1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The kitchen is the center of…

"The kitchen is the center of the prison."

Fordítás:A konyha a börtön középpontja.

May 19, 2014

11 hozzászólás


PterTth2

Az ostoba példamondatok tárába ez is bekerült. Biztosan sokat volt börtönben, aki ezt írta. Köztudottan minden börtönnek a konyha a középpontja. Erre ügyelnek, amikor tervezik, hogy a raboknak egyenlő távolságot kelljen megtenni az ételért. Ráadásul ez napi beszédtéma, ha összefut az ember, egy angolul beszélővel lesz miről csevegni. :)

A jó példamondat azért fontos, mert a tanuló értelmét vezeti. Olyan mondatokat tanul, amit nap, mint nap hall és mond az idegen nyelv használata során.


Gy.B.

Én el tudom képzelni, amint a szökést tervező rabok a börtön alaprajza fölé hajolva éppen ezt mondják.

Egyébiránt nem akarlak lelombozni, de egy átlagos angol anyanyelvű ember fog neked sokkal nagyobb baromságokat mondani.

Itt Malajziában az angol második hivatalos nyelv. Mindenki beszéli. Borzalmasabb kiejtést, iszonyatosabb mondatokat soha nem hallottam. De nyelvtanilag nagy részük rendben van.


fectroll

Látom te már anyanyelvi szinten beszéled a.......magyart, úgyhogy most két választás van: Az egyik, hogy sürgősen elmész erről az oldalról, vagy kettő, hogy az okosságaidat angolul írod le, hiszen ezzel magadat minősíted. Ha meg összefutsz egy angolul beszélővel, akkor elmondhatod neki, hogy KÉPZELD, TANULTAM A NYELVET AZ INTERNETEN, S OLYAN HIHETETLEN ÉRTELMŰ PÉLDAMONDATOK VOLTAK, HOGY TÉPTEM A HAJAM. S ebből egy tök jó beszélgetés is kikerekedhet. Hát ennyi.


PterTth2

Elolvasnád a hozzászólás végét még egyszer mielőtt arrogánsan küldesz el bárkit erről az oldalról. Figyelj csak! "A jó példamondat azért fontos, mert a tanuló értelmét vezeti. Olyan mondatokat tanul, amit nap, mint nap hall és mond az idegen nyelv használata során."

Szerintem azért van itt ez e fórum, hogy lehessen véleményt mondani, hozzászólni. Akár viccelni is.

Eddig kb. 50 elfogadott fordításom van, amivel egy kicsit, tényleg csak egy kicsit hozzájárultam már ahhoz, hogy az oldal jobb legyen.

Azt is gondolnám tehát, hogy kevéssé vagy abban kompetens, hogy milyen választásaim vannak.


fectroll

Hogy milyen választásaid vannak, azt csak te tudhatod, én azoknak adok némi iránymutatást, aki ahelyett, hogy lehurrogja ezen weblap készítőinek a munkásságát koncentráljon az angolra, mint idetennyelvre. Bocsáss meg, ha arrogánsnak gondoltad írásomat. Üdv.


wiwiiiiih

"a konyha a középpontja a börtönnek" miért nem jó?


oregkvinto

azért vagyok szomorú mert elfogadta hogy a konyha a börtön középpontjában van, mert az angol mondatban nincs "in" akkor most mi van?


Kincskereso

Jogos kérdés, valaki okos válaszoljon! pls :)


Vojtoo1

nem hiszem hogy a borton a legszerencsésebb téma az angol tanításához


spkati1952

Ez meg már, milyen mondat? Egyszerűen nem értem, miért nem olyan gyakorló mondatokat fogalmaznak meg, amit használni is lehetne a hétköznapi beszélgetésekben. Annyi ilyen, hasznavehetetlen mondat van a gyakorlatok során!!!

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.