1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "She eats bread."

"She eats bread."

Çeviri:O ekmek yer.

May 15, 2014

13 Yorum


ilyasozan

Neden eat kelimesine cogul eki getiriliyor?


feyzanur.k

" s" takısı fiillere getirildiğinde geniş zaman ( -er/-ar ) anlami katar .


Alara_Akan

Eger 'I' deseydi kendinle ilgili soylerden yani 'eat' derdin ama baska bir kisi icin soyluyorsan eger 's' takisi alir ve 'eats' olur umarim anlatabildim :-)


incikin_

Sadece "I" ile sınırlandırırsak yanıltıcı olabilir; geniş zamanda özne "he/she/it" veya bunlara karşılık gelen bir isimse fiil -s alır.

I eat.
You eat.
"He eatS." (veya "The man eatS".)
She eatS. (veya "The girl eatS.".)
It eatS. (veya "The dog eatS.".)
We eat.
You eat.
They eat.


irem55yavuz

Cunku genis zamanda he she it oznelerinde s takisi getirilir bu cogul eki degildir


NigarAslanova

çünki ondan önce she geliyor.She,he,it olduğu zamn eats oluyor


ibrahim901823

O çoğul Eki değil geniş zamanda {he she it} de "s" takısı gelir ama { I you we they} de ise sadece fiilin birinci hali gelir. do you understand?


EnesDemir7

Fiilin sonuna gelen 's' takısının çoğullıkla alakası yok arkadaşlar. Yalnızca He she it -ki bunlar türkçe de 'o' demektir- ile başlatan cümlelerde eğer cümledeki fiil 1. hali ile kullanılıyorsa ve olunlu ise fiikin sonuna s getirilir


frambuaztanesi

O kız ekmek yer bikere


HarunArsoy2

She he de s takısı getirilir


mehmet786441

O ekmek yer=O kadin ekmek yer


Pervin633097

She ve he yani o kız ve o erkek yer diye ayırt edici cümle eklenmeli aksi takdirde İngilizceyi özneleri kavrayamadan eksik öğrenir

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.