Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"You must choose."

Çeviri:Siz seçmek zorundasınız.

4 yıl önce

16 Yorum


HalilERGEN

Have to ve must ayrımını bilmekle beraber kullanımlarında tereddüt ediyorum. Have to-yapmak zorundayım. Must yapmalıyım. Farkı belli edecek bir kaç örnek cümle ile cevap verilebilir mi. Teşekkürler.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

Türkçe çeviride ayırmak zor. have to ve must için hem yapmak zorundayım hem yapmalıyım kabul ediliyoruz (normalde, etmediysek --- rapor). Türkiyede daha çok "Have to-yapmak zorundayım. Must yapmalıyım." şeklinde öğretildiğinin farkında olmakla beraber buna çok katılmıyoruz. genel tanıma göre "have to - responsibility/sorumluluk", "must - obligation/zorunluluk".

4 yıl önce

onurelmas

Yanlis anlamadiysam "bebegi yikamaliyim"da have to, "sag seritten surmelim"de must.

2 yıl önce

jzlcdh
jzlcdh

Bence bu cümlede aynı. Farklılık sadece "must" az daha resmi.

3 yıl önce

yakup364558

dostum must tehdit içerir, have to zorunluluk ama tehdit yok.

9 ay önce

ahmetahmetahmet

have to; outside obligation , must inner obligation olan durularda kullanılır desek sanırım karmaşa ortadan kalkar tabi yanlış dememişsek

3 yıl önce

tidelander

"Seçmen lazım" dahi anlamı karşılıyor. Must kullanılan tüm cümlelerde zorundasınız demiyoruz ki, -meli -malı da bu anlamı verebiliyor.

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

lazım ın en iyi karşılığı need

4 yıl önce

ynji

Senin secmen gerekiyor neden kabul olmuyor

3 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

"Seçmen gerekiyor." / "Seçmen lazım." = "You need to choose."

2 yıl önce

DilsadeGngr

"MUST"I BİZE MELİ MALI DİYE ÖĞRETMİŞLERDİ. YAPMALISIN, GİTMELİYİM GİBİ

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

"Seçmelisiniz." ve "Seçmek zorundasınız." ikisi de kabul edilebilir cevap.

2 yıl önce

DilsadeGngr

Teşekkürler. Ben de ikincisini öğrenmiştim. Bir de hızlı seslendirmeler anlaşılmıyor.

2 yıl önce

Eysan629

My mum and me when we're at shopping xd

7 ay önce

Akifispirli

Seçmen lazım doğru olmaz mı?

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

"You need to choose." = "Seçmen gerek/lazım."

2 yıl önce