Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Ben senin siyah sırt çantanı beğendim."

Çeviri:I like your black backpack.

0
4 yıl önce

6 Yorum


alialper

i liked your backpack olursa ne anlama gelir

1
Cevap ver4 yıl önce

altunufuk

"Ben senin siyah sırt çantanı beğendim."(I like your black backpack.) derken aslında Türkçede bir zaman kayması yapmış oluruz. 'beğendim' sözüyle aslında geçmiş zamanı değil şu an beğendiğimizi ifade ediyoruz. Birebir çevirmeye kalkarsak "Ben senin çantanı beğenirim." çok doğal olmayan bir kullanım olmuş olur.

Eğer İngilizcede "I liked your black backpack." demişsek burada kastedilen geçmiş zamandır. geçmiş zamanda beğendiğimizi bir şeyi kastetmek için de "beğenmiştim." diye tercüme edebiliriz. "Siyah sırt çantanı beğenmiştim."

I liked your black car. / Siyah arabanı sevmiştim('severdim' de kullanılabilir belki). Why did you sell it? / Neden sattın onu? However, I like also this red one. / Yine de, Bu kırmızıyı da sevdim.

5
Cevap ver4 yıl önce

FeyyazAbid

Basarili ve guzel bir aciklama tesekkurler

0
Cevap ver2 yıl önce

haticemetin

"I like your black rucksack"de olabilir cümle bence kabul etmesi lazım...Ama kabul etmedi.

0
Cevap ver2 yıl önce

mpextreme

I liked your black tote ! Neden kabul olmuyor, onceki sorularda sirt cantasini tote diye kabul etmişti ?

0
Cevap ver2 yıl önce

BURAKKOPMA

neden your biri açıklayabilir mi?

0
Cevap ver4 ay önce