce

incikin_
incikin_

Biraz kopya verelim:

"O ekmek yer."
(= She eats bread.

"Kız ekmek yer."
(= The girl eats bread.)

"Kadın ekmek yer."
(= The woman eats bread.)

11 ay önce

sema629630

O yer olucak

10 ay önce

furkanyaln989587

Lütfen benim grubuma katılın grubun adı : kaplan yürekliler grubumda kimse yok ustetseniz bakabilirsiniz

9 ay önce

sevdanur14

Eat olması lazım eats olunca ekmekler oluyor bu yanlış düzeltilmelidir.

8 ay önce

furkanavuo1

o kız erkek yer neden değil ?

2 ay önce

NevasuNaz

o ekmek yer . yazıyor

1 ay önce