"A man"

الترجمة:رَجُل

May 17, 2014

41 تعليقًا


SiliconValley

من شوية كان السؤال - ترجم كلمة " إمرأة " أنا جاوبت بكلمة " A woman" طلعت الاجابة غلط و كان المفروض أقول " woman " بدون حرف " A " -- السؤال : ليه هنا ترجمة " رجل " = " A man " و ليس " الرجل " ؟؟

August 24, 2014

lian9494

The man=الرجل

October 17, 2015

dyLQ1

لو قلت رجل حيعمل احمر

August 5, 2015

1Xfk4

لا لا "a" يعني نكره و "the " معرفه

May 3, 2019

Nohaila1

كلمة نكرة=رجل كلمة معرفة=الرجل

May 17, 2014

medonmr

ليه هنا ترجمة " رجل " = " A man " و ليس " الرجل " ؟؟ واحد عنده جواب .. ؟

October 8, 2014

Cd941

حرف a يدل على ان رجل هنا نكره اى لا يقصد به رجل معين

June 28, 2015

toti.abbad

هنا الكورس يعلمنا الفرق بين : اسم ذات مثل حيوان - انسان - رجل - امرأة والنكرة : رجل - امراة - طفل - تفاحة غير المعرفات بـ الـ والمعرفة : الرجل - الامرأة - الطفل - التفاحة المعرفات بـ الـ

December 8, 2014

Syaseh

Now I'm on a writing test required words What do you mean man?:(

January 12, 2015

latifa978942

يعني يفرق الكابتل عن الاسمول

September 13, 2016

Sohaib_Ahmad

man not a man

February 8, 2015

Cd941

حرف a يدل على ان رجل هنا نكره اى لا يقصد به رجل معين

June 28, 2015

Xf7K1

السلام

September 4, 2016

alhinaialh1

ككل

February 24, 2017

zahoora04

لما اكتب رجل يقول خطأ و التصحيح رجل ؟ lol

July 25, 2017

f5s05

مرررره سهل

August 24, 2018

smailessar

A ادات تنكير لكن لاعرف متي تكتب ومتى لا تكتب

December 2, 2018

Israa229694

البرنامج ده مسلي كده ليه

December 28, 2018

moussa70653

ما مشكلة التحدث كلما قلت له يخطئني

January 8, 2019

Lubnahusam

ش

April 10, 2019

medonmr

ليه هنا ترجمة " رجل " = " A man " و ليس " الرجل " ؟؟ واحد عنده جواب .. ؟

October 8, 2014

AmrTarraf

الرجل تسبقها اداة التعريف the اما A و an فهم ادوات نكره يعنى بدون الف ولام

April 18, 2015

1Xfk4

اتوقع لان ال "a" للنكره

ما ادري لكن هذا الي فهمته من الكومنتات

May 3, 2019

jast-amal

بالنسبة للي يسألون لماذا تكون ترجمة (رجل) تساوي a man , وليس (الرجل ) وذلك لأن (a يكون للنكرة وthe يكون للمعرفة

January 22, 2015

R4RB

يعني لازم اكتي الرجل

August 7, 2015

LEAU4

ناىملؤ

August 10, 2015

AJ_Player

Kkkk, uma brasileira tentando aprender esta língua kkkk

September 3, 2015

VitoriaeKevin

Ana Julia Sampp você está entendendo alguma coisa?

October 26, 2015

aiastars

روعة من صج تعلم

September 11, 2015

abeer203272

ليش كذا صعب الانقليزي

September 13, 2015

1Xfk4

ههههههههههه بالعكس لو كان عندك عزيمه وصبر ومصره انك تتعلميه حتشوفيه سهل

May 3, 2019

GyfF1

رجل

October 29, 2015

basher376044

الحرف a وا بعرف الكلمه يعني

April 11, 2017

Atronah

مظ ة يصبرو

July 19, 2017

zahoora04

لزما الحركات ؟!

July 25, 2017

byse7

.؟،ظضتا.ظؤغ وز

August 4, 2017

aboasm201416

انقر على هذا الرابط للانضمام إلى مجموعتي في واتساب: https://chat.whatsapp.com/Jbjo0uhP1gpAzmCuXwINbB

June 10, 2018

ryan4416

يصحح لي بنفس الاجابة رجل

June 11, 2018

Tama424634

ط ذئب

June 12, 2018

Nada68623

،، قثثبيثبقثثثيططييطذظصصث2يثصصثيبيصثبثيصيبييييييييييييضيييضييسيبطضطيض1ص2يطييثثثيثيثثذ قي بذل 33222221 ث

November 2, 2018

9mis8

ممكن اصدقاء

March 20, 2019
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.