"الرجال يذهبون."

الترجمة:The men go.

May 26, 2014

13 تعليقًا


Sohaib-IT

لماذا لم نضع es هنا؟

July 18, 2014

MennaLotfy

لو تقصد es لكلمة men فدى من شواذ الجمع كلمة man جمعها كلمة menده غير ان الجمع بيكون ب s مش ب es الا فى حالات نادرة

July 19, 2014

Sohaib-IT

يعني في جمع بـ es بس بحالات نادرة؟

July 20, 2014

MennaLotfy

اه فى جمع حالات نادرة

July 20, 2014

Sohaib-IT

متل مر معي كلمة (gose)

July 20, 2014

MennaLotfy

goes يعنى يذهب الفعل go يذهب وتصريفه مع he , she , it بيبقى goes

July 20, 2014

MennaLotfy

فبالتالى الرجال جمل لا تأخذ s

July 20, 2014

Sohaib-IT

ميرسي الك ممنونك انا ^_^

July 20, 2014

Frankensstien

guys go اليست صحيحة ؟

May 26, 2014

gladiator18

المعلومه كنت اعرفها حقت جمع man بس نسيتها مع عدم الممارسه، مشكوووره مينا

October 7, 2015

Orabynol

ليه مينفعش are going ?

July 7, 2016

psYg5

مش المفروض ان الجمع لا يعرف .. ليه بنضيف اداة التعريف the للجمع

June 26, 2018

u5Wy1

انضم معنا إلى مجموعة الواتس آب .لنتعلم بشكل أوضح..أهلاً بك https://chat.whatsapp.com/KFxlXYToLkT602A5WcIpXP

July 20, 2019
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.