1. المنتدى
  2. >
  3. الموضوع: English
  4. >
  5. "هي تشرب القهوة."

"هي تشرب القهوة."

الترجمة:She drinks coffee.

May 15, 2014

12 تعليقًا


malak19m

الي بيسألو ليه مش بنحط the coffee ..القهوة شي مابينعد ، غير معدود يعني لذا مش دايما ينحطله the امثلة للكلمات غير المعدودة: (Uncomfortable words) Rice / water / juice / Bread / Money / tea /sugar)


malak19m

اسفة uncountable*


tataa522013

انا ارميبلينك تابعيني واتابعك♡


ahmedadel62

انا عايز اعرف ليه متبقاش drink ليه بنحط s في الاخر مع ان في جمل تانيه مش بيبقي فيه s في الاخر


Tbarqawi

He, she, it تأخذ s

You, we, they, I لا تأخذ


mahmoud11111

عشان الضمير he she it بنحط مع الفعل s


KhloodMoha

عشان تشرب فعل مضارع بيتحط s مع he,she,it لكن مبتحطش مع i,you,they,we


medoomoham

لان he. She . it تضاف لها s مع المضارع


Benali401289

ahmedadel62 شف هنا I , you , we , they : لا يوجد في اخرهون s بينما الباقي He , she , it : في أخرهم s هذي هي الجواب وكما هي في قواعد الإنجليزية وأي لغة من لغات the Gauls أي الجرمانيين اتمنى ان تفهم الخلل وتعلق على اللي قلته


RaniaElfek

طيب ليه مش حاطط قبل القهوه the


uday715590

انا كتبت الجملة صح وبيقولي خطا ! لماذا؟؟؟؟


NEuD5

لي ما خط tha قبل القهوة

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.