1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Bizim kedimiz oynar."

"Bizim kedimiz oynar."

Çeviri:Our cat plays.

May 19, 2014

20 Yorum


MehmetAkif750941

Our plays cat niye olmuyo .. s v o cumle kurulumu degil mi


mehmetta17

Burda ozne our (biz) degil... ozne komple our cat (bizim kedimiz)... yani eylemi gerceklestiren bizim kedimiz... Ayrica bu nedenledir ki fiil -s takisi almis (Our cat= it)... Yoksa senin yazdigin sekilde olsa fiil -s takisi almaz.


KAPLANUMIT

"Our cat plays." ===> "Bizim kedi oynar." diye çeviriyorum. "Our's cat plays." ==> "Bizim kedimiz oynar." diye çeviriyorum. Program ise "Bizim kedimiz oynar." ==> "Our cat plays" diye çeviriyor. Kedimiz diye kediye aitlik atfediyorsak o zaman "our's" şekliyle olmaz mı? Bizim kedi oynar ile bizim kedimiz oynar arasındaki fark gibi...


mmacit13

Sadece Turkce düşünelim. "Bizim kedi" ile "bizim kedimiz"in farkini aciklayabilir misiniz? Our's diye bir sey ilk defa goruyorum duyuyorum. Bizimimizin gibi garip bir sekil oluyor.


AzraAydnn

Bizim kedimiz bir bütün halinde. O yüzden Our cat diyoruz. Ingilizce de bizim kedi diye bir kavram olduğunu düşünüyorum :D


enestahag

Plays our cat niye deil


Nagihann3

Siralamayi yanlis yapıyorsun cunku


NBulut_

Sizin çeviriniz şöyle, kedimizle oyna. Bu yüzden, olmuyor.


Gksuuhadar

Cat i telaffuz ederken Ket değilde si et diyor belirtmek istedim


bilge080818

Oynar diyor ya oynar fiildir neden sondaki ingilizcesi


saudadefb

Neden play değil plays çoğulda s almıyordu sanki


NBulut_

Burada özne kedi. Kedi tekil belirtirmiş. Bu yüzden Plays olmalı.


omar821564

Play olmasi gerekmiyormu


NBulut_

Eğer 'cats' yazsaydı Play diyebilirdik.

Tekiller de 'plays' oluyor. Çünkü, kedi tekil.


BraSaraYam

Ben anlamadim neden s aldigini


GulGul9

He she alıyorya s takısını , burada kedide ikinci tekil kişi gibi oluyor


GulGul9

Başına the koyunca neden olmadiki :/


YasinYAVUZ909784

Bizim kedimiz=it oldugu için fiilin sonuna s takisi geliyor.


Meryem55096

Yav bu cümleye iki canım gitti birinde we cat plays yaptım diğerinde our cats play yaptım ikisi de yanlış üçüncüsü doğru oldu

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.