"Evenshehasabicycle."

Fordítás:Még neki is van kerékpárja.

4 éve

12 hozzászólás


KovcsJzsef15

Egyetértek DrBuboBubo-val, igaz én is elrontottam, ugyanis nem mindegy, hogy hol áll az "even" szócska.

11 hónapja

kogu4
kogu4

v.ö. " Even my children are there." Még a gyerekeim is ott vannak.

8 hónapja

miklos44

A "Még egy kerékpárja is van." nem jó? Miért?

4 éve

DrBuboBubo

Az úgy lenne, hogy She even has a bicycle.

4 éve

miklos44

Kösz.

4 éve

Pircike

Még biciklije is van. - miért nem jó?

2 éve

Sztankay54

Még biciklije is van. Ez a magyaros fordítás , a magyarnak nincs szüksége a "neki"-re.

1 éve

Adam1978
Adam1978
Mod

Csak éppen mást jelent. Az egyik esetben talán tudjuk, hogy ő nagyon szegény, és hogy a bicikli nagyon olcsó, sőt olyannyira olcsó, hogy még ők is megengedhetik maguknak (pedig sok minden más holmit nem). Ezt mondjuk úgy, hogy „Még neki is van biciklije.” A másik esetben a leányzó cseppet nem szegény, sőt kismillió különféle holmija van, még olyanok is, amikre semmi szüksége nincs, sosem vette elő, csak porosodnak nála, többek közt egy bicikli is (pedig mindenhova autóval jár). Ezt úgy mondjuk: „Még biciklije is van.” Ezt a két jelentést az angol is megkülönbözteti. Az Even she has a bicycle jelenti azt, hogy „még (ő)neki is van biciklije” (pedig szegények), és a She even has a bicycle jelenti azt, hogy „(neki) még biciklije is van” (pedig nincs szüksége rá). Bővebben lásd: https://angol.hu/klm/82.HTM

2 hónapja

EgriEylerPeter

s még rengeteg jelentése lehet s é g e s fr scanpress

2 hónapja

bardospince

még biciklije is van

7 hónapja

KovcsJzsef15

"Még kerékpárja is van" fordításnak elégnek kell lenni, nem kell még hozzátenni, hogy "neki"

3 hónapja

Apici2
Apici2

A korábbi válaszokban többször leírták, most megteszem én is, hátha így jobban rögzül. Az hogy "Még neki is van kerékpárja" és az hogy "Még kerékpárja is van" még a magyar nyelvben sem ugyanazt jelenti. Ennél a példamondatnál az első verzió a helyes. Az "even" esetében nagyon nem mindegy, hogy melyik szó előtt áll. A második verzió úgy szólna angolul, hogy "She even has a bicycle".

1 hónapja
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.