Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Do you know how to drive?"

Tłumaczenie:Umiesz prowadzić?

4 lata temu

15 komentarzy


Aga83

Dlaczego tłumaczenie "Czy wiesz jak jechać?" jest błędne? W takim razie jak po angielsku będzie brzmiało takie zdanie?

4 lata temu

przemo83
przemo83

jechać to można także jako pasażer, np. jechać autobusem, taksówką, wtedy jest ride, a drive to kierować, prowadzić. Tak myślę.

2 lata temu

buskes76

Nie tu tkwi problem lecz w użytym czasie bo "Czy ty wiesz jak jeździć" zalicza. Poza tym po polsku "jadę" w żadnym wypadku nie wyklucza że nie mogę to właśnie ja jechać /prowadzić i nie oznacza że podróżuję tylko jako pasażer

2 lata temu

buskes76

tu mamy czas present simple (czynności powtarzalne ~ zwyczajowe) więc może raczej powinno być "jeździć" (ew. prowadzić) a nie "jechać" bo to sugeruje 'teraz ~ w tym momencie' czyli "driving" zatem present continues. Ja dałem "Czy ty wiesz jak jeździć" i zaliczyło, choć w j. pl. raczej mówimy "Czy umiesz prowadzić", to jednak chciałem żeby tłumaczenie było jak najbliższe oryginału bo nie byłem pewien czy pomimo tego samego kontekstu zaliczy taką interpretację (no ale chyba też powinno)..

2 lata temu

AncymonekS

Czemu nie: wiesz jak jechać?

3 lata temu

Nobiliti

bo 'drive' tzn 'prowadzić'

3 lata temu

buskes76

(nie tylko!) drive - (jako czasownik) prowadzić, jechać, jeździć, przejechać, kierować, podjechać [i wiele innych!] / (a także wiele rzeczowników!) napęd, przejażdżka, dojazd, przekładnia, podjazd itd

2 lata temu

krzaq2

A kierować to co? Źle?

3 lata temu

buskes76

Powinno być dobrze, zgłoś jeśli nie zaliczyło

2 lata temu

jm9848
jm9848

Czy ktoś słyszał tak zadane pytanie? Przecież to totalne dziwactwo! W Polsce mówi się : " czy umiesz prowadzić /samochód/?" To powinno być jedyne poprawne tłumaczenie.

1 rok temu

231hero231

Dlaczego nie może być 'Czy wiesz jak kierować'?

1 rok temu

Dzikisor
Dzikisor

Umiesz kierować?

1 rok temu

Josef507628

Nie zaliczyło kierować, a to jest poprawne

1 rok temu

Paznokciow

Albo jestem przyglucha albo nie wiem :)

3 lata temu

Paszulka
Paszulka

Jak umiesz prowadzić? Dlaczego nie uznało mi tego?

3 lata temu