1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "A couple more!"

"A couple more!"

Çeviri:Birkaç tane daha!

May 20, 2014

15 Yorum


utku_kaya

"Birkaç çift daha" demek de doğru olmaz mı?


tugac

"'Bir çift daha '' daha uygun değil mi ?


incikin_

"a couple" dersek Türkçe karşılığı: "birkaç" (iki de olabilir daha fazla da)

• I worked in England for a couple of years.
(= Birkaç yıl İngiltere'de çalıştım.)

A couple of people left early.
(= Birkaç kişi erken ayrıldı.)

• She'll be retiring in a couple more years.
(= Biraç yıl [daha] sonra emekli olacak.)

"a pair" dersek Türkçe karşılığı: "bir çift" (iki tane) (daha çok birbirini tamamlayan şeyler)

• I bought a pair of shoes yesterday.
(= Dün bir çift ayakkabı aldım.- Ayakkabının iki tekini kastediyor! :)

NOT: couple iki insan (sevgili/karı-koca vs.) için kullanılabiliyor.
• "Henry and Sally are a couple."


RyuzakiHideki

Verdiğiniz ilk örnekte birkaç yıl ingilterede çalıştım değil mi? Yaşadım olması için I lived in England for a couple of years olması gerekmez miydi? Yoksa o anlamı da karşılıyor mu?


incikin_

Evet çok haklısınız, değiştirdim:)


mehmetakyar

Mukemmel bir aciklama tesekkurler


feritacar

they are everywhere unfourtanetly :)


Mustafa.40

Ben de "a couple" i birkaç olarak aklımda kaldığı için "Birkaç daha" yazdım kabul etmedi diye düşünüyorum.


Bilgi623350

Bizim dilimizdeki " kuple " sozcugune benziyor. Fakat arastirinca bir koken ayniligi goremedim. Fakat hatirlamak icin iyi bir yontem bence...


batmacakom

Bi çift daha yazınca neden kabul etmiyor ki


gncrkn

bir çiftten daha fazla daha iyi olmaz mı?


fahirberk1

bu bir kalıp saanırım

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.