1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Biz kahve içmezdik."

"Biz kahve içmezdik."

Çeviri:We did not use to drink coffee.

May 16, 2014

33 Yorum


ozanSta

"Biz kahve içmeyi kullanmadık" cümlesinin "Biz kahve içmezdik" cümlesine muazzam dönüşümü. Elin oğlu istediğini kalıplaştırıyor, biz de uğraşalım ki mantık bulacağız diye. Kelime ezberliyor, gramer ezberliyor, anlıyor, yorumluyorsun sonra kalkıp bir de kalıp derdiyle uğraşıyorsun :) Hayırlı işler vallahi :)


metin334

Use to kalıbını hiç anlamadım ingilizcede de kalıplar bitmiyor. Hepsini birden veren bi link yok mu?


DemRON2

Use to "alışık olmak" anlamında kullanılır.Yani normalde kahve içmeye alışık değiller ki burda da kahve içmeye alışık mıydık anlamında kullanmış.


Elif486518

Çok haklısınız katılıyorum Allah yardımcınız olsun


altugcyhn

"use to drink" yerine sadece "drink" kullansak


Selcen_Ozturk

o zaman "biz kahve içmedik" olur


altugcyhn

o zaman "use to drink" içmezdik ama şimdi içiyoruz gibi bir anlama mı geliyor?


Selcen_Ozturk

evet. "used to" geçmiş zamanda sürekli yaptığımız bir şeyi belirtir. "we used to drink when we were young" = gençken içerdik, "we did not use to drink when we were young" = gençken içmezdik


Smeyra582244

İngilizceyi programdan cok sizin aciklamalariniz sayesinde öğreniyorum. Teşekkürler


altugcyhn

teşekkürler çok açıklayıcı oldu


haliliklc

Tişikkirlir :)


cerkesomer

Tşk selcen abla :)


rtanju

Teşekkürler


engin762995

Used to=would= -ardım,-erdim I used to go (giderdim)=i didn't use to go (gitmezdim) I am used to...(alışkın olmak) ..........walking alone (ben yalnız yürümeye alışkınım) i was used to.... (aliskindim)


aydnselm

teşekkürler. çok açıklayıcı olmuş


Birsen639869

Çok güzel açıkladınız teşekkürler


mehmet792968

Would esit degildir used to Would ya da would have v3 bir kerelik bir olayi anlatiyor. Gelseydin seninle bir kahve icerdik. Gelmedin ve icmedik. Bitti. Used to gecmisteki bir zaman araliginda hep yapardik. Gencligimde her sabah kahve icerdik

Sonundaki erdik takisiyla biten fiilden dolayi iki cunle ayni anlama geliyor denmez. Arada daglar kadar fark var

Used to o gramer olarak o cumlenin fiili gibi islem goruyor. Soru ya da olumsuz yaparken used to vi yapiliyor. Cumlenin diger fiiline dokunulmuyor. Sadece simple pastta kullaniliyor. Bir kalip. Ezberliyecen. Yapacak bi şi yok.

I used to smoke Did you use to smoke I didn' t use to smoke

Gordugunuz gibi smoke artik bu cumlenin anlam olarak fiili ama gramer olarak fiili degil

Kolay gelsin


Yusuf215560

Kalıp:Used to+verb1(fiil). Geçmişte yapılan şimdi yapılmayan alışkanlığını söylediği için, biz kahve içmezdim diyor.


kadirssahin

use to alışkanlıkları ifade ederken kullanılıyor arkadaşlar kullanmak anlamıyla pek bir alakası yok burada.


CigdemFurat

1-2 onceki soruda, turkce olarak verilen bu cumlenin cevabi olarak verdigi "we would not drink coffee", neden burada yok? dogru cevirisini oyle ogretirken, 2 cumle sonra farkli gostermeniz sadece kafa karistiriyor.


mahsumsrzn

Axxx su kaliplar bir ingiliz bulup birebir sohbet. Sart


rifatcinar

Bu banada saçma geldi. Amma kalıpsa yapacak bir şey yok


demir734935

Aslında bana gore soylenen biz kahve icmedik


mediha115403

Use niye kullanılmış anlamadım


masal535012

"We didn't drink coffe." ve "We didn't use to drink coffe." anlamlı iki cümle , ancak çevirisini verdiği cümle "we didn't drink coffe." olmalı diye düşünüyorum . Fakat içmedik yerine içmezdik yazdıkları için use kalıbı kullanılmış olabilir.


demir734935

Aslinda burda use kullandınmı biz kahve içmiyoruz olması lazım bunun çevirisi


ysn819124

Bu cümlede hem kullanmazdık hem içmezdik var.


NazifTekyi

Google çeviride "we did not used to drink coffee" yazıyor ve bana daha mantıklı geliyor.


fikret610091

Komedi kullanmak kelimesi orda bir anlam ifade etmiyor


Alisaid996477

Bende use to kalıbı yoktu ama cevapta var bu nasıl oluyor


filiz340817

Ben de harfi harfine aynısını yazdığım halde iki defa hata verdi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.