دوولينجو هو أشهر طريقة لتعلم اللغات في العالم. والأفضل من ذلك، إنه مجاني 100%!

"هي تشرب القهوة."

الترجمة:She drinks coffee.

منذ 4 سنوات

9 تعليقات


ahmedadel62

انا عايز اعرف ليه متبقاش drink ليه بنحط s في الاخر مع ان في جمل تانيه مش بيبقي فيه s في الاخر

منذ 4 سنوات

Tbarqawi

He, she, it تأخذ s

You, we, they, I لا تأخذ

منذ 4 سنوات

mahmoud11111

عشان الضمير he she it بنحط مع الفعل s

منذ 4 سنوات

KhloodMoha

عشان تشرب فعل مضارع بيتحط s مع he,she,it لكن مبتحطش مع i,you,they,we

منذ 3 سنوات

medoomoham

لان he. She . it تضاف لها s مع المضارع

منذ سنتين

RaniaElfek

طيب ليه مش حاطط قبل القهوه the

منذ 3 سنوات

kokibila0

لي ما بنعملش drunk و بنعمل drink

منذ سنتين

uday715590

انا كتبت الجملة صح وبيقولي خطا ! لماذا؟؟؟؟

منذ سنة واحدة

NEuD5

لي ما خط tha قبل القهوة

منذ سنة واحدة