"Shedidaddsalttothesoup."

Tłumaczenie:Ona dodała soli do zupy.

4 lata temu

12 komentarzy


Leszek19

Według mnie zdanie jest błędne. Powinno brzmieć "She added salt to the soup".

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Nie jest błędne, jest wzmocnieniem podstawowej wersji, którą podałeś, podkreśla, że dana sytuacja naprawdę miała miejsce, np. w takim kontekście:

- The soup is not salty, I think she forgot about salt.

- No, I'm sure she did add salt to the soup.

4 lata temu

KemotS
KemotS

W kursie dla poczatkujacych to na pewno bląd

3 lata temu

Leszek19

Tak, teraz już rozumiem, dzięki.

4 lata temu

buskes76

"She did add salt to the soup" - "Ona dodała ..." / "She added salt to the soup" - "Ona dodawała ...". I chociaż akurat w tym przykładzie faktycznie i w jednym i drugim przypadku mogła 'dodać' {~posolić} / 'dodawać' {~solić} zarówno; za mało, za dużo tudzież akurat w smak to chyba żeby ogarnąć subtelność różnicy to najlepiej rozpatrywać to w kontekście; dokonanym / niedokonanym = dodała {posoliła} / dodawała {soliła}

2 lata temu

GodiSandra
GodiSandra

Uważam, że tłumaczenie "Ależ ona dodała soli do tej zupy." jest poprawne.

http://dobragramatyka.pl/past-simple

"W celu wzmocnienia przekazu w zdaniu twierdzącym przed czasownikiem możemy dodać operator did.

I did like the show!

Naprawdę podobało mi się przedstawienie!

Jeżeli w celu wzmocnienia przekazu używamy operatora did, używamy potem podstawowej formy czasownika."

2 lata temu

onaro

Tu nie ma kontekstu. to tylko jedno zdanie. Kontekst wynikał by z dłuższego wstępu, a tu tego nie ma. Moim zdaniem zdanie jest błędne.

3 lata temu

duke63

A jak w takim razie będzie "Ona nie dodała soli do zupy." ?

2 lata temu

MonikaWalc
MonikaWalc

She did not add salt to the soup

2 lata temu

JAKUBSAJNOG

Ona dodała do zupy soli. To to samo.

2 lata temu

Rozalia488605

Czemu jest 'did'?

8 miesięcy temu

korlech

Czy nie mozna tego powiedzec prosto! "Ona posolila zupe."

2 miesiące temu

Powiązane dyskusje

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.