1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Biz kahve içmezdik."

"Biz kahve içmezdik."

Çeviri:We did not use to drink coffee.

May 16, 2014

22 Yorum


ozanSta

"Biz kahve içmeyi kullanmadık" cümlesinin "Biz kahve içmezdik" cümlesine muazzam dönüşümü. Elin oğlu istediğini kalıplaştırıyor, biz de uğraşalım ki mantık bulacağız diye. Kelime ezberliyor, gramer ezberliyor, anlıyor, yorumluyorsun sonra kalkıp bir de kalıp derdiyle uğraşıyorsun :) Hayırlı işler vallahi :)

August 22, 2015

metin334

Use to kalıbını hiç anlamadım ingilizcede de kalıplar bitmiyor. Hepsini birden veren bi link yok mu?

September 21, 2017

DemRON2

Use to "alışık olmak" anlamında kullanılır.Yani normalde kahve içmeye alışık değiller ki burda da kahve içmeye alışık mıydık anlamında kullanmış.

September 5, 2018

altugcyhn

"use to drink" yerine sadece "drink" kullansak

May 16, 2014

Selcen_Ozturk

o zaman "biz kahve içmedik" olur

May 16, 2014

altugcyhn

o zaman "use to drink" içmezdik ama şimdi içiyoruz gibi bir anlama mı geliyor?

May 16, 2014

Selcen_Ozturk

evet. "used to" geçmiş zamanda sürekli yaptığımız bir şeyi belirtir. "we used to drink when we were young" = gençken içerdik, "we did not use to drink when we were young" = gençken içmezdik

May 16, 2014

Smeyra582244

İngilizceyi programdan cok sizin aciklamalariniz sayesinde öğreniyorum. Teşekkürler

March 16, 2018

altugcyhn

teşekkürler çok açıklayıcı oldu

May 16, 2014

haliliklc

Tişikkirlir :)

July 24, 2019

cerkesomer

Tşk selcen abla :)

September 8, 2015

yeahsin

Tesekkurler

February 10, 2016

asudenisa

Tşk

May 14, 2016

rtanju

Teşekkürler

December 17, 2018

engin762995

Used to=would= -ardım,-erdim I used to go (giderdim)=i didn't use to go (gitmezdim) I am used to...(alışkın olmak) ..........walking alone (ben yalnız yürümeye alışkınım) i was used to.... (aliskindim)

September 4, 2016

aydnselm

teşekkürler. çok açıklayıcı olmuş

August 29, 2018

Yusuf215560

Kalıp:Used to+verb1(fiil). Geçmişte yapılan şimdi yapılmayan alışkanlığını söylediği için, biz kahve içmezdim diyor.

August 22, 2017

kadirssahin

use to alışkanlıkları ifade ederken kullanılıyor arkadaşlar kullanmak anlamıyla pek bir alakası yok burada.

April 1, 2016

CigdemFurat

1-2 onceki soruda, turkce olarak verilen bu cumlenin cevabi olarak verdigi "we would not drink coffee", neden burada yok? dogru cevirisini oyle ogretirken, 2 cumle sonra farkli gostermeniz sadece kafa karistiriyor.

April 20, 2017

mahsumsrzn

Axxx su kaliplar bir ingiliz bulup birebir sohbet. Sart

May 18, 2017

rifatcinar

Bu banada saçma geldi. Amma kalıpsa yapacak bir şey yok

April 22, 2019

mehmet792968

Would esit degildir used to Would ya da would have v3 bir kerelik bir olayi anlatiyor. Gelseydin seninle bir kahve icerdik. Gelmedin ve icmedik. Bitti. Used to gecmisteki bir zaman araliginda hep yapardik. Gencligimde her sabah kahve icerdik

Sonundaki erdik takisiyla biten fiilden dolayi iki cunle ayni anlama geliyor denmez. Arada daglar kadar fark var

Used to o gramer olarak o cumlenin fiili gibi islem goruyor. Soru ya da olumsuz yaparken used to vi yapiliyor. Cumlenin diger fiiline dokunulmuyor. Sadece simple pastta kullaniliyor. Bir kalip. Ezberliyecen. Yapacak bi şi yok.

I used to smoke Did you use to smoke I didn' t use to smoke

Gordugunuz gibi smoke artik bu cumlenin anlam olarak fiili ama gramer olarak fiili degil

Kolay gelsin

July 5, 2019
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.