"I am going to feel well."

Fordítás:Jól fogom érezni magam.

May 17, 2014

16 hozzászólás


evairenpinter

A tárgyas személyrag elegendő a tárgy kifejezésére. Mindkét mondat helyes nyelvtanilag. Az irodalmi nyelv is váltogatva használja a két variációt, inkább stilisztikai jelentősége van ténylegesen kitett tárgyragnak, vagy annak elhagyásának. Egyébként a magyar nyelv szereti a rejtőzködést, a hiányos mondatokat .... Én meg a magyar nyelvet.

September 10, 2015

tothcila

Ha már a rejtőzködésnél tartunk, akkor melyik a helyes "Magam jelentettem be." vagy "Magamat jelentettem be." Ugyanazt jelentik vagy mást? Vagy mindkettő helyes? Most akkor kell a tárgyrag vagy nem? A magam esetében nem is vészes, de számtalanszor megfigyeltem, hogy tudatlanságból lehagyják, így silányítva az általad is szeretett anyanyelvünket.


evairenpinter

A köznyelv úgy mondja: Bejelentettem, hogy kilépek a munkahelyemről. - Bejelentettem ... Feljelentettem ... - Kicsit "kényeskedőn - archaizálva" - Magam jelentettem be ... a ... - Abban az értelemben, ahogyan te használod - vagy inkább bevallom, s bocsánatot kérek, nem tudom, csak találgatom, hogy milyen értelemben használod? Bejelentettem magam. = Bejelentettem magamat. Mindkettő helyes. Téged, tégedet - a tégedet modorosnak tűnik. - Új lakcímünk van. Mondom a partneremnek: - Magamat bejelentettem, téged nem, azt neked kell intézned. - Bejelentettem magam, most te következel. Ez így tökéletes.


malackutya

Mindket megoldas helyes.


Tarnai

Igazad van, de más-más értelmet takar a két mondat: Ki jelentette be? Magam jelentettem be. Kit jelentettél be? Magamat.


dmkt011

Magam jelentettem be - ezt akkor mondod, amikor hangsúlyozni akarod, hogy te tetted. Pl. - Szerdán jön ki a könyv? - Igen, magam jelentettem be. Magamat jelentettem be- Hát, nem látom sok értelmét, de talán így értelmezhető: - Ki jelentett be téged? - Magamat jelentettem be.


n.k.zsuzsa

Ki jelentett be téged? - Magam jelentettem be magamat.


Edit52

Miért nem fogadja el a "magamat" ??? Ez nyelvtanilag helyes!


ZsoltHangay

Melyik mondatot szoktad inkább mondani másnak? "Érezd jól magad" v. "Érezd jól magadat"?


tothcila

Kedves Zsolt!

A válasz egyértelmű. Bizonyos szóösszetételekből kikopott a tárgyrag és így használjuk, viszont azt ne felejtsük el, hogy sokszor hibásan lehagyjuk. A példamondatból mindenképpen hiányzik, mert így valami hiányzik a mondatból.

Laci


Balna1988

mert nincs a rendszerben.


Szanzs

Feel well = jól érezni. Ezt írtam, de nem fogadja el, helyette azt adja meg : jól leszek. Szerintem mindkettő jó.


n.k.zsuzsa

A mondat jövő időben van.


Szanzs

I am going to feel well. Ezt fordítottam úgy, hogy jól fogom érezni magam. Nem fogadta el, helyette adta ezt: Jól leszek.


n.k.zsuzsa

Így világos. A te verziódat is elfogadja, úgyhogy nem tudom, hol lehet a probléma.


jujuka9

Még most sem fogadta el (dec. 15.), én is jelentettem "magamat". :)

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.