1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben elbise giyerim."

"Ben elbise giyerim."

Çeviri:I wear a dress.

May 15, 2014

66 Yorum


UMC2003

" I wear dress" olarak çevrilemez mi?

May 16, 2014

Selcen_Ozturk

cevrilemez. ingilizcede sayilabilen tekil nesnelerin basina her zaman bir belirleyici gelmek zorundadir (my your the a any vs). Bu herhangi bir elbise manasinda ise de gelecek kelime a'dir. aciklamalar: https://www.duolingo.com/comment/2319658

June 15, 2014

dila21

O zaman verdiği cümlede 'Ben bir elbise giyerim' olması gerekmez mi?

July 16, 2014

tayfunakyilmaz

Arkadaslar ogretilmek istenen de bu sanirim! "Ben bir elbise giyerim" cumlesini zaten bu sekilde yani "i wear a dress" seklinde ceviririz. Fakat konu burada "Ben elbise giyerim" cumlesinin dogru cevirisi ile ilgili. Bu durumda da her sekilde, elbise sayilabilir bir nesne oldugu icin "i wear a dress" demek zorundayiz anladigim kadariyla.

March 8, 2015

Smeyye647278

Bencede

August 29, 2019

tunahanaras

Bu soruyu yanıtlar mısınız

August 23, 2014

otuz3

Bu soruyu neden yanitlamadilar ki ?:s

December 3, 2014

Yusuf188142

Teşekkürler...

July 26, 2019

MehmetAlagos

Oo degilde çok itici olmuşsun eski yorumlarin boyle degildi.

April 12, 2019

HiranurSnm1

Evet

November 2, 2019

mit894870

Çevrilmez.

July 5, 2019

mit894870

Çevrilmez.

July 5, 2019

BobbyClarkson

Cümlenin "bir elbise" değip dememesi ile alakalı değil durum. Inglizce cümle yapısı gereği, kelimeye göre "a", "an", "the" gelmelidir. "I wear dress." yanlış bir cümledir. Tıpkı, "Ben kullanır araba." cümlesinin yanlışlığı gibi.

June 20, 2015

gezrumeysa

Neden a getiriyoruz ben bir elbise giyerim demiyoruz ki. A getirmedim diye yanlis saydi ☹️

March 12, 2017

TCYaskanMu

Detayı öğrenelim diye verilmiş bir cümle arkadaşlar bundan sonra sayılabilen kelimelerin olduğu cümlelere 'a' ya da 'an' yazacağız

April 1, 2019

Cengiz167721

I wear dress

March 8, 2019

YGT799175

I wear dress olmuyor. A'yı koymayı unutmuşum güya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

March 23, 2017

fnrevren

Bir elbise demiyo ki ya hoff

January 7, 2015

Hulnissel

hadi be ben elbise giyerim doğru kabul edilmeli............

March 5, 2016

emine296636

Ben bir elbise giyerim değil ben elbise giyerim diyo

October 31, 2016

AliBulut13

Ben bir elbise giyerim manasi cikmaz mi ??

April 30, 2019

bilgekaganyilmaz

I wear dress neden olmadı? Ben bir elbise giyerim demiyor.

September 27, 2014

nilsuergul.67

Ben a harfini unuttum

December 20, 2014

neslinci

i wear a dresses dedi yuh yani

February 2, 2015

irema90

I wear dress daha döğru. çünkü ben bir elbise giyerim değil, ben elbise giyerrim diyeceğiz.

June 17, 2016

HarunSucu

Oyle yazdim ama yanlis cikti,a yazmalıymışız

November 7, 2019

turgut967300

ben bir elbise giyerim anlamı çıkar buradan ama I am wear dress yanlış diyor yardımcı olursanız sevinirim

June 20, 2017

BatuhanSin3

Soru yanlis babuş

March 20, 2018

OlcayOkur

Anlatılan mantığı anladım. I wear ''a'' dress yapıcaz taman ama I wear clothes u neden a olmadan kabul ediyor ?

April 13, 2018

Fatma114455

A ayrıca belirtilmemiş

May 13, 2018

ahmozk37

Ya bırakın tatavayı ben bir elbise giyerim demiyor ki ben elbise giyerim diyor buda I wear dress tir kardeşim bu ne saçmalık nasıl öğreriyor bu program bişey anlamıyorum

January 14, 2019

Burak869025

Sanırım oradaki elbise '' herhangi bir'' elbise anlamı katabilmek için' 'a' ' geliyor. Doğru mu

January 24, 2019

Erdalbro

Önceki soruda kabul ediyor bunda etmiyor ptogramın geliştitilmesi lazım

January 28, 2019

Yabgu-Sabotay

Hep yanlış bilgilendirme ve soru kalıpları. 1 kerede simple Past tense değinmiyorsun kendince uydurduğun kalıplara göre soruları yanıtlıyorsun.

March 9, 2019

GNL591481

Ben bir elbise giyerim demiyor ki...

May 11, 2019

bitenzi

"I wear dress" kabul edilmiyor. "I wear a dress" olması gerekiyormuş elbise sayılabilir olduğu için. Ama diğer soruda "onun ayakkabısı var" için "he has a shoes" yazmak gerekiyor buna göre. ve yazınca yanlış çıkıyor. İkisi de sayılabilir ama hangisi doğru.

June 1, 2019

burak173058

Bende a harfini unuttum

June 11, 2019

resul632343

çeviri yanlış. Yine bu site de ögrendim. ı wear a dress ben bir elbise giyerim ı wear dress ben elbise giyerim

June 12, 2019

MerrefErgn

İngilizce cümlede bir yok ama doğrusunda bir yani "A" kullanılıyor

June 19, 2019

TheMaratbi

Tersinden soruyorum I wear a dress in türkçesi ben bir elbise giyerim ise neden sorusu da aynı sorulmuyor?

July 4, 2019

iremhalilo1

Yanlış sayılmamalı sadece yanda doğrusu açıklanmalı çünkü pek çok insan ı wear dress olduğunu zannediyordu

July 18, 2019

SPECIAL929564

There is no ''a'' what you asking...

August 14, 2019

eserten85

ben bir elbise giyerim demediği için elbisenin başına the ekledim ama olmadı çünki ortada kabullenilmeyen bir hata 5 yıldır var sanırım

August 16, 2019

Kahraman5267

Ben bir elbise giyerim demiyor ben elbise giyerim diyor neden a getiriyoruz dress'in önüne

August 22, 2019

Orhunata1

Ben elbise giyerim. ----> I wear a dress. demiş doğru cevabına ben de cevap olarak I wear dress yazmama kabul etmedi... Anlaşılması gereken şu ki doğal olarak kimse 4-5 tane elbiseyi geçirmiyor üstüne o yüzden türkçede de "Ben bir elbise giyerim" ile "ben elbise giyerim" arasında anlam farkları vardır. İngilizcede " -a -an " ekleri tekillik bildiriyorsa eğer Türkçe yazımdan kaynaklı bir yanış vardır ve düzeltilmesi gerekmektedir. Çünkü ben bunu 43687563784687. alıştırmada da görsem bu şekilde cevaplarım

August 24, 2019

Smeyye647278

Ben elbise giyerim diyor ben bir elbise giyerim değil bu benim değil sizin hatanız ve bilgisizliğiniz!

August 29, 2019

Yurdanur396015

Ama bir sözü yok

August 31, 2019

YusufDkkel

Üç elbise yada yarım elbise giyemeyeceğime göre elbise giydiğimde bu tabiki bir elbise olacak. Elbise giymeye alışmış biri bunu geniş zamanda ifade ederken "ben bir elbise giyerim" mi der. Dillerin mantığı bazen çok farklı olabiliyor.

September 3, 2019

GursoyIk

İki elbise giyilirmiki

September 6, 2019

Ezgi602846

Wears olması gerekmiyor mu 'giyerim' demek için

September 8, 2019

AtaberKing35

Arkadaş ben BİR elbise giyerim yazmıyor ki orada

September 27, 2019

Gina212067

Ama bi elbise demiyorki elbise diyor bu yüzden a gelmemeli

October 1, 2019

bosnakovroji

bıktım

November 4, 2019

HarunSucu

Çok sacma degil mi,

November 7, 2019

sude112

Çok saçma ha "a" koymusum ha koymamisim ne farkeder ?

November 22, 2016

TAYFURDN

Dress elbise ile clothe kiyafet arasindaki farki yazarmisiniz

March 12, 2018

Recko9

Thank you every bodies

April 16, 2019

yunusemre35

Bir elbise dese sorun olmayacak. Çok salaksın duolingo !!!!

January 28, 2015

AkifDogan

Doğrusu ı wear dress tir A spider an animal sorusuda yanlış yazılmıştır... Türkçe bilgisi olmadan bu arkadaşlar hangi hakla bu programı yazmışlar? Boy (oğlan) nedir ya şakamısınız arkadaşım 2 yıldır afrikada yaşıyorum böule salakca kelime kuran bir kişi dahi görmedim

February 12, 2015

AkifDogan

Size sinirime böyle yazacağım yerine böule yazdım

February 12, 2015

semihtopal

Tesekkurler

August 8, 2014

isimsiz1

ı yazmak neden yanlış yaa küçü ı ...

June 12, 2014

metalurjistsks

I nın kuçuğu ingilizce de i .ı harfı ingilizcede yok

June 15, 2014

turkbordobereli

İngilizce ı harfi yok kucuk i ve buyuk i car yalniz dikkat buyuk i de nokta olmaz yani I olur

September 26, 2014

ilker.ml

I wear the dress i kabul etmiyo

September 17, 2014

drykznky

Ozaman ben elbiseyi giyerim olur

September 24, 2014
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.