A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Let me finish."

Fordítás:Hadd fejezzem be.

4 éve

26 hozzászólás


LaszloLugosi

Hagy fejezzem be. Elfogadom hogy rosszút tudom - bár nem értem - de ez a magyar nem tudásom, nem az angol. :)

4 éve

Sutus

Rosszul tudod, ezt a magyarban a "hadd"-dal mondjuk. Logikailag amúgy én is neked adok igazat, sztem is ezerszer értelmesebb lenne ilyenkor "hagy'-ot használni, no de nem én vagyok a XXI. század Kazinczyje.

3 éve

Mamemimomu73
Mamemimomu73

Kiráz a hideg tőle, amikor meghallom: "let mi fájnis". Talán inkább "finis"...

4 éve

fectroll
fectroll

Jól látod. Pont úgy kell.

3 éve

Mamemimomu73
Mamemimomu73

De ha mondjuk nem tudnám, hanem innen tanulnám meg most, akkor pont rosszul tanulnám meg...

3 éve

fectroll
fectroll

Akkor nem tanulnád meg rosszul, csak éppen az egyik rossz akcentussal használnád, ám az írásod attól lehet kiváló... :)))

3 éve

Mamemimomu73
Mamemimomu73

Igen, és éppen a gyakrabban előforduló (tehát élő beszéd)helyzetben sülnék fel a "tudományommal"... :( Pedig közben milyen remekül tudnék levelezni! :P Nem tehetek róla, számomra a beszéd fontosabb :D

3 éve

Oldmanus

Én a zászlójelekre gyúrok! :-)

3 éve

DvidBha

A "Hadd végezzek" az nem jó?

3 éve

Kabigabor

Nem, mert ahhoz meg kivankozik egy hatarozo. Hadd vegezzek ( mivel?)

3 éve

emokehojdu

Hadd fejezzem be- mit?

3 éve

tibonova

Helyes. Jelentsétek, ha még mindig hibának veszi Duo! :)

2 éve

irene967

És meg ne sértődj, nem vagyok magyar tanár. De általános iskolában volt egy piszok jó magyar tanárom, máig abból élek, amit ő megtanított. Gimnáziumban ki sem kellett nyitni a tankönyvet, mert mindent tudtunk a magyar nyelvről. A tanár úr vesszőparipája éppen a határozószók voltak. Ha megtalálod a határozószók között, föltétlenül értesíts, mert régen voltam általános iskolás. Ez egy ragozott ige, amit másként használunk szóban és másként írásban.

3 éve

irene967

Kedves Sutus! A "hadd" semmi. Hidd el, a "hadd" az egy ige, aminek a gyöke írásban módosul, átalakul. Nem tudom, milyen gombot kell megnyomni. Bocs. Semmiképpen nem határozószó. Próbáld ki, próbáld meg, élő beszéd és helyesírás összevetése. A "vót" sem helytelen. Egy vonalon indulj el, ne keverd a dolgokat. Ha a határozószók vonalon indultál el, ott kutass! Let me finish - hagy fejezzem be - nem helytelen, csupán rossz a helyesírás.

3 éve

Sutus

Figyelj, leirhatod 20szor is, hogy ige, attol meg nem lesz az. Fentebb irtam, eksz szerint hatarozoszo, ami valoban pontatlan, mert partikula. Ez nem hit kerdese;-) Pont annyira viselkedik igekent egyebkent, mint a "csak" szo. Gondolom szerinted az is ige:)

3 éve

irene967

A "hagy fejezzem be" miért nem jó?

3 éve

Sutus

Mert amit írtál, az magyarul helytelen:)

3 éve

irene967

Kedves Sutus! Kiejtve nem helytelen és tartalmában sem. Mondjuk leírva tényleg nem szép, helyesírási hibának számít. De a rendszer időnként elnéz helyesírási hibákat, a "majdnem jó" kiegészítéssel.

3 éve

Sutus

Nem, ez nem helyesírási hiba, hanem helytelen szóhasználat, mivel a "hadd" és a "hagy" az két teljesen különböző szó.

3 éve

irene967

A "hadd" nem határozószó, hidd el nekem. Felső tagozat 6. osztály. Hely, cél, ok, idő, szám, állapot, eredmény, társ, stb....keress rá.

3 éve

narancs12

Fejezzem be! Be kell fejeznem! Egyik sem jó.Miért?

3 éve

irene967

Okézsoké! De MILYEN határozószó? Ne sértődj meg, de guglizni én is tudok. Gondolkodjunk! Milyen határozószó? Kérlek, guglizd be a határozószókat és keresd meg közöttük a "hadd"- ot. Szó sincs arról, amiről te beszélsz. De szívesen vitatkozom, érdekel is, amit írsz. Nevezd meg a határozószó fajtáját! Mindnek van neve, típusa, rendeltetése.

3 éve

Sutus

Igazad van, az éksz ebben nem annyira pontos, valóban inkább viszonyszónak tekinthető (amely besorolást viszont az éksz nem használja:)). Most abba ne menjünk bele, hogy egyes osztályozások szűkebbre veszik a viszonyszók halmazát és a módosítószókat, partikulákat külön kezelik, no meg abba se, hogy melyik viszonyszó fajtába is sorolható pontosan a hadd, mert ez már egy elég szerteágazó kérdés és nem is teljesen egységes (általában partikulaként van azért számon tartva), ami viszont tény, hogy semmiképp sem ige. (S a korábbi másik felvetésedre reagálva, pongyola beszédben természetesen előfordul, hogy a "hadd"-ot "hagy"-nak mondja valaki helytelenül, mint ahogy az is, hogy a "volt"-ot "vót"-nak mondja valaki szintén pongyolaság vagy épp egyszerű tájszólás miatt, ettől még a "vót" akkor is egy másik szó lesz, nevezetesen egy népcsoport/nyelv elnevezése.

3 éve

irene967

Na, akkor megérkeztünk a kiindulási ponthoz. A "hagy kérjem már el a WC kulcsot" nem helytelen, ha éppen pipilned kell, megáll a busz, és kéred a vécés nénitől. Mint ahogy az sem, hogy manapság azt mondják a TV-ben, hogy "beszégetnek" és nem "beszélgetnek". Hidd el nekem, teljesen helyes a beszélt nyelvben amiről írsz. Nem kell túl bonyolítani. A helyesírás persze más, arra oda kell figyelni. A "hadd" az egy fokozott ige. De nem vagyok nyelvész, kérdezz mást, ha nekem nem hiszel.

3 éve

Sutus

Milyen fokozott ige? Milyen fok?:D Nézd, a hadd nem ige, ezen felesleges vitáznod, nyisd ki az éksz-t, keress rá egy nyelvtankönyvben vagy az interneten és könnyűszerrel ellenőrizheted magad is!:) (Egyébként a "válasz" gombot igazán használhatnád, mert így teleszemeteled az oldalt ugyanazzal a témával, ahelyett, hogy egy beszélgetésben tartanánk.)

3 éve

irene967

"Fentebb irtam, eksz szerint hatarozoszo, ami valoban pontatlan, mert partikula" OK. Köszönöm.

3 éve