1. Forum
  2. >
  3. Konu: Russian
  4. >
  5. "Merhaba, sen Vera mısın?"

"Merhaba, sen Vera mısın?"

Çeviri:Здравствуй, ты Вера?

January 31, 2019

7 Yorum


HaRuNeKeR2

bugune kadar "здравствуйте" olan merhaba kelimesi burda neden "здравствуй" oldu anlamadim


Kazakistanbul

Здравствуйте diye yazacaksak ты yerine вы yazmamız gerekiyor daha resmi bir ifade oldugu için. Daha samimi ifade olan Здравствуй kullanılırken samimi ifade olan ты kullanılır. Soruda da sen dediği icin Здравствуй olur. Siz deseydi Здравствуйте olurdu.


Barisaslan02

Daha samimi ve tanıdık kişilerle merhabalaşmalarda привет kullanılıyor. 4 sene Rusya'da yaşadım ilk defa burada здравствуй görüyorum. Mesela приветик demeyi duymuştum.


alicanerturk

Zaten tüm olay o, uygulama senden tahmin yeteneğini geliştirmeni istiyor. Öğretmediği şeyleri soruyor ki sallayabilesin. Rusçaya gramer kuralı yazmamızı bekliyorlar. Anlamadıkları şey şu, biz dili bilmiyoruz hani öğret de öyle sor. Farkını bari sorudan sonra zahmet edip açıkla. Çok doldum çok her ders aynı mevzu.


emir733909

Her ders ayni sorulari sor cvbla sonra kendiliginden ful gösterilen dersler tekrar et diye gosteriyor ne kadar sacma


Dnyasmaylo

Anlaya bilmiyorum "Здравствуй" ve "Привет" aynı şey olduğunda neden "Привет" yazarken yanlış çıkıyor?


Aliko146197

Ya yetet artık merhaba kah здравствуй, kah da здравствуйте oluyor. Bunun sebebi nedir acaba?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak Rusça öğren. Ücretsiz.