Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"May starts tomorrow."

Tłumaczenie:Maj zaczyna się jutro.

4 lata temu

13 komentarzy


Nicofisi
Nicofisi

Ja myślałem że np IT may start tomorrow (to może zacząć się jutro), i chciałem nawet napisać o tym w dyskusji, a tutaj taka niespodzianka, że chodzi o maj :D

3 lata temu

Weronika8088

ja też xD

1 rok temu

JuliaMrocz2

Skoro tu jest "zaczynać się" to dlaczego "start" a nie "begin"? Czy ktoś mógłby wytłumaczyć na czym polega różnica?

2 lata temu

Vengir
Vengir

W tym zdaniu to nie ma znaczenia. Można tu użyć i "starts" i "begins". Są jednak pewne znaczenia, kiedy te słowa nie są przemienne, jak na przykład uruchamianie silnika (tylko ze "start").

2 lata temu

Ala324806

Nie rozumiem, dlaczego ,,Może zaczyna się jutro" nie pasuje. Czy toś potrafi to wytłumaczyć? Wiem, że ,,may" może znaczyć ,,może" i ,,maj", a oni nie uwzględniają tej, możliwości w odpowiedzi, chociaż gdy najadę na podpowiedź wyświetla się znaczenie. Moim zdanie to duży błąd.

7 miesięcy temu

Vengir
Vengir

Po pierwsze, zdania angielskie (poza rozkazującymi w drugiej osobie) wymagają podania podmiotu. W tym zdaniu podmiotem jest słowo "May", czyli maj. Gdybyśmy zmienili znaczenie tego słowa na „można”, to wtedy zabrakłoby podmiotu. Trzeba by było coś dołożyć, na przykład słowo "It".

Po drugie, czasownik stojący ze słowem "may" w znaczeniu „można” nie jest odmieniany. Dlatego pisze się "may start", a nie "may starts".

Po trzecie, choć akurat to raczej taka moja intuicja niż potwierdzona reguła znaleziona w słowniku, „may” jako „można” używa się raczej w zwrotach grzecznościowych, gdy dajemy komuś na coś pozwolenie albo sami o nie prosimy. W zasadzie to takie samo znaczenie jak "can", tylko grzeczniejsze. Gdy coś przypuszczamy, to osobiście używam "maybe" przy pytaniach i "might" w twierdzeniach.

W każdym razie poprawne zdanie znaczące „Może zacząć się jutro” to "It may start tomorrow".

7 miesięcy temu

HotMurderess

Nie zaliczyło mi "Maj się zaczyna jutro",co za shit...Szkoda,że już tu nikt nie poprawia błędów :(

1 rok temu

Jakub050524

"maj sie jutro zaczyna" jest źle!!!

3 lata temu

BartekKowa5

Biorąc pod uwagę iż: "Język polski, dzięki rozbudowanemu systemowi morfologicznemu, charakteryzuje się szykiem swobodnym[...] " Ów odpowiedź jest poprawna ;D

7 miesięcy temu

xXzulgaming_Xx

co to ma być maj zaczyna sie jutro też może być

1 rok temu

gameer6

Definicje słowa "may" - maj, możesz. Dlaczego więc nie zaliczyło mi zdania "Możesz zacząć jutro?

1 rok temu

Vengir
Vengir

Potrzebny jest podmiot w zdaniu. Tutaj jest to May. Żeby powiedzieć "możesz" trzeba zrobić "You may". Poza tym czasownik po czasowniku "may" musi być nieodmieniony. Czyli nie "You may starts" tylko "You may start".

1 rok temu

Stanisaw635249

Dlaczego lektor meeczy ?

2 tygodnie temu