Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"She eats bread."

Çeviri:O ekmek yer.

0
4 yıl önce

47 Yorum


ilyasozan

Neden eat kelimesine cogul eki getiriliyor?

58
Cevap ver4 yıl önce

feyzanur.k

" s" takısı fiillere getirildiğinde geniş zaman ( -er/-ar ) anlami katar .

113
Cevap ver4 yıl önce

GktuKaraca1

Doğru

0
Cevap ver6 ay önce

Alara_Akan

Eger 'I' deseydi kendinle ilgili soylerden yani 'eat' derdin ama baska bir kisi icin soyluyorsan eger 's' takisi alir ve 'eats' olur umarim anlatabildim :-)

37
Cevap ver3 yıl önce

incikin_
incikin_

Sadece "I" ile sınırlandırırsak yanıltıcı olabilir; geniş zamanda özne "he/she/it" veya bunlara karşılık gelen bir isimse fiil -s alır.

I eat.
You eat.
"He eatS." (veya "The man eatS".)
She eatS. (veya "The girl eatS.".)
It eatS. (veya "The dog eatS.".)
We eat.
You eat.
They eat.

14
Cevap ver9 ay önce

IREM875752

Cok sagol

3
Cevap ver11 ay önce

irem55yavuz

Cunku genis zamanda he she it oznelerinde s takisi getirilir bu cogul eki degildir

3
Cevap ver2 yıl önce

NigarAslanova

çünki ondan önce she geliyor.She,he,it olduğu zamn eats oluyor

1
Cevap ver1 ay önce

Erkin700431

Bilmem

0
Cevap ver1 yıl önce

semanur490095

Çünkü she öznesinin olduğu cümlelerde fiile s eki gelit

0
Cevap ver1 yıl önce

EnesDemir7

Fiilin sonuna gelen 's' takısının çoğullıkla alakası yok arkadaşlar. Yalnızca He she it -ki bunlar türkçe de 'o' demektir- ile başlatan cümlelerde eğer cümledeki fiil 1. hali ile kullanılıyorsa ve olunlu ise fiikin sonuna s getirilir

6
Cevap ver3 yıl önce

HarunArsoy2

She he de s takısı getirilir

2
Cevap ver9 ay önce

frambuaztanesi

O kız ekmek yer bikere

1
Cevap ver4 yıl önce

incikin_
incikin_

"O kız ekmek yer."
(= That girl eats bread.)

1
Cevap ver9 ay önce

Gulsum736875

That? The olmazmi?

0
Cevap ver7 ay önce

mehmet786441

O ekmek yer=O kadin ekmek yer

1
Cevap ver1 yıl önce

aaleynaa12

O ekmeği yer yazıncav neden kabul etmiyor

0
Cevap ver3 yıl önce

renasirinl

Ekmeği deyince "the bread" olucak.burada "she eats bread" diyor.o ekmek yer."she eats the bread" olsaydi o zaman o ekmeği yer olurdu

2
Cevap ver3 yıl önce

Zeynepztrk1

o kız ekmek yer diyemez miyiz?

0
Cevap ver3 yıl önce

Elif890211

Bende oyle dedim aslinda oyle olmali cunku she diyo

1
Cevap ver11 ay önce

DavutMaral

'S' takısı cümlede belirtilen nesnenin tekil olarak kullanıldığı zaman kullanılır. Ve cümleye er/ar eki olarak kullanılır.

0
Cevap ver3 yıl önce

MelekZ

bir kelimenin yeri değişik birşey olmaz

0
Cevap ver2 yıl önce

zeynepbinay4

neden çoğul eki getiriliyor

0
Cevap ver2 yıl önce

UtkuArslan4

Genis zaman yuzunden eats oluyor eger s takisi olmassa o ekmek ye diye saxma bir anlam oluyor.

0
Cevap ver2 yıl önce

cem459395

Genis zamanla bi cumle kuruyorsak ve kurdugumuz cumlede "he she it" ozneleri geciyorsa bu oznelerden sonra gelen fiile "s" takisi gelir

0
Cevap ver2 yıl önce