1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Henüz ben onu teslim almadım…

"Henüz ben onu teslim almadım."

Çeviri:So far I have not received it.

May 22, 2014

28 Yorum


sonmez35

İ did not receive it yet yanlis mi


uzunoguz

Evet yanlış. Çünkü beklenen ama henüz gerçekleşmemiş olaylarda present perfect tense kullanılır.


ozlena

So far nedemektir nerelerde kullanılır


serdaro81

Yet=henüz (olumsuz cümlede kullanılır.

Still=hala (olumlu cümlede kullanılır.

Far=uzak

So far=şuana kadar (kalıp) belki bilmiyorsunuzdur diye söyliyeyim geçmiş zaman kullanılırken fiil den önce have gelir.he she it de de has geldiğini biliyorsunuz zaten....


serdaro81

Bu arada şu ikisi aynıdır=

So far i have not recieved it

İ have not recieved it yet


YakupYzlk

Peki so far ve yet'in sonda veya basta kullanimiyla alakali bisey var mı?Yoksa tercihen mi boyle yazdiniz?


abdullahsadi

Açıklaman tatmin etti Sağol


-Made-in-China-

geçmiş zamanda have kullanılıyorsa o yargı halen geçerli olduğundan kaynaklıdır


VestelKatk

Sanırım yet yani henuz anlaminda


Velikaraki

SO FAR teriminin İngilizce Türkçe sözlükte anlamı şimdiye kadar

Şimdiye kadar, eyleminiz tamamen sebepsiz görünmektedir. - So far, your action seems completely groundless. Biz şimdiye kadar bunun üstesinden gelemedik. - We haven't been able to handle this so far. şu ana kadar Şu ana kadar kaç tane bilgisayarın oldu? - How many computers have you had so far? Şu ana kadar okulda iyi gidiyorsun. - You have been doing well at school so far. belirli bir yere kadar belirli bir mesafe o kadar uzak Sadece o kadar uzaklaşabilirsin. - You can only go so far. şimdiye dek Şimdiye dek harika bir hayat yaşadım. - I've had a great life so far. bu zamana dek buraya kadar belirli bir yere kadar; belirli bir mesafe: They can only go so far before they run out of gas. Benzin tükeninceye kadar bir yere kadar


alialper

so far i have not received that yanliş mı


savasxxx

"That" sıfat görevinde bir "o/şu" anlamı verir ve sonuna bir isim getirmeniz gerekir. That house/ that car vb.


Ender_M_G

Hayır gerekmez. Cümle bu şekilde de yapılabilir: I have not received that yet.


cybersky

"Ben", "i" değil; "I" olarak yazılmalı.


serdaro81

Hayır böyle bir şey yok. İngilizcede i ve ı diye ayrıntı yoktur sadece i vardır i nin büyük hali=I (türkçedeki büyük ı) küçük hali ise=i dir.


hilal___lcy

doğru olmalı raporladın mı


ozlena

I have not received him yet dedim kabul etmedi raporladım ama yanlıs mı


meltemturan

Sanıyorum ki teslim alınanan şeyin cansız varlık olarak algılanması gerekiyor. o yüzden "it" kullanılmış. Ben de aynı hatayı yaptım :(


Velikaraki

So far I have not received it / I have not received yet.


saidnursi

So far şimdiye kadar anlamında. Onsuz da kabul ediyo ona ne gerek var


akasya232337

I did not receive yet nesi yanlis bunun ?


Turkbeyimizzz

I have not recevied it yet neden yanlış?..


esinpein0

Yukarıda serdaro81 in açıklamasını okursan :) Yani yaptığın doğru :)


auspices

I have not still received it .... neden olmaz?


GlceYORULM

I have not received it yet kabul edilmedi. Yanlış ne burda?


AhmetAkgne

Kutucukları okumadan önce "I have not received that yet" diye çevirmiştim. Doğru sanırım.


imer395988

i have not received it

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.