Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Mavi şapka benim büyükannem için."

Çeviri:The blue hat is for my grandmother.

4 yıl önce

27 Yorum


IsmailEmanet

benzer bir çok soruda olduğu gibi mavi şapka olarak yazıldığı için the eki konmadan da doğru cevap olarak kabul edilmeliydi

4 yıl önce

imyurnerolich

Evet şu the takısı yüzünden 4. keredir seviye testini geçemiyorum yeter artık...

3 yıl önce

PhoeniXim

Blue Hat kabul edilmeli

4 yıl önce

Criaseth
Criaseth

Burda nesneyi belirtmek için kelimenin önüne The koymamız gereklidir. Nasıl sıfat olarak şapkanın rengini belli etmek için ismin önüne sıfatı getiriyorsak yani " Mavi Şapka " kalıbındaki Mavinin öne gelmesindeki önem gibi, burda The kelimesi de önemlidir.

4 yıl önce

SinanTurat

Gerçektenmi

2 yıl önce

SinanTurat

3 tane yazmışsın cihan a. Biçer

2 yıl önce

Criaseth
Criaseth

1- Neyi 3 tane yazmışım? 2- Galiba birisi çekememiş olacak nedense bu sayfadaki yorumlara fake hesaplarından oy atmış.. :( Çok da tınımda ya.. Yazdıklarım ziyadesiyle doğru çünkü, içim rahat :D

2 yıl önce

SoydanDerm

The olmasa da olur

4 yıl önce

SinanTurat

Onlar olmaz diyo tabi olmasada olur

2 yıl önce

SinanTurat

Zaten ben söyledim

2 yıl önce

Criaseth
Criaseth

İngilizce bir kelime olan the Türkçe'de; "Belirli durumlarda isimden önce kullanılır: The mail hasn´t come yet. Posta henüz gelmedi. Where´s the school? Okul nerede? Which of you´s the boss? Hanginiz patron? The more I get to know them the better I like them. Onları tanıdıkça daha çok seviyorum" anlamına gelmektedir.

Sonuç olarak yazarken yazımızda The kullanmamız önem taşır. Nasıl Türkçe'de fiil ve isim düzenine dikkat ediyorsak, bu da aynı şekilde.

4 yıl önce

elifnr9

iki tane aynı şık vardı

2 yıl önce

SinanTurat

0 tane vardı

2 yıl önce

bet232350

Aynen

2 yıl önce

SelinnurBo

Grandma yı nden kabul etmedi

2 yıl önce

anonim867561

offf son 1 sorum kalmisti ama yandim yaaa

1 yıl önce

Sefa149009

The blue hat (is) for my grandmother. İs olmadan olmuyir mu. Neden???

1 yıl önce

sila.k.2004

Blue hat is for my grandmother Kabul edilmeli

7 ay önce

minatrky

Samalamayın biz grandmom diye öğrendik

4 yıl önce

Criaseth
Criaseth

"Samalamayın" değil "Saçmalamayın." olacak, öncelikle ana dil.. Evet, mother kısaltması mom olur ve okunur. Fakat " grandmother " kısaltması " grandma " olarak kalır. Yani " grandmom " diye bir kalıp yoktur.

4 yıl önce

SinanTurat

Sende çok konuma

2 yıl önce

SinanTurat

Komikdi demi

2 yıl önce

SinanTurat

Yav hehe

2 yıl önce

CemAltunta

Granny?

4 yıl önce

Criaseth
Criaseth

" Granny " çoğunlukla anneanne olarak kullanılır.

4 yıl önce

SinanTurat

Hayır

2 yıl önce

Criaseth
Criaseth

Eksi oy atanlar rezil olmuyor en azından ama "Hayır" diyen sazan gibi ortada.. Evet canım maalesef evet diyeceksin. Granny çoğunlukla dayın için mi yazılıyor?

2 yıl önce