دوولينجو هو أشهر طريقة لتعلم اللغات في العالم. والأفضل من ذلك، إنه مجاني 100%!

"الرجال يذهبون."

الترجمة:The men go.

منذ 4 سنوات

12 تعليقًا


Sohaib-IT

لماذا لم نضع es هنا؟

منذ 4 سنوات

MennaLotfy

لو تقصد es لكلمة men فدى من شواذ الجمع كلمة man جمعها كلمة menده غير ان الجمع بيكون ب s مش ب es الا فى حالات نادرة

منذ 4 سنوات

Sohaib-IT

يعني في جمع بـ es بس بحالات نادرة؟

منذ 4 سنوات

MennaLotfy

اه فى جمع حالات نادرة

منذ 4 سنوات

Sohaib-IT

متل مر معي كلمة (gose)

منذ 4 سنوات

MennaLotfy

goes يعنى يذهب الفعل go يذهب وتصريفه مع he , she , it بيبقى goes

منذ 4 سنوات

MennaLotfy

فبالتالى الرجال جمل لا تأخذ s

منذ 4 سنوات

Sohaib-IT

ميرسي الك ممنونك انا ^_^

منذ 4 سنوات

Frankensstien

guys go اليست صحيحة ؟

منذ 4 سنوات

gladiator18

المعلومه كنت اعرفها حقت جمع man بس نسيتها مع عدم الممارسه، مشكوووره مينا

منذ سنتين

Orabynol

ليه مينفعش are going ?

منذ سنتين

psYg5

مش المفروض ان الجمع لا يعرف .. ليه بنضيف اداة التعريف the للجمع

منذ شهرين