1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "He reads."

"He reads."

Çeviri:O okur.

May 25, 2014

75 Yorum


okanyaln1

Bu s takısı ne zaman nerde kullanıyoruz. Biraz kafam karıştı


omercito
Mod

Geniş zamanda 3. tekil şahıs için fiiller "-s, -es" eklerini almak zorunda. 3. tekil şahıs dışındaki şahıslar için ise fiiller herhangi bir ek almıyor.

I read

You read

He/She/It reads

We read

You read

They read


Esma305376

Teşekkürler faydası çok oldu


efe773943

teşekkürler çok kafamı karıştırmıştı


NDERAYDOAN2

Çok teşekkür ederim


atican2

Thank you sir


AsuZeynep

S takisi he she it den sonra fiil gelirse fiil sonuna s takisi alir. S takisi ayni zamanda nesnelein sonuna gelerek cogul anlami katar bazi kelimeler s takisi getirilmeden cogul olur mesela: man-men, woman-women, child-children. Ana sinifindan beri haftada 16 saat ingilizce gorunce birseyler ogreniyoruz


mrkK7C

Bu ingilizce öğrenme işini en sağlam nasıl yaparız sence?:-/


Gamze170539

Her gün kelimeleri tekrarlayarak ve günlük hayatında da konuşmaya çalış


atican2

Thank you missus


TatarTadem

S takısı cogul olarak kullanılır ama bir şey yaparken kullanilan s ise başka birisinin yaptıgini gosteerir


Gamze170539

Çoğul kelimelerde mesela kız : Girl kızlar :girls


incikin_

Fiile eklediğimiz -s takısı ile isme eklenen -s takısı farklıdır:

İsme gelen "-s" takısı ismi çoğul yapar;

book (=kitap)
bookS (=kitapLAR)

"Read" gibi bir fiile gelen -s takısı ise fiil çekimidir.

Geniş zamanda cümlenin öznesi he / she / it gibi 3. tekil şahıs ise fiile -s takısı gelir. Bunu tekil/çoğul meselesi olarak düşünmeyin.

I read.
You read.
"He readS." (veya "The man readS".)
She readS. (veya "The woman readS.".)
It readS. (veya "The robot readS.".)
We read.
You read.
They read.


atiye717388

He she it 's' takisi alir geri kalan oznelerimiz almazlar


pnar465868

He she it olunca s takisi gelir fiile. Reads gibi


bilmemkimim

bildiğim kadarıyla çoğul eklerde


SleymanGkd2

Kafanin karistigi yerde kalbinin sesini dinle


BenimDnyam4

Eğer cümlede she he it varsa kelime s takıntısı alıyor ama çoğul şekilde okunmuyor mesela saçma olacak ama HE drinks burda drinkS yazdık çünkü cümlede HE var ama yinese o içecek diye okunuyor içecekler olmuyor olmamasının nedeni iste çünkü sırf he olduğu için aldı


Furkansaglammm

Coğularda ve genış zamanda he she ıt de s takısı alır yüklem


seda261925

Sanırım ar er takısı için de kullanılıyor


NisanBalle

S takısı çoğul anlamda kullandığımız zamanlarda geliyor


caykent

He she it olduğu zaman s takısı geliyor diye biliyorum.


sekerkan

Okur ile okuyor farkı ne yanlış diyor


C0S4R

Biri geniş zamanla diğeri şimdiki zaman he reads - okur he is reading - okuyor...


Emrah-Kilinc

Genis zaman ve simdiki zaman farki :)


ikbalpan27

okur geniş okuyor şimdiki zamandır


ikbalpan27

şimdiki zaman deseydi:reading olurdu.ama reads diyor.geniş zaman


mina_ktl

Biz okulda he fiil seklindeki kelimeleri "o erkek" şeklinde cevirdik burda o erkek okur yazdim kabul etmedi kafam karisti yardim edin pls :(


ErayCetine

s takısını bnmde kafsmı karıstırıyo


serrayksel

Yok kolay o iş he she ıtte does yoksa s takısı gelir


ErayCetine

bende sonradan anladım :D ama yınede soyledıgın ıçın saol


irem556307

Acaba oyunda gulucuk yapilir mi


irem556307

Water leri warır diye okuyor acaba dogrumu


ferhat743909

He/she/it -es -s alir


adomun

s çoğul eki var


dartkral

dostum he diyor erkek okur olmazmı kafam karıştı ya :D yada erkek oldugu anlaşıldın diyemi he diyo.


incikin_

"He"nin tam olarak çevirisi "O". Ancak İngilizcede "O" (yani "he" dediğinizde, kişinin cinsiyeti anlaşılıyor. Türkçede ise kadın ve erkekler için aynı zamiri kullandığımızdan cinsiyeti belli olmuyor.

Örneğin:

O, kitap okur.
(Türkçede kitap okuyan kadın mı erkek mi anlaşılmıyor.

He reads a book.
(Bu cümlede "erkek" sözcüğünü kullanmasam da bahsettiğim kişinin erkek olduğu anlaşılıyor.)

She reads a book.
(Bu cümlede "kadın" sözcüğünü kullanmasam da bahsettiğim kişinin kadın olduğu anlaşılıyor.)


CAT_IREM_LOVE

he/she/it sahıslarında kullanılır


fatmarmak

He-she-ıt te" s "takısı alır


MelekSude6

He erkek demek değil mi?


incikin_

"He"nin tam olarak çevirisi "O". Ancak İngilizcede "O" (yani "he" dediğinizde, kişinin cinsiyeti anlaşılıyor. Türkçede ise kadın ve erkekler için aynı zamiri kullandığımızdan cinsiyeti belli olmuyor.

Örneğin:

O, kitap okur.
(Türkçede kitap okuyan kadın mı erkek mi anlaşılmıyor.

He reads a book.
(Bu cümlede bahsettiğim kişinin erkek olduğu anlaşılıyor.)

She reads a book.
(Bu cümlede bahsettiğim kişinin kadın olduğu anlaşılıyor.)


iremnur457hp7

He erkekler içindir


incikin_

Güzel ifade etmişsiniz; çünkü "he" sözcük olarak "erkek" anlamına gelmiyor. Çevirirken "O erkek" olarak değil "O" olarak çevirmemiz gerekiyor.

Örneğin:

O, kitap okur.
(Türkçede kitap okuyan kadın mı erkek mi anlaşılmıyor.

He reads a book.
(Bu cümlede "erkek" sözcüğünü kullanmasam da bahsettiğim kişinin erkek olduğu anlaşılıyor.)

She reads a book.
(Bu cümlede "kadın" sözcüğünü kullanmasam da bahsettiğim kişinin kadın olduğu anlaşılıyor.)


IdilEyllBa

-s eki hem çoğul yapıyo hemde geniş zaman


Mr.LaNKe

S takisi nerde kullanilmali ve ingilizcede bir seyin nesne oldugunu nerden bilecez


incikin_

Bir şeyin nesne olduğunu genellikle cümle diziliminden kestirebiliyoruz.

İngilizcede cümle yapısı: ÖZNE + YÜKLEM + NESNE

Bu nedenle yüklemin sağında yer alan öge genellikle nesne olacaktır. Örneğin:

He reads a book. (=O, bir kitap okur.)
(Yüklemin sağındaki "a book" nesnedir.

I eat a sandwich. (=Ben, bir sandviç yerim.)
(Yüklemin sağındaki "a sandwich" nesnedir.


Diğer sorunuza gelince,

"-S" ekinin şu ana kadar gördüğümüz başlıca iki görevi var:

İsme gelen "-s" takısı ismi çoğul yapar;

book (=kitap)
bookS (=kitapLAR)

"Read" gibi bir fiile gelen -s takısı ise fiil çekimidir.

Geniş zamanda cümlenin öznesi he / she / it gibi 3. tekil şahıs ise fiile -s takısı gelir. Bunu tekil/çoğul meselesi olarak düşünmeyin.

I read.
You read.
"He readS." (veya "The man readS".)
She readS. (veya "The woman readS.".)
It readS. (veya "The robot readS.".)
We read.
You read.
They read.


melike758325

we read biz okuruz olmuyomu


incikin_

Evet, "We read."= "Biz okuruz."


yuksel.

S eki koymuş bana diyorki okur aslında okurlar olacak hadi s koymasa okur derim de....... biraz tuhaf birisi bana anlatsın


m.ecrin

bikere read kelimesine s eklemiş okur değil okurlar olucak orası ama yine en iyisini siz biliyorsunuz


imakingimaboss__

Niye s takısı almış zaten o okur anlamına geliyor s çoğul eki değilmi?


Eda616161

Türkçe yazmışsınız siz ama. İngilizce yazmanız gerekli


Yamur165559

İngilizce çok guzel bir dil. İngilizcenin 2 sınavından da 100 aldım


emin458775

s takısı çoğul yapmıyomuydu


Bakrc

S gelmiş çoğul olmazmı


Gulsum736875

Aslinda hepsi cok kolay


ElaYanmaz2

S çoğul olduğunu gösterir


ShadowKingdoms
  1. Tekil şahıs nedir tam olarak

ShadowKingdoms
  1. Tekil şahısın 3 made ile tanımı 1 geniş zaman 2 he she it olacak I you we they olunca olmaz 3 olumlu olacak kurulan cümle

ShadowKingdoms

3 maddede 3. Tekil şahısın tanımı 1. Olumlu bir cümle 2 he she it olacak 3. Geniş zaman olacak bu kurallara uygun ise fiile s takısı gelir ve bu takı kelimeden kelimeye değişime uğraya bilir örnek es olabilir...


Glgn_Gen

He she it de fiile s takisi getiriyoruz genis zamanda


Ezel729958

S takısı çoğul yapar bir yanlışlık var sanırsam


Baakyldrm9

Bende mikrofon açılmıyo


edabener

He reading neden olmaz ?


R.CemilTez

yine erkek O oldu? biraz önceki alıştırmada ise O kızdı? algılamak zor.


idal527893

O okur olcak doģru cevabı


BurakDinda2

he read ile he reads arasındaki fark nedir ?

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.