1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "This type of change is norma…

"This type of change is normal."

Çeviri:Bu tip değişiklikler normaldir.

May 26, 2014

26 Yorum


altugcyhn

cğmlede "these" yerine "this" "changes" yerine "change" kullandığı halde çeviri nasıl değişiklikler şeklinde oluyor. "change" sayılamayan bir şey olduğu için mi?


Selcen_Ozturk

evet. bir de hep iki dilde de ne doğal onu düşünmek lazım. alternatiflerde genelde çok doğal olmayan çeviriler de kabul ediliyor. ama mesela işte burda, Türkçede "bu tip değişiklik normaldir" çok doğal durmuyor bir de.


altugcyhn

tesekkurler cok acıklayici oldu


NezihD

"bu tip bir değişiklik" doğru olur muydu?


VestelKatk

Size katılmıyorum selden hanım süt de sayılamıyor ancak bottle of miks gibi kullanılıyor tamam kabul change sayılamıyor ancak bunun a tipi b tipi c tipi değişiklikleri ki burada ben 3 tip değişiklik öngördüm siz daha az yada çok belirleyebilirsiniz lakin daha nasıl sayılamaz dersiniz bal gibi 3 değişiklik saydım işte neden olmasın? ? ?


Selcen_Ozturk

Burada İngilizce dilbilgisi açısından sayılamamaktan bahsediyoruz. Her şeye itiraz etmeden önce iyi bir dilbilgisi kitabı edinmenizi, hatta buna bile ihtiyaç olmadan interneti kullanmanızı tavsiye ederim. Konunun adı "uncountable nouns" ya da "uncountable isimler". Kolay gelsin, iyi dersler.


Emrahufb

Cok agresifsiniz selcen hanim :/


prdxxxxx

Burda #of# tamlama kurmuyoraa hangi amacla kullanilmis. İlgi eki yapiyrsa benim dedigim #tipin degisimi# dogru olmali.


refikozkiran

buradaki of un kullanımını anlayamadım. Örneğin the lord of the rings derken nasıl çeviriyoruz. yüzüklerin efendisi diyorz. type of change = değişim tipi olmaz mı?


ibrammmto

aynı şeyi bende merak ediyorum.


zkanAdar

Sanki zorla ingilizceye uyarlanmış bir cümle


levotr

"değişimin bu türün normaldir" neden hatalıdır?


BedriCE

değişimin bu tipi normal yazdım olmadı burda değişiklikler derken ler niye var


xoutoforderx

bu tipin (tarzın) değişmesi normaldır nasıl deriz


NazliAcar

Bu cümle bana zorlama geldi 'of' soyut şeylerde tamlama için kullanılıyor diye biliyorum çeviride başka anlamadım.


modene1

How can it be değişiklikler?


modene1

Why değişiklik ler? i.e. why the 'ler'


Vingianezzar

'Bu tip değişme normaldir' neden yanlış?


Velikaraki

Bu tür değişim normaldir / Bu tip değişiklikler normaldir.


hamit2003

...degişikligin bu tipi normaldir.. olması gerekmiyor mu.. herseyi kalıp üzerinden ögrenmek zor oluyor . burada ,of, varsa cevirisindede o kullanılmalıki bir manası olsun.. Adamların dili zaten yazıldıgo gibi okunmuyor. birde olan bir kelimeyide ceviride yok saymayın bari..


Sabri135237

Olduğu gibi ingilizceyi almak bu dili öldürmektir. Bu tür değişiklikler çok doğaldır olursa daha "Türkçe" olur


xxzzzxz

Youw anlayamiyorum Şu çoģul eklerini

This type of changes are normal olmasi lazim değil mi


ilknur10489

Of tan önceki tekil ise is Of tan önceki çoğul ise are kullanıyoruz.


espanol658962

2 kere 2 nin dört olduğu bir dünyada neden zorla 5 i aramaya çalışıyorsunuz Adam lar boyle diyorsa böyledir iste zorlamaya gerek yik


mehmet911988

Degisimin bu turu normal


AhmetKarak

Bu değişme tipi normaldir neden olmuyor

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.