"ولد و بنت"

الترجمة:A boy and a girl

May 16, 2014

5 تعليقات


hany.mohamed

boy and girl صح ولا غلط ولية حرف a فى بداية الاسم

May 16, 2014

GunnyTunes

حسب انت عايز تتكلّم عن حاجة معرّفة ولا لأ. لو حاجة معرّفة يبقى لازم نستخدم the قبل الاسم زي الألف و اللام. لو حاجة غير معرّفة يبقى نستخدم a. دي القاعدة العامة و طبعاً ليها شوية استنثاءات.

May 16, 2014

AnaMenna

وجود حرف الجرa فى البدايه صح والحمكه من وضوع حرف الجر a ان ذاك الاسم غير معرف :) الترجمة:A boy and a girl

July 5, 2014

MahaOmar

يعني جملة "ولد وبنت" ضفنا قبلهم A لأنهما غير معرّفان .. صح؟

June 11, 2014

omartantawy

صح لأنهم هنا غير معرفين ويجب ان يضاف a

June 17, 2014
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.