"The question"

Tłumaczenie:Pytanie

4 lata temu

12 komentarzy


AlicjaK007

Kiedy jest na początku the a kiedy a lub an ?

3 lata temu

xmoniczkax.567

Ogólnie 'the i a/an wstawiamy tylko przed rzeczownikami. 'The - Jest wtedy, kiedy dany rzeczownik jest policzalny i mamy na myśli jakiś konkretny. 'The się nie tłumaczy, ale zmienia sens zdania na konkretny.
'A - stawiamy na początku zdania gdy nie mamy na myśli konkretnej osoby lub rzeczy. Ten przedimek jest również stawiany przed niepoliczalnymi rzeczownikami, i stawiamy go tylko wtedy, gdy ten rzeczownik zaczyna sie na spółgłoskę. 'An - Stawiany tak samo jak przedimek 'a', oprócz tego, że stawiamy go przed samogłoskami. Raczej patrzmy na wymowę, bo jeśli jakiś rzeczownik zaczyna się na samogłoskę, a wymawia na spółgłoskę, to będzie problem. Przykładem jest (na samogłoskę) - - An hour - wymowa - an ałer - znaczenie - godzina. A tu przykład z 'a'. - A user - wymowa - a juzer - znaczenie - użytkownik. Pozdrawiam! :)

3 lata temu

Phoenix1221

'A/an' piszemy, gdy mówimy o czymś po raz pierwszy - 'the' kiedy mówim o tym czymś już któryś raz z kolei i czasami przy liczbie mnogiej.

3 lata temu

serekSalami3

The jak liczba mnoga, a jaj liczba pojedyncza gdy wyraz zaczyna sie na spolgloske np. A Skirt , a an jak liczba poj. Ale gdy wyraz zaczyna sie na samogloske np. An apple

3 lata temu

kingaz123

napisałam the questions bo tak słyszałam i mi nie zaliczyło :(

3 lata temu

Sculptor2
Sculptor2

Zadania ze słuchu polegają właśnie na tym aby sprawdzić czy ktoś słyszy. Nie wszyscy sobie z tym radzą ale to nie jest wina lektora tylko osoby która nie usłyszała.

2 lata temu

NikodemP

też tak miałem

2 lata temu

Majciox

Bez S by zaliczylo

2 lata temu

NikodemP

napisałem the questions i mi nie zaliczyło o.O

2 lata temu

laserovsky

Bo to liczba mnoga

2 lata temu

Otylia861635

To pytanie hah

10 miesięcy temu

ZosiaKK

I dont undersand

2 tygodnie temu

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.