1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Where are you living?"

"Where are you living?"

Çeviri:Siz nerede yaşıyorsunuz?

May 19, 2014

54 Yorum

Konu önem sırasına göre

Mvsyrsln

Bir gramer kitabında görmüştüm, "where do you live?" genelde nerede yaşadığını belirtirken "where are you living?" o anda nerede yaşadığını belirtiyor. Yani üniversite için başka şehre gittiğinde mesela where are you living sorusuna cevap olabilir. Tam açıklayamadım gerçi ama.

September 7, 2016

Bora54048

Açıklayabilmişsin ya, sağolasın.

September 17, 2017

HasanAkdoa

Türkiye'de; 'nerede yaşıyorsun?' diye sorulmaz. 'Nerede oturuyorsun?' denilir.

February 27, 2016

meliha398566

Aynen

December 21, 2018

magnusacrux

"Where r u living?" şeklinde yazdım, kabul etmedim. Bu kısaltmalar resmi değil mi?

January 23, 2018

Heyman491765

grammerde yok halk arasında

August 12, 2019

smailAYLAK

Ben livingi leaving ile karistirdim herhalde where do you leaving olsaydi nereye gidiyon mu olacakti acep

August 21, 2015

frottce

Do yerine are koyarsanız, doğru olur.

August 25, 2015

536tezcan

Where diyomus wear anladim ve yanlis yaptim :(

January 27, 2016

Qwertyuop15

Nasıl anlayabildin

May 3, 2019

HasanAkdoa

Ben; nerede yaşıyorsunuz? diye bir cümle duymadım. Nerede oturuyorsun? deriz. Ret yememek için; nerede yaşıyorsunuz? diye yazdım.

April 3, 2016

Mcahid745849

Nerede yaşıyorsun

April 11, 2016

GizemKaratas

neden are kullanıyoruz

July 14, 2016

malmoth81

nerede oturuyosun deriz.

July 29, 2016

Qwertyuop15

Evet

May 3, 2019

MuratS53

Ama geniş zaman ile ilgili cumleler bunlar haksizlik yapmayin

September 18, 2016

ZIYAMERTAYDOGDU1

ne dediğini anlamadım Mvsyrsln

March 7, 2017

DndKoKvrak

Living diye bir şey yok live var grammar da vardı

May 11, 2017

Heyman491765

şimdiki zamana çalış dostm

August 12, 2019

yyildirim02

nerede yaşarsın doğru cevaplar arasına neden girmiyor?

July 30, 2017

Heyman491765

sorunun zaman kalıbı şimdiki zaman

senin cevabın geniş zaman

August 12, 2019

dragotreis

Ne yazık ki burada

August 11, 2017

SudeYavuz5

"where do you live?" genelde nerede yaşadığını belirtirken "where are you living?" o anda nerede yaşadığını belirtiyor

October 22, 2017

Velikaraki

live teriminin İngilizce Türkçe sözlükte anlamı yaşamak Gelecek ayın sonunda on yıldır burada yaşamakta olacak. - He will have lived here for ten years by the end of next month.

Tom şehirde yaşamak için yeterli para kazanıyor mu? - Does Tom earn enough money to live in the city?

{s} naklen {f} hayatın tadını çıkarmakikamet etmek {f} hayatta kalmaklive and learn yaşadıkça ögrenmek {s} parlak Mars yaşayabileceğimiz geleceği parlak bir yer. - Mars is a promising place where we may be able to live.

{f} (yaşam/ömür) sürmek, geçirmek, (hayat) yaşamak {s} güncel(sıfat) canlı, yaşayan, hayat dolu, diri; elektrikli, hareketli; güncel; naklen; elektrik yüklü; sönmemiş; yanmamış; parlak {s} yaşayan Kyoto'da yaşayan bir amcam var. - I have an uncle who lives in Kyoto.

Mike'ın Şikago'da yaşayan bir arkadaşı var. - Mike has a friend who lives in Chicago.

{f} yaşa Gerhard Schröder, II. Dünya Savaşı boyunca yaşamayan ilk şansölyedir. - Gerhard Schroeder is the first German chancellor not to have lived through World War II.

Mike'ın Şikago'da yaşayan bir arkadaşı var. - Mike has a friend who lives in Chicago.

{s} yanmamış {f} on ile geçinmek {f} on ile beslenmek {f} off {s} hareketli Bugünkü parti gerçekten hareketliydi, değil mi? - Today's party was really lively, wasn't it?

Dün gece hareketli bir partimiz vardı. - We had a lively party last night.

{s} sönmemişpatlamamış bomba cereyanlı radyo Dan radyoda canlı çaldı. - Dan played live on the radio.

(Televizyon) canlı yayın Futbol maçı öğleden sonra saat beş'te canlı yayınlanacak. - The soccer game will be transmitted live at five p.m.

Bizi izlemeye devam edin. Canlı yayınımız kısa süre içinde geri dönecek. - Stay tuned. Our live stream will return shortly.

yüklü cereyanlı (tel/ray vb) akımlı akım taşıyıcı akım taşıyan (Havacılık) akım geçencanlı Kazadan kısa bir süre sonra orada canlı bir hayvan buldular. - Soon after the accident they found a live animal there.

Benimle Lady Gaga'nın bir canlı konserini seyretmeye gitmek isteyen biri varmı? - Is there anybody who would like to go see a live concert of Lady Gaga with me?

gereksinimlerini karşılamak oturmak Oturmak için bir yer arıyor. - He is looking for a place to live.

Burası Fadıl'ın oturmak istediği yerdir. - This is where Fadil wanted to live.

diri (bomba/vb.) patlamamış çıngıyla yüklü (yayın) naklen geçinmek Geçinmek için yeterli para kazanmıyor. - He doesn't earn enough money to live on.

Tom geçinmek için güçlükle yeterince kazanıyor. - Tom just barely earns enough to live on.

canlı (yayın) beslenmek live a lie sahte hayat geçirmek {s} radyo, TV canlı {s} elektrik yüklü, cereyanlı (tel, ray v.b.) {s} patlamamış (bomba)sürmek live a double life iki yüzlü hayat yaşamak geçirmek Tom ve Mary yaşamlarının geri kalanını birlikte geçirmek istediler. - Tom and Mary wanted to spend the rest of their lives together.

hayatta olmak Liv Liverpool, Southampton'tan ne kadar uzaklıktadır? - How far is Liverpool from Southampton?

Liverpool için ücret nedir? - What's the fare to Liverpool?

sağ olmak eğleşmek gereksin ömür sürmek elektrikli (tel) (Bilgisayar,Teknik) gerilim altındaömür geçirmek aktif yaşamak (hayat) yaşarlar hayat dolu O hayat dolu bir kız. - She is a lively girl.

O, hayat dolu bir genç adam. - He is a lively young man.

elektrikli

June 18, 2018

Erkmen538248

Nerede yasarsin yazdim, kabul etmedi

May 29, 2019

Heyman491765

yaşarsın geniş zaman kalıbı

soru şimdiki zaman kalıbı

August 12, 2019

islamunal

"Where do you live" cümlesinden farkı ne acaba? Kafam karıştı şimdi.

May 19, 2014

Nilgnzn

programı hazırlayan arkadaşlar, gramer öğrenimi için sadece V+ing'nin -yor anlamını vermesinin doğru olacağına karar vermişler sanırım (ki ayrım açısından böyle yapmak çok mantıklı). yoksa where do you live? sorusunu türkçeye nerede yaşıyorsun? şeklinde çevirmek yanlış olmaz. en iyisi V+ing görmedikçe -yor çekimini kullanmamak:)

May 19, 2014

megamidyat1

"Do" kullanmak gereksiz olduğundan ; bu konularda ayrı cevaplar verilmeli.

October 16, 2014

frottce

Do kullanmak gereksiz değildir. Do kullanamazsınız bahsi geçen cümle yanlış olur.

August 25, 2015

R.Corleone

arkadaşlar fiiler iki gruba ayrılır 1-long action 2-short action... long action fiillerde genelde continuous tensler tercih edilir. long action fiillere örnekler : live, work, sleep, swim, watch, speak, listen, write.... short action fiillere örnekler : stop, see, hear, look, reach, arrive...

December 9, 2015

vvsey

Bu cümle ile çok fark yok. Normalde, "Where do you live" diyoruz. "Where are you living", yanlış değil ama ilginç bir cümle. Kullanmıyoruz.

Başka cümlelerde tabii çok fark olabilir. "What do you do?" "What are you doing?" - çok farklı. Ama burada, "Where do you live?", çok daha iyi.

February 27, 2015

jzlcdh

İyi bir sorunu ama o farklılık ileri seviye İngilizce bence. Genelikle "Where do you live?" basit bir sorunu yada daha uzun zaman için mesela:

I'll drive you back home. Where do you live?

"Where are you living?" yada "Where are you staying?" daha kısı zaman. Yada bir değişlik var mesela:

I haven't seen you for a while. Where are you living now?

I heard you are in Riyadh for a couple of months. Where are you living - in a hotel?

I heard you are in Riyadh for a couple of months. Where are you staying - in a hotel?

October 7, 2015

zeynep120790

Aradaki var are ve ing takısı olması ama anlam aynı

January 28, 2016

Leyla26392

Ayni sey

August 1, 2015

EminTopcu

Fark yok.

January 20, 2016

Fakinaway

Live fiili -ing eki almaz ki ben mi yanlis biliyorum yoksa?

January 14, 2015

ferdi48130

Alı yor

November 17, 2015

yenerylmaz

Bende oyle biliyorum

February 12, 2015

Fatma478692

Where do you live olmalı

June 29, 2015

ArdaArda1

"Nerde yasiyon" dedim olmadi :D

July 1, 2015

Fatma478692

:-) yaşıyon olmaz argo hazinesi yok bu uygulamanın

July 1, 2015

umutcaglar51

Nerede yaşarsın? Dedim kabul etmedi :)

July 1, 2015

Sayanova

Nerede oturuyorsun dedim olmadi yav

August 1, 2015

mustafaselviolu

Living room oturma odası demek onun içinde de living geçiyor

January 18, 2016

WECANMAKE

"where is you living?" olmaz mı? are sadece he/she/it ve çoğullara gelmiyor muydu? burada you siz anlaminda degil de sen anlaminda kullanilacaksa is kullanilamaz mi? why?

October 28, 2016

incikin_

Tekil/çoğul olarak düşünmek yanıltabiliyor.

I am living.
He/she/it is living.
You/We/They are living.

October 22, 2017

m.emreyesildag

Yaşadığın yer neresi sorusunu neden kabul etmiyor anlamadım. Esnek litatürden ziyade nazi almancası gibi düşünülmemeli çeviriler. Düzeltilmeli.

June 4, 2015

frottce

Dilin esnek halini ancak insanlarla konuşarak elde edebilirsiniz. Karşınızda bir bilgisayar programı var, sizin kadar esnek olmasını beklemeniz gerçekçi değil.

August 25, 2015

erdalbesoluk

yaşıyorsun ya da yaşarsın ne fark eder ki

November 17, 2014

dilara04

Çok farkı var yaşıyorsun şimdiki zaman yaşarsın geniş zaman bir de galiba bu programda hep geniş zaman kullanmamız gerek yanılıyo muyum??

March 26, 2015

dilkesin

Yaşıyorsun yaparsin gibi soz edilen yerde. Ama yaşarsın ise yani yaparsin demek gibi aralarinda cok fark vardir

January 31, 2015

AsiyeNurYe

E ikisinede ✴yaparsin✴ demişsin ??

May 11, 2015

ferdi48130

Asiye haklı yaparsın konusunda.

November 30, 2015
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.