1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "The red house has no windows…

"The red house has no windows."

Çeviri:Kırmızı evin hiç penceresi yoktur.

May 20, 2014

28 Yorum


taylantoprak

kırmızı evin camı yok neden olmuyor. çok ayıp.

May 8, 2015

MuratYILMA

aynı hataya bende düşüyordum ki son anda fark ettim, cam ne abi :D

July 30, 2015

BERKKELAV

Cam için glass kullanılır pencere ve cam ayrı şeyler.

September 30, 2015

MertBayram2

Delircem hep ufak hatalarla yanlış yapıyorum

August 28, 2015

haledoga

Penceresi olmayan evmi olur ya

January 5, 2019

Arslan66

neden olumsuzluk eki verilmemişte no kullanılmış?

January 24, 2015

incikin_

"I have no sons" ve "I don't have a son" temelde aynı şey aslında. Sadece no daha vurgulu. Mesela:

Baba oğlunu evlatlıktan reddeder: N'ayır! Benim oğlum yok! diye haykırırken: "I have no son!"

Ama mesela birine "Oğlun var mı" diye sorarsanız, sakin sakin: "No, I don't have a son." der.

July 17, 2016

sonterekeme

o zaman the red house does not have a window doğru kabul edilmeli sizin dediğinizden yola çıkarak

October 11, 2018

atomkarnca3

Tam da benim kafama takılan sorunun cevabı

February 5, 2018

baki_karakus

neden çoğul windows kullanmış. tercümede penceresi yok diyor

May 20, 2014

incikin_

Bildiğim kadarıyla çeviride çoğul kullanamamamız Türkçe dilbilgisi kurallarından kaynaklanıyor. "Hiç" vs. bazı belgisiz sıfatlardan sonra Türkçede çoğul eki kullanılmıyor.

July 17, 2016

zcanKaplan2

Tmm ama biz burda ingilizce ögreniyoruz turkceye göre mi ingilizce ögretiyor bu uygulama cunku ingilizcede çogulsa "s" varsa lar Ler gelmek zorunda degil mi yanlış mi biliyorum

February 8, 2018

144965

Penceresi yoksa pencereleri de yoktur ikisinide kabul ediyor

February 7, 2015

iclalirge

etmiyor bende pencereleri yazdım kabul etmedi

July 31, 2015

sawashian

‘any‘ ‘hiç‘ kelimesi kullanılmaksızın bu ‘hiç‘ anlamı nereden geliyor? Hâlâ bunu çözebilmiş değilim.

October 11, 2015

incikin_

Bu cümlede "no" aslında "sıfır" gibi kullanılıyor. (Bu nedenle cümleyi "don't have" gibi olumsuz bir yapıyla kurmadık.)

"The red house has "NO" windows."
"Kırmızı evin "SIFIR penceresi var."

Yalnız Türkçede "Kırmızı evin "SIFIR" penceresi var." demek mümkün değil; dolayısıyla "HİÇ penceresi yok" diye çevirdik.

July 17, 2016

Dicle.erden
February 3, 2019

cihat49

kırmızı ev penceresiz niye olmuyor...

December 8, 2014

AhmetSaidN

"The red house is windowless" olduğu için olabilir

December 29, 2015

ayteninci

Has not eski de olsa anlamlı ise kabul etmeli değil mi

August 21, 2015

osmanalp2001

Hiç anlamını nereden nasıl sağladı bu cümle?

January 10, 2016

incikin_

"no" aslında "sıfır" gibi kullanılmış ve cümleye "hiç" anlamı katmış.

July 17, 2016

GS--1905

Kulübüme katılmak isteyen varmı

January 27, 2019

EmreKan1

yok

July 14, 2019

SinemDursu

Has not kabul etmedi saka mi

February 22, 2015

YamurYamur2

böyle bir kullanım yanlış zaten; has fiildir. ya "has no" ya da "doesn' t have" demelisiniz

July 11, 2015

Tired00

Burada ki no, not any anlamında ve not any de hiç anlamındadır.

August 8, 2017

aas299

Kafa karıştırıcı

October 10, 2018
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.