1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Herkes bu fırsatlara sahip d…

"Herkes bu fırsatlara sahip değil."

Çeviri:Not everyone has these opportunities.

May 24, 2014

25 Yorum


bestoloji

Everybody does not have these opportunities neden olmuyor ? Hoş gelmese de doğru değil midir ?

December 17, 2016

alialper

everyone has not these op..... yanlış mı

May 24, 2014

Selcen_Ozturk

evet. birincisi, olumsuz yapmak için "does not have" demeniz lazım, "has not" değil. ikincisi, aynı anlamı vermiyor sizin cümleniz. "everybody doesn't have these opportunities" biraz muğlak tuhaf bir cümle oluyor, sanki hiçkimsenin böyle fırsatları yokmuş gibi. halbuki burada vurgulanan, herkesin değil, sadece bazılarının böyle fırsatlara sahip olduğu.

May 24, 2014

VestelKatk

Vurgulu cümleler nasıl yapılıyor duo lingua açıklayıcı sayfanız var mı@? Varsa lütfen burada yayınlayın teşekkürler.

March 22, 2015

birbukalemun

Ama eğer hiç kimsenin böyle fırsatının olmadığını söylemek için nobody kullanılmaz mı? Sanki everybody does not have desek de aynı anlama geliyo gibi ama :/ ??

December 10, 2017

ironriver

mantıklı

February 9, 2019

TheMightyOz

not everyone diye baslarsan kafan karismaz, cumlen daha rahat gider. not eveyone has these opportunities... o jaaa!

August 9, 2014

kaya_

has yerine have olması gerekmiyor mu? ya da neden has?

April 6, 2018

barkm

Aslında üst bölümlerde Selcen Hanım gayet güzel açıklmış durumu.

Buradaki vurgu şudur; Ortada fırsatlar var ama bundan herkes yararlanamıyor fakat yararlananlar da var. "Not" ile başlayan olumsuz cümlelerin vurgusu budur. "Everyone does not have these opportunities" hiçkimsenin bu fırsatları yok anlamına gelmektedir. Bu cümle biraz gariptir. O zaman "Nobody has these opportunities" demek gerekirdi. Örneğin; "Not all comments were positive" yorumların tümü positif değildi. yani positif yorumlarda var ..

May 4, 2018

c_zel

nobody has these opportunities. cümlesi neden yanlış acaba?

September 20, 2015

emotionalman

'' hiç kimse bu fırsatlara sahip'' demiş oluyorsun o zaman sanırım.ondan olmamıştır.

September 20, 2015

CemYcbg

eveybody have not this opportunities olmazmı

August 2, 2017

MuhammetTrkylmz

"everyone has not this opportunities" neden kabul edilmedi acaba ?

November 14, 2017

aksamustu

Everyone doesn't have these opportunities neden yanlış?

December 21, 2017

Simge874194

"Everybody don't have this opportunities." olmaz mı?

January 29, 2018

Abdurrahma640829

Everybody has not these opportunities olursa, herkesin bu firsatlari yok olur.

May 8, 2018

-PJM-

" Everyone not have these opportunities" çok sakat bir cümleye benziyor ama neden olmaz?

July 18, 2018

TanEr767552

Arkadaşlar yok derken does not have. sahip d3ğil derken not .......has. kesin bilgi yayalım

July 14, 2019

asur10

everyone has not opportuniyies

January 22, 2016

hodoras

"everybody has not have these opportunities" bunda ne yanlış yapmış olabilirim?

December 6, 2016

laborissanctum

2-3 üstteki yorumda moderatör cevaplamış sorunuzu, olumsuz yaparken "does not have" demeniz lazım. Bunun yanısıra, böyle cümlelerde yapabileceğiniz kombinasyonları yazayım:

"Not everyone has these opportunities.": "Herkes bu fırsatlara sahip değil."

"Not everybody has these opportunities.": "Herkes bu fırsatlara sahip değil."

"No one has these opportunities.": "Hiç kimse bu fırsatlara sahip değil."

"Nobody has these opportunities.": "Hiç kimse bu fırsatlara sahip değil."

"One does not have these opportunities.": "Kimse bu fırsatlara sahip değil."

"People does not have these opportunities.": "İnsanlar bu fırsatlara sahip değil."

Aklıma gelenler bunlar, bunların haricinde "everybody does not..." kalıbı yerine "not everybody does..." kalıbını tercih edin, öteki yapı olarak doğru gibi dursa da kulağa hoş gelmiyor.

December 6, 2016

hodoras

cümle o açıklamada "has not" ile sınırlı kaldığı için " has not have " doğru gibi gelmişti. Alternatif cümleler için ayrıca teşekkür ederim.

December 6, 2016

laborissanctum

Rica ederim, iyi günler :)

December 6, 2016
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.