1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Does he go to work by bus?"

"Does he go to work by bus?"

Çeviri:O, işe otobüsle mi gider?

May 27, 2014

12 Yorum

Konu önem sırasına göre

kunter54

Bu cümlede olduğu gibi, " otobüsle işe gitmek " mi yoksa "işe otobüsle gitmek " kavramlarını ayırmanın İngilizcede bir kuralı var mı?

August 6, 2014

SafiEmre

bu salak kadının baaaaayyyy demesinden (by ile buy farkını ) nasıl ayırt edecem.. telaffuz yüzünden bilgisayarımı kıracam nerdeyse


Sukru_Dasdemir

Emre,

Bu gibi durumlarda, yani seslendirmeleri benzer olan kelimelerle karşılaşınca cümlenin anlamına bakmak gerekiyor. "ile/tarafından" gibi anlamlara gelen "by" kelimesini kullanmayı düşününce zaten cümleye oturduğunu görüyoruz. Ama "satın almak" anlamına gelen "(to) buy" kelimesi hiçbir şekilde cümleye uymuyor. iş, gitmek, otobüs gibi kelimelerle satın almak fiili uyuşmuyor.

Benzer bir örnek olarak "toplam" anlamına gelen "sum" kelimesi ve "bazı/az/biraz/ gibi anlamlara gelen "some" kelimesinin okunuşları birbirine çok benziyor. Bunu de yine cümle içinden biz çıkaracağız.

Elbette hepsinden önemlisi, kelime dağarcığımızın geniş olması. Aksi halde "sum" gibi bir kelimeyi duyunca "some" zannedebiliriz.

Başarılar


beydili

Emre bey aciklamaniz icin tesekkurlet


bayindirefesi

o işe otobüsle gider mi? kabul etmedi


baki_karakus

"o işe otobüsle gider mi?" nasıl çevrilir?


gtr500

buradaki by tarafından anladımda değil sanırım peki bu kelimeyi tarafından olarak nasıl ayırt edebiliriz


dextrjeon

by yerine neden with kullanılmadı Kullanılabilir miydi?


kablll

Belki onu şöyle diyebiliriz: Does he goes by the bus to work?


ddltwipek

Does a -s geldigi icin go ya getirmeyiz bu arada yardimci olduysam takip etmeyi unutmayin


SuatOktaySenocak

O, işe otobüsle mi gider? ile O, otobüsle işe mi gider? yanı şeydir, aynı anlama gelir, cevabım doğru olmalıydı!

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.