1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben elbise giyerim."

"Ben elbise giyerim."

Çeviri:I wear a dress.

May 15, 2014

149 Yorum


UMC2003

" I wear dress" olarak çevrilemez mi?


Selcen_Ozturk

cevrilemez. ingilizcede sayilabilen tekil nesnelerin basina her zaman bir belirleyici gelmek zorundadir (my your the a any vs). Bu herhangi bir elbise manasinda ise de gelecek kelime a'dir. aciklamalar: https://www.duolingo.com/comment/2319658


dila21

O zaman verdiği cümlede 'Ben bir elbise giyerim' olması gerekmez mi?


tayfunakyilmaz

Arkadaslar ogretilmek istenen de bu sanirim! "Ben bir elbise giyerim" cumlesini zaten bu sekilde yani "i wear a dress" seklinde ceviririz. Fakat konu burada "Ben elbise giyerim" cumlesinin dogru cevirisi ile ilgili. Bu durumda da her sekilde, elbise sayilabilir bir nesne oldugu icin "i wear a dress" demek zorundayiz anladigim kadariyla.


ladykiller6

Normalde birden fazla elbisenin aynı anda giyilemeyeceğinden bahisle bu mantık kullanılmış bence. Normalde benimde garibime gitmişti ilk etapta ama sonradan bu teoriyle kendi tezimi (seninki gibi) çürüttüğümü düşünüyorum :)


YunusEmreYldz34

Ben de öyle düşündüm çünkü diğer sorularda öyle kabul ediyo bazılarını


bayan_duolingo

İngilizce'de gramer hatası sayılabilir ama Türkçede "ben bir elbise giyerim" ve "ben elbise giyerim" arasında fark YOK


yagmur399094

Kesinlikle katılıyorum çok doğru


EvinYldz

Bencede a yazmıyor ki bir diyelim


Beyza317648

Aynen bence de öyle olması lazım


tunahanaras

Bu soruyu yanıtlar mısınız


otuz3

Bu soruyu neden yanitlamadilar ki ?:s


Emreee41

bunu bir yabancıya söylesem anlar yani tamam sizde haklısınız en doğrusunu öğretiyosunuz eksiksiz ama can gidiyor uyarı vererek doğru kabul etmeniz daha makul bence.


GneyBa

Aynen çok haklısın


Yusuf188142

Teşekkürler...


Romedi4

Ben "I wrar dresses" yazdım kabul etti. Neden? "Dresses - dress" arasındaki fark ne yani "dress" dersek "a" kullanmaliyiz ama "dresses" de gerekmez mi yoksa bir hata mi var ???


MSYLOL

Dresses=elbiseler Dress=Elbise


MehmetAlagos

Oo degilde çok itici olmuşsun eski yorumlarin boyle degildi.


yasinnehir1

Aynen neden öyle olmuyor??????


Telli237768

Evet bende böyle düşünüyorum .


WearAMaskPlease

Evet bende "a" yazmami istiyor


krYeil

Kesinlikle haklısın


xloxlodefne

Aynen bemde öyle yaptım fakat kabul etmedi


BobbyClarkson

Cümlenin "bir elbise" değip dememesi ile alakalı değil durum. Inglizce cümle yapısı gereği, kelimeye göre "a", "an", "the" gelmelidir. "I wear dress." yanlış bir cümledir. Tıpkı, "Ben kullanır araba." cümlesinin yanlışlığı gibi.


gezrumeysa

Neden a getiriyoruz ben bir elbise giyerim demiyoruz ki. A getirmedim diye yanlis saydi ☹️


TCYaskanMu

Detayı öğrenelim diye verilmiş bir cümle arkadaşlar bundan sonra sayılabilen kelimelerin olduğu cümlelere 'a' ya da 'an' yazacağız


Tillo9699

A,e,u,o,i - an unlülere Diğerlerine- a ünsüzlere olacak


HarunSucu

Çok sacma degil mi,


YGT799175

I wear dress olmuyor. A'yı koymayı unutmuşum güya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Gina212067

Ama bi elbise demiyorki elbise diyor bu yüzden a gelmemeli


Hulnissel

hadi be ben elbise giyerim doğru kabul edilmeli............


Melih635010

Bu a'nın önemi madem burda bu kadar önemli diğer etaplarda bu derece mantık aranmıyordu neden?


Gursoy.

İki elbise giyilirmiki


Elif196607

Gitti canım ya bir a yüzünden


Peekaf

Ben bir elbise giyerim demiyor ki ben elbise giyerim diyor. "A" ne alaka???


BatuhanSin3

Soru yanlis babuş


AliBulut13

Ben bir elbise giyerim manasi cikmaz mi ??


Orhunata1

Ben elbise giyerim. ----> I wear a dress. demiş doğru cevabına ben de cevap olarak I wear dress yazmama kabul etmedi... Anlaşılması gereken şu ki doğal olarak kimse 4-5 tane elbiseyi geçirmiyor üstüne o yüzden türkçede de "Ben bir elbise giyerim" ile "ben elbise giyerim" arasında anlam farkları vardır. İngilizcede " -a -an " ekleri tekillik bildiriyorsa eğer Türkçe yazımdan kaynaklı bir yanış vardır ve düzeltilmesi gerekmektedir. Çünkü ben bunu 43687563784687. alıştırmada da görsem bu şekilde cevaplarım


Smeyye647278

Ben elbise giyerim diyor ben bir elbise giyerim değil bu benim değil sizin hatanız ve bilgisizliğiniz!


YusufDkkel

Üç elbise yada yarım elbise giyemeyeceğime göre elbise giydiğimde bu tabiki bir elbise olacak. Elbise giymeye alışmış biri bunu geniş zamanda ifade ederken "ben bir elbise giyerim" mi der. Dillerin mantığı bazen çok farklı olabiliyor.


AtaberKing35

Arkadaş ben BİR elbise giyerim yazmıyor ki orada


elvearemso

Bir kaç soru önce suit kelimesini elbise anlamında kullanmıştı şimdi ise suit yazdım yanlış olduğunu söyledi,biliyorum takım elbise olduğunu fakat neden soruda suit elbise yerine geçti o zaman?


ozcan535583

Ben elbise giyerim cümlesinin ingilizcesi nedemek?


ozozozcany

I wear dress olmalı çünkü ben bir elbise giyerim demiyo


Alaattin805025

Cümlede bir yazmıyor


Seymur2099

I wear dress olmalı


Elif142483

Ben elbise giyerim I wear dress olmalı "a " takısı olmamalı


b.ys.

Ben elbise giyerim diyor . Ben bir elbise giyerim demiyorki burada bir çelişki yokmu.


b.ys.

Ben elbise giyerim diyor. Ben bir elbise giyerim demiyorki.


b.ys.

I wear a dress


Glbeste4

Böyle durumlarda can almasanız da yorumda belirtseniz keşke. Cumlede "bir" yokken "a" koymak coğu kişinin aklina gelmez. Ztn amaç öğrenmek degil mi


GS2080

Ben elbise giyerim demiş . Ama cümlenin türkçesinde ben bir elbise giyerim demiş . I wear A dress . A bir demek yani cevabın ben bir elbise giyerim olması gerekirdi . Kelime EKSİK verilmiştir.


xloxlodefne

I wear dress olarak çevirdim fakat 'I wear a dress' doğru diyor. Doğru cevabın çevirisi ben bir elbise giyerim. Fakst bize ben elbise giyerim diyor


Ezgi602846

Wears olması gerekmiyor mu 'giyerim' demek için


Asl888297

I wear dress olacak


Glen661906

A /bir elbise denilmemiş


Fsunzmen1

Orda( bir) yani( a) yok.Nasıl bir elbise giyerim oluyor.Elbise giyerim olmuyormu?


Bilal5445

Sadece dress dediğimizde cümle yanlış mı oluyor?


mhmtsgns

Sayalım o zaman


festival12

Ben bir elbise giyerim demiyorki.Çıldıraracağım ya.


RamzanYolc

"I wear dress" olması gerekmiyor mu?


Ferhan584970

I wear a dress


nilgn258334

Bir elbise giyerim demiyor


suna685819

Ay Allah aşkına bezdim yaa "a" koymasak ne olacak sanki


Beyza317648

I will Dress olmasi gerekiyor ya da Ben bir elbise giyerim olmasi gerekiyor


RamziyaAbb

I wear the dress yazmıştım..


EnsarYldz3

Allah aşkına "I wear dress."olmalı ben bir elbise giyerim demiyor , ben elbise giyerim diyor , o yüzden "I wear a dress" OLAMAZZZ!!!


EnsarYldz3

The question is not wrong,you gave the wrong answer.


etin779978

Geniş zaman olduğunda fiil "S" ekini almıyor muydu?


notajokegenocide

ben Türkçesini söylerken bir elbise giyerim demeye eriniyorum ingilizcesini nerden biliyim


Mete299436

bu cümlede "bir" kullanılmamış ama ingilizcesin de "a" kullanılmış


Demir_TR

I wear a dress: Ben bir elbise giyerim. I wear dress: Ben elbise giyerim.

Olması gerekmez mi?


Demir_TR

I wear a dress: Ben bir elbise giyerim. I wear dress: Ben elbise giyerim.

Olmaz mı?

Soruda ise; "I wear dress: Ben bir elbise giyerim." Bence hatalı..


Demir_TR

I wear a dress: Ben bir elbise giyerim. I wear dress: Ben elbise giyerim.

Olmaz mı?

Soruda ise; "I wear dress: Ben bir elbise giyerim." Bence hatalı..


ZeynepKapl16

Bir elbise olarak belirtmemiş ki o zaman nasıl yanlış kabil ediyor ?


HasanGndz4

ben elbise giyerim diyor ama çeviris Bir elbise.. diye


TeymurBakuvi

Ben bir elbise giyerim nede yazmıyor ki?? Biz de a yazacağımız bilelim!!!


TeymurBakuvi

Ben bir elbise giyerim neden yazmıyor ki??


SelimaAvar

I wrar dress yazmdim kabul etmedi


SelimaAvar

I wear dress kabul etmedi


hayati_.63

Burda bir elbise olması için a dress olması gerekmez mi


Mehmet221153

Ben bir elbise giyerim ile ben elbise giyerim İngilizce'de aynı şekilde mi yazılıyor


Halisances

"Ben elbise giyerim" yazmış "Ben BİR elbise giyerim yazmamış. O yüzden kalbim gitti zaten "I wear dress" olması gerekirdi bence (çok araştırma yapmadım kusura bakmayın)


Muradhamid4

duolingo i love you


Beyza189937

Çevrilmesi istenen cümlede BİR denmiyor, dolayısıyla yazdığım yanlış değil❗❗❗


memet289599

A olmadan bir niye


ngilizceci539694

Ben "I wear dress" diye cevapladım çünkü cümlede "Ben elbise giyerim" demiş "Ben bir elbise giyerim" demesi gerekirdi


dilekuslu.

Bir demiyor ki ama a neden ?


DenizYolcu1

Neden "Ben elbise giyerim" yazıyor?"Ben bir elbise giyerim" olacaktı.Cevap olarak "I wear a dress"i kabul ediyor.


RabiaMurat1

"Ben elbise giyerim." diyor. "Ben BİR elbise giyerim." demiyor ki. Yanlış kabul etti.


AZERBAIJAN555

BEN AZƏRBAYCANDAN. LÜTFEN BENİ TAKİP EDİN. I AM FROM AZERBAİJAN. PLEASE FOLLOW ME


alp455288

To be ı wear dress


sheyla759618

Verdiği cümlede 'Ben bir elbise giyerim olması gerekli değilmi ?a takısı fazla


bilgekaganyilmaz

I wear dress neden olmadı? Ben bir elbise giyerim demiyor.


emine296636

Ben bir elbise giyerim değil ben elbise giyerim diyo


sude112

Çok saçma ha "a" koymusum ha koymamisim ne farkeder ?


TAYFURDN

Dress elbise ile clothe kiyafet arasindaki farki yazarmisiniz


OlcayOkur

Anlatılan mantığı anladım. I wear ''a'' dress yapıcaz taman ama I wear clothes u neden a olmadan kabul ediyor ?


Fatma114455

A ayrıca belirtilmemiş


ahmozk37

Ya bırakın tatavayı ben bir elbise giyerim demiyor ki ben elbise giyerim diyor buda I wear dress tir kardeşim bu ne saçmalık nasıl öğreriyor bu program bişey anlamıyorum


Buraksahindemir

Sanırım oradaki elbise '' herhangi bir'' elbise anlamı katabilmek için' 'a' ' geliyor. Doğru mu


Erdalbro

Önceki soruda kabul ediyor bunda etmiyor ptogramın geliştitilmesi lazım


Yabgu-Sabotay

Hep yanlış bilgilendirme ve soru kalıpları. 1 kerede simple Past tense değinmiyorsun kendince uydurduğun kalıplara göre soruları yanıtlıyorsun.


Recko9

Thank you every bodies


EnsarYldz3

Not something , always whenevert you want.


GNL591481

Ben bir elbise giyerim demiyor ki...


bitenzi

"I wear dress" kabul edilmiyor. "I wear a dress" olması gerekiyormuş elbise sayılabilir olduğu için. Ama diğer soruda "onun ayakkabısı var" için "he has a shoes" yazmak gerekiyor buna göre. ve yazınca yanlış çıkıyor. İkisi de sayılabilir ama hangisi doğru.


burak173058

Bende a harfini unuttum


resul632343

çeviri yanlış. Yine bu site de ögrendim. ı wear a dress ben bir elbise giyerim ı wear dress ben elbise giyerim


MerrefErgn

İngilizce cümlede bir yok ama doğrusunda bir yani "A" kullanılıyor


TheMaratbi

Tersinden soruyorum I wear a dress in türkçesi ben bir elbise giyerim ise neden sorusu da aynı sorulmuyor?


iremhalilo1

Yanlış sayılmamalı sadece yanda doğrusu açıklanmalı çünkü pek çok insan ı wear dress olduğunu zannediyordu


SPECIAL929564

There is no ''a'' what you asking...


eserten85

ben bir elbise giyerim demediği için elbisenin başına the ekledim ama olmadı çünki ortada kabullenilmeyen bir hata 5 yıldır var sanırım


Kahraman5267

Ben bir elbise giyerim demiyor ben elbise giyerim diyor neden a getiriyoruz dress'in önüne


Bediha06

Başka nesnelerde kullansanız iyi olur.çoraplar iç çamaşırları kaban mont mayo bikini boxer.Sahiplik te evler arabalar uçaklar çiftlik bot yat tekne gemi ağaçlar kuşlar saksı çiçekleri takılar küpe yüzük gibi vs vs vs.Örn.Benim evimde(evimin) 5 pencere(si) var.2 balkon var.7 saksı çiçeğim var.2 çocuğum bir torunum var.Bu akşam saat 8 de 2 tiyatro biletim var.2 büyük babam 2 büyük annem var.Husband.İleriki derslerdemi öğreneceğiz.Deniz göl manzara orman hava yaz kış ilkbahar sonbahar mevsimler günler pazartesi salı vs.Otobüs taksi dolmuş bilet cüzdan çanta valiz travel alışveriş manav meyve sebze çeşitleri market reyonlar şampuan sabun deterjan vs.para lira saat dakika saniye işe okula gitmekten parkta bahçede koşmaktan bahsedin biraz.


nilsuergul.67

Ben a harfini unuttum


fnrevren

Bir elbise demiyo ki ya hoff


neslinci

i wear a dresses dedi yuh yani


irema90

I wear dress daha döğru. çünkü ben bir elbise giyerim değil, ben elbise giyerrim diyeceğiz.


HarunSucu

Oyle yazdim ama yanlis cikti,a yazmalıymışız


turgut967300

ben bir elbise giyerim anlamı çıkar buradan ama I am wear dress yanlış diyor yardımcı olursanız sevinirim


ozcan535583

Cevabı I wear a dress miş


ErdalAda1

Am is are durum bildiren cumlelerde kullaniliyor. Ama fiil varsa bir hareket varsa am is are kullanilmiyor. Do- does kullaniliyor onlarda olumlu cumlelerde yazilmiyor gizli oluyor


yunusemre35

Bir elbise dese sorun olmayacak. Çok salaksın duolingo !!!!


AkifDogan

Doğrusu ı wear dress tir A spider an animal sorusuda yanlış yazılmıştır... Türkçe bilgisi olmadan bu arkadaşlar hangi hakla bu programı yazmışlar? Boy (oğlan) nedir ya şakamısınız arkadaşım 2 yıldır afrikada yaşıyorum böule salakca kelime kuran bir kişi dahi görmedim


AkifDogan

Size sinirime böyle yazacağım yerine böule yazdım


isimsiz1

ı yazmak neden yanlış yaa küçü ı ...


metalurjistsks

I nın kuçuğu ingilizce de i .ı harfı ingilizcede yok


turkbordobereli

İngilizce ı harfi yok kucuk i ve buyuk i car yalniz dikkat buyuk i de nokta olmaz yani I olur


ilker.ml

I wear the dress i kabul etmiyo


drykznky

Ozaman ben elbiseyi giyerim olur

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.