1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "She eats bread."

"She eats bread."

Çeviri:O ekmek yer.

May 15, 2014

102 Yorum


ilyasozan

Neden eat kelimesine cogul eki getiriliyor?


feyzanur.k

" s" takısı fiillere getirildiğinde geniş zaman ( -er/-ar ) anlami katar .


evval920474

İlk ben de boyle dusundum ve dogru yaptimm


melike249128

Hayir yanlis. he ,she, it'e S takısı gelir


elerona

Fiil takisi vardir


Alara_Akan

Eger 'I' deseydi kendinle ilgili soylerden yani 'eat' derdin ama baska bir kisi icin soyluyorsan eger 's' takisi alir ve 'eats' olur umarim anlatabildim :-)


incikin_

Sadece "I" ile sınırlandırırsak yanıltıcı olabilir; geniş zamanda özne "he/she/it" veya bunlara karşılık gelen bir isimse fiil -s alır.

I eat.
You eat.
"He eatS." (veya "The man eatS".)
She eatS. (veya "The girl eatS.".)
It eatS. (veya "The dog eatS.".)
We eat.
You eat.
They eat.


ali126354

Teşekkür super açıklama


irem55yavuz

Cunku genis zamanda he she it oznelerinde s takisi getirilir bu cogul eki degildir


NigarAslanova

çünki ondan önce she geliyor.She,he,it olduğu zamn eats oluyor


ibrahim901823

O çoğul Eki değil geniş zamanda {he she it} de "s" takısı gelir ama { I you we they} de ise sadece fiilin birinci hali gelir. do you understand?


semanur490095

Çünkü she öznesinin olduğu cümlelerde fiile s eki gelit


TCSibelAkk

Çünkü s onu genis zaman yapiyor present simple tense yoksa çoğul eki değil o o genellikle bunu yapar gibi


sena423207

He she it te s takisi gelir


RabiaBaln

S takısı çoğul anlam dışında geniş anlama da gelir o yüzden s takısı geliyor sonuna mesela ilerleyen zamanlarda şimdiki ve geçmiş zaman şeklinde oluşkuğunda sonuna gelen ekler de değişecek


yigit11497

Cunku she deniyo she dendigi icinde s takisi geliyor ama ı da gelmez


beyzanur6mor

Soruda çoğul yoksa gelir s takısı


elerona

Siz cevap veriyorsunuz aman bazi yerlerde vermi6orøar tsk


EnesDemir7

Fiilin sonuna gelen 's' takısının çoğullıkla alakası yok arkadaşlar. Yalnızca He she it -ki bunlar türkçe de 'o' demektir- ile başlatan cümlelerde eğer cümledeki fiil 1. hali ile kullanılıyorsa ve olunlu ise fiikin sonuna s getirilir


frambuaztanesi

O kız ekmek yer bikere


incikin_

"O kız ekmek yer."
(= That girl eats bread.)


Gulsum736875

That? The olmazmi?


sertboy

O kiz ekmek yer


HarunArsoy2

She he de s takısı getirilir


mehmet786441

O ekmek yer=O kadin ekmek yer


Pervin633097

She ve he yani o kız ve o erkek yer diye ayırt edici cümle eklenmeli aksi takdirde İngilizceyi özneleri kavrayamadan eksik öğrenir


hekimstomatoloq

Ekmek yer yanlış değıımı? Doğrusu ekmek yiyor olmalı


hekimstomatoloq

Yer değil yiyor olmalı


aaleynaa12

O ekmeği yer yazıncav neden kabul etmiyor


renasirinl

Ekmeği deyince "the bread" olucak.burada "she eats bread" diyor.o ekmek yer."she eats the bread" olsaydi o zaman o ekmeği yer olurdu


Zeynepztrk1

o kız ekmek yer diyemez miyiz?


Elif890211

Bende oyle dedim aslinda oyle olmali cunku she diyo


DavutMaral

'S' takısı cümlede belirtilen nesnenin tekil olarak kullanıldığı zaman kullanılır. Ve cümleye er/ar eki olarak kullanılır.


MelekZ

bir kelimenin yeri değişik birşey olmaz


zeynepbinay4

neden çoğul eki getiriliyor


UtkuArslan4

Genis zaman yuzunden eats oluyor eger s takisi olmassa o ekmek ye diye saxma bir anlam oluyor.


cem459395

Genis zamanla bi cumle kuruyorsak ve kurdugumuz cumlede "he she it" ozneleri geciyorsa bu oznelerden sonra gelen fiile "s" takisi gelir


Serkandoan17

Hahahaha ingilizcemin karsisinda program donakaldi


melisa830784

Eat eats nefarkeder


kaan289665

Olum she dedi baykuş kız dedim koymuş


incikin_

Biraz kopya verelim:

"O ekmek yer."
(= She eats bread.

"Kız ekmek yer."
(= The girl eats bread.)

"Kadın ekmek yer."
(= The woman eats bread.)


hekimstomatoloq

Yer değilde yiyor olması gerekmiyormu


furkanyaln989587

Lütfen benim grubuma katılın grubun adı : kaplan yürekliler grubumda kimse yok ustetseniz bakabilirsiniz


sevdanur14

Eat olması lazım eats olunca ekmekler oluyor bu yanlış düzeltilmelidir.


furkanavuo1

o kız erkek yer neden değil ?


NevasuNaz

o ekmek yer . yazıyor


ece03

Kız ekmek yer neden olmuyor?!


UgurKeskin77

O dedim yanlış kız olacak dediniz, kız dedim yanlış o olacak dediniz.


mert579499

neden she veya he diye ayırıyorlar böyle cümlelerde she/he yazmaları gerekmekte


Kadriye178930

Kiz dedimyanlis dedi


Vefaelebi1

Doğruyu yapıyorum ama doğru çıkmıyor


Ali808699

Kız ekmek yer cevabını kabul etmiyor :) o ekmek yer olacakmış


SyrioF

o kız dersekte kabul edilmesi gerekmez mi?


Hazel3691

O derken zaten kızı kastediyoruz. Bu yüzden O kız dememize gerek yok bence.


OmerFaruk78

eat kelimesi neden s alıyor ki


NevasuNaz

çünkü s takısı gelmeden önce ye ama geldikten sonra yer oluyor


Muhammet434670

O kiz ekmek yer yazdim hata verdi. She kizlar icin "o" demek. Hatali...


RumeysaNurifti

Neden 's' takısı var


battal368564

Niye she eats bread a s, takısı getiriliyar


NUR-ELA

He she it oznelerinde s gelir


Ece1169

Kiz olmayacak mi


erifeVarli

Off doğru yapıyorum ama hâlâ ogrenemdim nasıl bir mantık bu


NigarAslanova

Eger cümlede he she it varsa bu zaman fiil -s ile kullanılır


BediaNil

Yerler olmuyor mu


BediaNil

Eat olmaz mı o


NigarAslanova

BediaNil eats olamlı


belinay935506

Of ben doğru yaptım ama yanlış diyor


Elif890211

O kız ekmek yer olmalıydı bence


incikin_

"O kız ekmek yer."
(= That girl eats bread.)


kubra243324

"O kız ekmek yer " yazdım ama kabul edilmedi


RemanRevan

Ama bir belirdi var bayan olduguna dair, cunki burda gorsel bir seyi gosterip ifade etmiyoruz ki, o diyelim.


Kaanrpan

Kız ekmek yer olmalı


YaarKkbakc

O kız ekmeği yedi nasıl oluyor


YarenDrmsss

She ate bread yesterday.


ZeynepGule1

She eats bread yesterday


Hazel3691

O derken zaten kızı kastediyoruz! !!


hatininhayalleri

o ekmek yiyiyor yanlış mı?


Kaandobra2

Kız ekmek yer yazdım nesi yanlışki


alpermehmet

ben hiç bilmiyorum ama doğru yapıyom o nasıl oluyo açıklarsanız sevinirim


Selinylmaz14

She eats bread very vvery bored


Adem_55

Şi sininde hi sininde allah belasını versin şu ingilizcenin. Öğrenemedim gitti yala, iki yıldırda londrada yaşıyorum sorun ya bende yada yaşadığım bölgede hep türk


busehut

Türkçemi yoksa İngilizcemi diyicez mikrafona


work2468work

Heralde cogulluktan

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.