1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "My grandmother has had three…

"My grandmother has had three operations this year."

Fordítás:A nagymamámnak három műtéte volt ebben az évben.

May 17, 2014

30 hozzászólás


Unauna1

"A nagyanyámnak ebben az évben volt három operációja." Nem jó.Hatalmas munka mindent bevinni az adatbázisba de kellemetlen, hogy ki kell írni mit fogad el a program és mit nem. Szívesen besegítenék a kulimunkába, a gépelésbe és azt hiszem nem egyedül. A szakmai munka maradna rájuk. A fejlesztőknek el kellene gondolkodni ezen hátha megoldható lenne.


csigip

Miért kell "has" és "had" is a mondatba?


BLacee

Mert itt a "befejezett jelen" szemléletet használja a mondat. Azt pedig úgy képezzük, hogy: have + ige 3. szótári alak. Ez esetben az ige pont a "have" és annak 3. szótári alakja a "had". Ezért lesz "...grandmother has had..." (azért "has", mert egyes szám 3. személyben a "have" az "has") :-) Ez egy érdekes szituáció az angolban, mert itt a "have" egyben a főige is... Nem kell ezt feltétlenül bemagolni, ha valaki gyakran beszél angolul, egy idő után "ráérez erre", vagy másképpen fejezi ki ugyanezt.


johalasz46

Doktornő ? - 2020.04.


cartom70

Gggrrrrrr!!!!!!! 3


bowie63

az idén miért nem jó?


kkkatalin

Nem, még nem jó. 07.13.


zola82

A nagymamámnak három műtéte volt idén. elfogadva 2014.10.04.


SmuelSoma

... de, elfogadta.


judy0726

én is azt írtam, szerintem jó, jelentem.


BLacee

Miért kell itt a névelő?! Másik ugyanilyen mondatnál meg az volt a baj, hogy névelővel írtam


avrillavigne77

Én számmal írtam de nem fogadta el


SmuelSoma

A válaszokban a számokat nem szokta elfogadni. Talán azért, hogy gyakoroljuk a számneveket.


SomogyiKatalin

Hasonlóan írtam én is. Nem fogadta el.


jcsabax

Az angol verzióban sem számmal van írva. Fordításkor sem lehet túl nagy fáradság kiírni.


19460912

Ezt a fordítást lehet úgy is érteni,hogy a műtétet a nagymama követte el mint arra feljogosított személy.Szóval.........!Számomra elfogadhatóbb a következő: A nagymamámat háromszor műtötték ebben az évben.


vasvariistvan

Semmi gond, az angol mondat is ilyen "kétértelmű" (szerintem).


gergogajdosi

A nagymamám három műtéten esett át idén.


prototyger

a nagyanyámnak volt idén három mütéte mér nem jó omg


emke59

Az én nagymamámnak....... nem fogadta el! ?


B.P.3

műtét=operáció


AnikPunyk

A nagymamámnak ebben az évben három műtétje volt. Miért nem fogadta el? Köszi a választ előre is!


MariaBorbe

Miért nem kell az "in" a "this year" elé?

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.