Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"I want a cleaner house."

Çeviri:Ben daha temiz bir ev isterim.

0
4 yıl önce

10 Yorum


M.FTH1453

"I want a more clean house" cümlesi doğru bir cümle mi

2
Cevap ver3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

hayir. kisa sifatlar icin sadece -er eki kullanilir, uzunlar icin more

10
Cevap ver3 yıl önce

berrinyilmaz

kısa sıfat ne demek?

5
Cevap ver3 yıl önce

ErsinKl1

agizdan bir kerede cikan sifatlar fast tall gibi

7
Cevap ver3 yıl önce

emredeniz07
emredeniz07

Tesekkur ederim

2
Cevap ver3 yıl önce

M.FTH1453

teşekkürler

1
Cevap ver3 yıl önce

1A7
1A7

İngilizce cümleyi okuduğumda aklıma ilk gelen ben bir temizlikçi istiyorum. Bu kabul edilemez mi ikinci anlam olarak?

0
Cevap ver3 yıl önce

scarlecchino
scarlecchino

Temizlikçi için house cleaner, cleaning lady, housekeeper... kullanılabilir. Evet cleaner bir noktada temizlikçi demektir ancak burada cleaner "comparison of adjectives" konusuna giriyor. Yani oradaki -er takısı 'daha' anlamına geliyor. 'Daha' temiz bir ev. Zaten cleaner'dan sonra house geldiği için söylediğiniz anlam direkt geçersiz sayılıyor çünkü çevirisi "Ben temizlikçi ev istiyorum" oluyor. "I want a house cleaner" olsaydı sizin istediğiniz anlamı verebilirdi.

6
Cevap ver3 yıl önce

ProXMlgXEfe

Arkadaşlar sunucu sesi çok kalitesiz, bu yüzden yanlış yapıyoruz.

0
Cevap ver10 ay önce

cahitzkaya

Yemin ederim, üç kere dinliyorum gene anlamıyorum. Telaffuz işi çok zor.

0
Cevap ver8 ay önce