1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Czy on ma konia?"

"Czy on ma konia?"

Tłumaczenie:Does he have a horse?

May 24, 2014

16 komentarzy


jezo13

Dlaczego "have" a nie "has"?


yuioyuio

Ponieważ do przejmuje końcówkę -s i powstaje does, a zwykły czasownik jest już wtedy w podstawowej formie.


_gooseberry_

A czy poprawnie też będzie: "Has he got a horse?"


oliwka561907

Tak jest poprawnie.


ozimas

Dlaczego pytanie zaczyna się od Does? Czy nie mogłoby być po prostu: Has he a horse?


rafau336540
  1. Does he have a horse?
  2. Has he got a horse? Które z powyższych zdań będzie używane częściej w j. angielskim?

marcinmatu

Got w amerykanskiej wersji, have w brytyjskiej. Jesli sie myle niech ktos mnie poprawi.


oliwka561907

Chyba dobrze mówisz.


dawidSmith

Dokładnie jest tak Brytyjczycy używają have got, a Amerykanie have. Brytyjczycy mówią: I have got a horse, a Amerykanie: I have a horse. Chyba, że to czego mnie uczono w szkole to nie prawda, bo ja zwsze miałem używać tej pierwszej formy, a nas uczono raczej brytyjskiego, bo raczej rzadko wspominano o odpowiednikach słów w wersji amerykańskiej.


oliwka561907

Raczej has he got a horse.


Hanna502366

No wlasnie dlaczego have a nie has


oliwka561907

Has odnosi się do,, ona, On, ono," a have odnosi się do ja, ty, my, wy, oni, one.


Greg336412

Napisalem poprawnie

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.