"Let me finish."

Fordítás:Hadd fejezzem be.

May 18, 2014

22 hozzászólás


Mamemimomu73

Kiráz a hideg tőle, amikor meghallom: "let mi fájnis". Talán inkább "finis"...

June 8, 2014

DvidBha

A "Hadd végezzek" az nem jó?

January 22, 2015

Kabigabor

Nem, mert ahhoz meg kivankozik egy hatarozo. Hadd vegezzek ( mivel?)

February 21, 2015

emokehojdu

Hadd fejezzem be- mit?

March 8, 2015

tibonova

Helyes. Jelentsétek, ha még mindig hibának veszi Duo! :)

November 6, 2015

irene967

És meg ne sértődj, nem vagyok magyar tanár. De általános iskolában volt egy piszok jó magyar tanárom, máig abból élek, amit ő megtanított. Gimnáziumban ki sem kellett nyitni a tankönyvet, mert mindent tudtunk a magyar nyelvről. A tanár úr vesszőparipája éppen a határozószók voltak. Ha megtalálod a határozószók között, föltétlenül értesíts, mert régen voltam általános iskolás. Ez egy ragozott ige, amit másként használunk szóban és másként írásban.

July 6, 2015

irene967

Kedves Sutus! A "hadd" semmi. Hidd el, a "hadd" az egy ige, aminek a gyöke írásban módosul, átalakul. Nem tudom, milyen gombot kell megnyomni. Bocs. Semmiképpen nem határozószó. Próbáld ki, próbáld meg, élő beszéd és helyesírás összevetése. A "vót" sem helytelen. Egy vonalon indulj el, ne keverd a dolgokat. Ha a határozószók vonalon indultál el, ott kutass! Let me finish - hagy fejezzem be - nem helytelen, csupán rossz a helyesírás.

July 6, 2015

Sutus

Figyelj, leirhatod 20szor is, hogy ige, attol meg nem lesz az. Fentebb irtam, eksz szerint hatarozoszo, ami valoban pontatlan, mert partikula. Ez nem hit kerdese;-) Pont annyira viselkedik igekent egyebkent, mint a "csak" szo. Gondolom szerinted az is ige:)

July 6, 2015

LaszloLugosi

Hagy fejezzem be. Elfogadom hogy rosszút tudom - bár nem értem - de ez a magyar nem tudásom, nem az angol. :)

May 18, 2014

Sutus

Rosszul tudod, ezt a magyarban a "hadd"-dal mondjuk. Logikailag amúgy én is neked adok igazat, sztem is ezerszer értelmesebb lenne ilyenkor "hagy'-ot használni, no de nem én vagyok a XXI. század Kazinczyje.

December 7, 2014

irene967

A "hagy fejezzem be" miért nem jó?

July 4, 2015

Sutus

Mert amit írtál, az magyarul helytelen:)

July 4, 2015

irene967

Kedves Sutus! Kiejtve nem helytelen és tartalmában sem. Mondjuk leírva tényleg nem szép, helyesírási hibának számít. De a rendszer időnként elnéz helyesírási hibákat, a "majdnem jó" kiegészítéssel.

July 4, 2015

Sutus

Nem, ez nem helyesírási hiba, hanem helytelen szóhasználat, mivel a "hadd" és a "hagy" az két teljesen különböző szó.

July 4, 2015

irene967

A "hadd" nem határozószó, hidd el nekem. Felső tagozat 6. osztály. Hely, cél, ok, idő, szám, állapot, eredmény, társ, stb....keress rá.

July 6, 2015

narancs12

Fejezzem be! Be kell fejeznem! Egyik sem jó.Miért?

March 3, 2015

irene967

Okézsoké! De MILYEN határozószó? Ne sértődj meg, de guglizni én is tudok. Gondolkodjunk! Milyen határozószó? Kérlek, guglizd be a határozószókat és keresd meg közöttük a "hadd"- ot. Szó sincs arról, amiről te beszélsz. De szívesen vitatkozom, érdekel is, amit írsz. Nevezd meg a határozószó fajtáját! Mindnek van neve, típusa, rendeltetése.

July 6, 2015

Sutus

Igazad van, az éksz ebben nem annyira pontos, valóban inkább viszonyszónak tekinthető (amely besorolást viszont az éksz nem használja:)). Most abba ne menjünk bele, hogy egyes osztályozások szűkebbre veszik a viszonyszók halmazát és a módosítószókat, partikulákat külön kezelik, no meg abba se, hogy melyik viszonyszó fajtába is sorolható pontosan a hadd, mert ez már egy elég szerteágazó kérdés és nem is teljesen egységes (általában partikulaként van azért számon tartva), ami viszont tény, hogy semmiképp sem ige. (S a korábbi másik felvetésedre reagálva, pongyola beszédben természetesen előfordul, hogy a "hadd"-ot "hagy"-nak mondja valaki helytelenül, mint ahogy az is, hogy a "volt"-ot "vót"-nak mondja valaki szintén pongyolaság vagy épp egyszerű tájszólás miatt, ettől még a "vót" akkor is egy másik szó lesz, nevezetesen egy népcsoport/nyelv elnevezése.

July 6, 2015

irene967

Na, akkor megérkeztünk a kiindulási ponthoz. A "hagy kérjem már el a WC kulcsot" nem helytelen, ha éppen pipilned kell, megáll a busz, és kéred a vécés nénitől. Mint ahogy az sem, hogy manapság azt mondják a TV-ben, hogy "beszégetnek" és nem "beszélgetnek". Hidd el nekem, teljesen helyes a beszélt nyelvben amiről írsz. Nem kell túl bonyolítani. A helyesírás persze más, arra oda kell figyelni. A "hadd" az egy fokozott ige. De nem vagyok nyelvész, kérdezz mást, ha nekem nem hiszel.

July 6, 2015

Sutus

Milyen fokozott ige? Milyen fok?:D Nézd, a hadd nem ige, ezen felesleges vitáznod, nyisd ki az éksz-t, keress rá egy nyelvtankönyvben vagy az interneten és könnyűszerrel ellenőrizheted magad is!:) (Egyébként a "válasz" gombot igazán használhatnád, mert így teleszemeteled az oldalt ugyanazzal a témával, ahelyett, hogy egy beszélgetésben tartanánk.)

July 6, 2015

irene967

"Fentebb irtam, eksz szerint hatarozoszo, ami valoban pontatlan, mert partikula" OK. Köszönöm.

July 6, 2015

GerleiIstv

Mi az? Már a jó választ ("Hadd fejezzem be.") sem fogadja el a Duo? /2019. 05. 08./ Who is able to explain Duolingo to me?

May 8, 2019
Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.