"The man"

Çeviri:Adam

4 yıl önce

147 Yorum


Destan52

Abi bazen kafam karisiyor

3 yıl önce

ElaNaz15

Niye ki? Bak "the" sadece kişi belirtir. Bu nedenle "the man" sadece "adam " demek oluyor.

2 yıl önce

T.Tuana

Arkadaslar men adamlar man ise adam demek

3 yıl önce

Zeynep38072

Tuana çok haklısın

1 yıl önce

Deniz311095

Hayır men adam demek the o demek ama o adam olmuyo

1 yıl önce

September393525

Men diye bşy yok Mans var

2 yıl önce

F123Z456D789

Aynen

1 yıl önce

dora41179

Yanlış

4 ay önce

sudesu7

Aynen

2 yıl önce

iLa675254

The neden var

2 yıl önce

Zeynep38072

Çünkü,the bir demek man adam demek bir adam anlamına geliyo anladınmı?

1 yıl önce

jalesafarorova

dogru digil,the man -bir adam demek digil ceviriyi dogru yapmadiniz.The man -Adam demek(cunki The kulanilan cumlelerde herhangi bi adam yada her hangi bi seyden bahsediliyo mesela the water dedigimiz zaman dunyadaki tum sular digilde herhangi sudan yani masanin ustundeki ola bilir surahideki ola bilir o sudan bahsediyor demekdir,yada The woman mesela burda ise dunyadaki butun kadinlardan diyilde herhangi bir kadindan bahsediyo.burda the sayi anlaminda bir kadin digil.ama A man dedigimiz zaman tek Adam bir adam demek mesela ama The man dedigin zaman ise sayi anlamina girmez .mesela turkce ornek vereyim."bize sadece bir adam lazim."demekle O adam bize lazim demek arasinda buyuk bi fark var dimi?cunki ilk cumlede kimden bahsedildiyi bilinmiyo sadece bi adam lazim diyo sayi anlaminda.ama ikinci cumlede kafasinda artik belli etdigi adamdan bahsediyo..yani 1ci cumle A man kulaniliyo ama ikinci cumlede the man..

1 yıl önce

Reyhan784320

Ben o şrkilde diyorum kabul etmiyor

1 yıl önce

dora41179

The, bir anlamına gelmez . Bir ingilizce a idir

4 ay önce

VakkasTaha

Selam cemaat kolay gelsin

1 yıl önce

VakkasTaha

Hello guys

1 yıl önce

Gulnar661706
1 yıl önce

Gulnar661706

Hello

1 yıl önce

Zeynep38072

Hello gulnar benim gruba gel

1 yıl önce

Uurcanriva

The birektir cümleye anlam katar man ise adam demektir (sadece adam)

1 yıl önce

lara396321

The ' yı tek olan şeylerde kullanırız orn; en iyi öğrenci ( 1 tane en iyi vardır) " The sun" (güneş)... Fakat şehir isimlerinin onune gelmez "the izmir" gibi bir sey yoktur. Gitar gibi muzik aletlerin onunde kullanilir. Her zaman gittiğiniz bariz bir yer varsa onun onune de the getirebilirsiniz konuşmalarda. Örnegin; market. Ha birde en cok bilinmesi gereken daha önce bahsettiginiz birinden yine bahsederken the kullanirsiniz. Daha once oradan gecen bir adamdan bahsetmişseniz bir dahaki sefere bahsedisinizde "the man" olarak gecer. Kafanizi o neden böyle bu niye soyle diye yormayin turkceyle bagdastiranlar varsa bagdastirmayin bunlar kural her yerde turkce düşünmeyin. Kafaniz corbaya döner

1 yıl önce

BilgiliAda2

Benimde kafa karışıyor bazen ya

1 yıl önce

Zeynep38072

Destan çok haklısın babama sordum onun bile akılı karıştı çok zor çok zor değil ama kafa karıştırıcı

1 yıl önce

AyliNurdan1

The yi dogru soyledim ama man ne yaaa!

3 hafta önce

AyliNurdan1
3 hafta önce

AyliNurdan1

İNGİLİZCEDE THE NE DEMEK: cümle içinde nerede ve ne zaman kullanılır hep merak konusu olmuştur. “the” kelimesi bir tanımlık olup Türkçede kullanılan bir karşılığı yoktur. “the” artikeli kullanımını örneklerle açıkladığımızda çok daha kolay anlaşılacaktır. İngilizcede en sık kullanılan definity (kesin) yani tanımlık artikeli “the” dır. Aslında işaret sıfatı gibi bir görevi de bulunur. -İYİ DERSLER-

3 hafta önce

aylin118203

Ama the man diyo bak the

3 yıl önce

ElaNaz15

" the"' nin anlami yok gibi düşün. Yoksa soruyu kaybedersin.

2 yıl önce

Zeynep38072

Çok haklısın

1 yıl önce

esin354506

Man adam demek men ise adamlar

3 yıl önce

ElaNaz15

Aynen

2 yıl önce

mehmetuslu2007

Man adam dirmen youk

2 yıl önce

..Nur..

men = adamlar demek man = adam demek

2 yıl önce

mehmetuslu2007

Man adam demek te men neden sayilmiyi allah askina

2 yıl önce

Zeynep38072

Men menemen demek man=ADAM Demek

1 yıl önce

sinan681198

"The "daha çok hangi durumlarda kullanılıyor

2 yıl önce

nurdan619564

The eki geldiginde belirli adam olmaz mi

2 yıl önce

Mamedoff313

The men adamlar. The man yok

2 yıl önce

serdalyazc

the man bir adam degilmi

2 yıl önce

eda907342

The man

2 yıl önce

serra644560

Ben bir adam dır diye düşünüyorum

2 yıl önce

CezaSagopa

Çok pratik bir uygulama

2 yıl önce

Asif943211

Eger basta adam ve baska soz gelirse the ile basliyor

1 yıl önce

Feqi8

O adam yaziyorum yalnis kabul ediyor garip

1 yıl önce

Yusuf491044

Man adam ise The neden olmuyor.O adam olması gerekmiyor mu ?

1 yıl önce

crazyboy996542

Sacmalik

1 yıl önce

MusaKoca3

" Bir adam "olmaz mi

1 yıl önce

Zeynep38072

Olmaz!

1 yıl önce

Berilsar

Arkadaşlar Man=adam Men=adamlar The man=adam Yani arkadaşlar anlayanlar var mı?

1 yıl önce

PRRENSES

Adam

1 yıl önce

VakkasTaha

Abi

1 yıl önce

tolga112364

Lan bu ingilizcede ne garip isi gucu laf kalabaligi madem the kullanilmayacaksa niye yaziyon birader neyse ogrenmeye devam :)

1 yıl önce

NisaErdal1

Men le man ın arasında ne fark var

1 yıl önce

dora41179

Man =adam Men = adamlar

4 ay önce

TunahanVur

ea farki

1 yıl önce

BERAT864274

Polk

1 yıl önce

BegmSu209298

The denmiyorrr

8 ay önce

AyliNurdan1

İngilizce’de a, an ve the kelimeleri en sık kullanılan kelimelerdir ve bunlarla çok karşılaşacaksınız. A, an ve the kelimeleri car, house, cat gibi isimlerden önce kullanılır.

Örneğin,

“I have car” cümlesi eksik bir cümledir. Bu cümle ya “I have a car” ya da “I have the car” olmalı.

“I have a car”, arabam var demek. Herhangi bir araba. -IYI DERSLER-

3 hafta önce

sena_42

man adam demek the man de adam arasındaki farkı nasıl anlıyacağız.

4 yıl önce

JeCeren

İkisinide kullanabilirsin ama sadece birşeyler bahsederken the Man kullanmalıdır. Man sadece bir kelimedir.

4 yıl önce

yakubmert

bir adam neden kabul etmiyor

4 yıl önce

dora41179

Çünkü yanlış

4 ay önce

benalev

A man ( bir adam)

3 yıl önce

damla37

evet bende öyle sandım ve kaybettim

4 yıl önce

sahmet66

Ben sadece o adam anladim the gelince

4 yıl önce

onurspower

2 tane adam yazii

4 yıl önce

benalev

(The) problemi onlarca yildir çözülememiş bir problem ingilizce öğrenen ve ana dili Türkçe olan kişiler için. Türkçede cins isimlerin önüne belirlilik eki getirilmez. (The) Biz Türkçede sadece belirsizlik ekini taniriz. (Dün yolda BIR adam gördüm)

3 yıl önce

omerelifkomur65

Ne dediniz anlamadı M

3 yıl önce

Mustafa995

Di Meen diyor

3 yıl önce

MiraySulta

Okunuşu dı Meen oluğu için dı Meen diyor

3 yıl önce

defnevarur

Yanlış

3 yıl önce

nil121

The men

3 yıl önce

nurbaranoglu

Azra

3 yıl önce

nurbaranoglu

AzrAnur

3 yıl önce

ZeynepDrea

Adam the man, adam man

3 yıl önce

Samira39444

Adam ve olması gerekmiyormu

3 yıl önce

..Nur..

The men =Adam

3 yıl önce

EmreZobi

The men adamlar demek

3 yıl önce

T.Tuana

Men adamlar man adam demek

3 yıl önce

BengiSu_rm

The men adamlar, the man adam demek yawrucuğum..

2 yıl önce

dora41179

The man =adam The men =adamlar

4 ay önce

merveggs

Hayır!Men=adamlar demek.Man=adam demek☺

3 yıl önce

AyliNurdan1

Aynen doğru ama men-erkekler de anlamına geliyorr die biliom

3 hafta önce

nazirmakdu

Ne diyon ya the man de man de fark etmez

3 yıl önce

EyllTakran1

Ediyor

2 yıl önce

DavutMaral

The; eki vurgulanan kisinin belli olduğu şahıslarda kullanılır.

3 yıl önce

fehimebaydar26

the man

3 yıl önce

yusuf895234

The ne demek

3 yıl önce

ElaNaz15

"The " 'nin pek bir anlami yok aslinda. Kisi belirten kelimelerin onune geliyor. Sen yine de "the" ' yi anlami yokmuş gibi farz et. Direk "the man" ' e "adam" de.

2 yıl önce

Zeynep38072

Çok anlamı var canım sen öyle zannet by

1 yıl önce

mehmetuslu2007

Adam demek

2 yıl önce

Cihatemrek

Men erkekler demektir

3 yıl önce

ElaNaz15

Uydurma lütfen. Gercekten uyduruyorsun. Man =adam demektir. Man duzensiz cogullastigi icin "men" oluyor . Bu da adamlar demek.

2 yıl önce

dora41179

Erkekler de denir

4 ay önce

ElifGunes2

Yanlış

3 yıl önce

orhan72071

What do you problem?

3 yıl önce

Emirhan735900

Ve adam olması gerekmiyor mu? Mesela the flash

2 yıl önce

Melike608364

Ama the men kelimesinin belirli olan bir adam olması gerekmiyomu çünkü (the belirli anlamı katar)

2 yıl önce

Ayda340132

Adamlar demek değil mi

2 yıl önce

ozturkburak25

Men

2 yıl önce

irem730081

Watır diye okunan bir kelime var ama ona warır diyor

2 yıl önce

zeynepsevim06

The man -adam the 'nin anlamı yok

2 yıl önce

dilan810850

Telafffuzda sikinti var herhalde the cikmiyor

2 yıl önce

KemalCcek

haklısın

2 yıl önce

akayyilmaz

Thenin anlami yok mu?

2 yıl önce

mehmetuslu2007

Mesela The gril =kiz demkse The boy = oğlan The Women =kadin ven yazdiklerim gibi The man =adam olur "The kisiligi belirtir

2 yıl önce

emrah206136

The son demej degilmi ya

2 yıl önce

DenizEfe11

Man adam da men niye olmuyo ki Allah Allah?

2 yıl önce

dora41179

Men =adamlar

4 ay önce

serhatgokhan

The man = O adam olması gerekmez mi? direk adam denirse belirsiz olur.

4 yıl önce

Nilgnzn
Nilgnzn

the belirlilik gösterir. hangi adamdan bahsedildiği bellidir yani ''herhangi bir adam'' söz konusu değildir:) açıklamamın süper(!) olduğunu fark ettim de.. örnek ile anlatmak gerekirse: iki kişinin konuştuğunu düşünelim, Ali ve Mehmet. Yürürlerken Ali çimlerin üzerinde uyuyan bir adam görüyor ve Mehmet'e: ''a man sleeps on the grass'' diyor. Mehmet de bahsedilen adamın ceketinin çok pahalı olduğunu görüyor ve : ''the man wears a very expensive jacket'' diyor. İki Türk'ün neden ingilizce konuştuğuna takılmadan devam edersek:) Adamdan ilk defa bahsettiklerinde a man, artık hangi adamdan bahsedildiği belli olduğu/ belirli bir adamdan bahsedildiği için ise ikinci cümlede the man kullanılıyor. ingilizcede o adam ifadesini tam olarak that man verir.

4 yıl önce

serhatgokhan

Cevap için çok teşekkürler :) Aslında, bu belirlilik olayında genel bi anlaşılmazlık var gibi. Yani ilk cümledeki adam aslında belirli birisi "çimlerde uyuyan" burada da The man olması gerekmez mi?

4 yıl önce

Nilgnzn
Nilgnzn

Çimlerde uyuyan adam dersek = the man who sleeps on the grass... İngilizceyi boşverip Türkçe düşünelim. Arkadaşınıza ''Adam çimlerde uyuyor.'' dediğinizde eğer görmemişse yani kimden bahsedildiğini bilmiyor ise ''Hangi adam?'' diye sorar:) bu yüzden cümle ingilizceye ''a man sleeps on the grass'' şeklinde çevrilir. ''Bir adam çimlerde uyuyor.'' dediğinizde ''Nerede?'' der, yani adamı belirlemeye çalışır. Siz de adamı/uyuduğu yeri gösterirsiniz. Adam artık belirlidir! Diyelim ki arkadaşınız hani nerede diye sorup sağa sola bakındı ama adamı göremedi. Hani oğlum çimlerde uyuyan adam? Beni mi kandırıyorsun dedi. Bu cümlede de ''where is the man who sleeps on grass?'' the kullanılır. Çünkü soyut da olsa çimlerde uyuyan belirli bir adamdan bahsedilmektedir. Son olarak, arkadaşınız ile yürürken adamı o da fark etmiştir ve aynı yöne adama bakmaktadır. Siz de ''the man sleeps on the grass but he wears a very expensive jacket''(adam çimlerde uyuyor ama çok pahalı bir ceket giyiyor) dediniz:) burada daha ilk cümle olmasına rağmen siz de arkadaşınız da kimden bahsedildiğini bildiğiniz için the kullanılır.

4 yıl önce

serhatgokhan

Mükemmel yardım. Çok teşekküler :)

4 yıl önce

Nilgnzn
Nilgnzn

Ahaha.. anlatacağım diye hırs yaptım:D zamanla oturuyor a/an & the. dert etmeyin, kolay gelsin.

4 yıl önce

AzadDilok

Teşekkürler canım çok açıklayıcı oldu :)

3 yıl önce

z_f_r

Harikasın

4 yıl önce

demet225

orada kelimeye baktiginda belirsiz bir isim diyor zaten

3 yıl önce

ElaNaz15

Biraz haklı sayilirsin. Ama "the" nin anlami olur diye düşünürsen soruyu kaybedersin.

2 yıl önce

GktrkBartu

Ben de o hataya düşüyordum.

3 yıl önce

..Nur..

Hayir,çunku yanlis der o yuz den benden sa tavsier hayir direk adam desek doru der The men = Adamlar

3 yıl önce

OnurYakupo

Ilk ders de zaten A man Bir adam demek .

3 yıl önce

..Nur..

The men = Adamlar

3 yıl önce

Zeynep38072

Ciddimisin!Ay ben jiç bilmiyodum sağoş

1 yıl önce

ozgeozgemelek

Ama the kafa karıstirdi

3 yıl önce

hophiplife

Aynen bence yanlış

3 yıl önce

Faiqlqarl

Güzel beyendim

3 yıl önce

Meryem218167

Teşekkürler

2 yıl önce

Meryem218167

BİR ŞEY DEGİL

2 yıl önce

bakiiiiiii

Women diyo ama.

3 yıl önce

MehmetAliB459916

Bir adam

3 yıl önce

Toprak404445

BABASINI SEVENLER BEYENEBİLİR Mİ?? ADAM DEYİNCE AKLINA ATAM GELİNLER BEYENMESİN!!

2 yıl önce

eneseren4861

allahım sana geliyorum the man ne?

3 yıl önce

dora41179

Adam

4 ay önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.