Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Does he go to work by bus?"

Çeviri:O, işe otobüsle mi gider?

4 yıl önce

12 Yorum


kunter54

Bu cümlede olduğu gibi, " otobüsle işe gitmek " mi yoksa "işe otobüsle gitmek " kavramlarını ayırmanın İngilizcede bir kuralı var mı?

4 yıl önce

SafiEmre

bu salak kadının baaaaayyyy demesinden (by ile buy farkını ) nasıl ayırt edecem.. telaffuz yüzünden bilgisayarımı kıracam nerdeyse

3 yıl önce

Sukru_Dasdemir

Emre,

Bu gibi durumlarda, yani seslendirmeleri benzer olan kelimelerle karşılaşınca cümlenin anlamına bakmak gerekiyor. "ile/tarafından" gibi anlamlara gelen "by" kelimesini kullanmayı düşününce zaten cümleye oturduğunu görüyoruz. Ama "satın almak" anlamına gelen "(to) buy" kelimesi hiçbir şekilde cümleye uymuyor. iş, gitmek, otobüs gibi kelimelerle satın almak fiili uyuşmuyor.

Benzer bir örnek olarak "toplam" anlamına gelen "sum" kelimesi ve "bazı/az/biraz/ gibi anlamlara gelen "some" kelimesinin okunuşları birbirine çok benziyor. Bunu de yine cümle içinden biz çıkaracağız.

Elbette hepsinden önemlisi, kelime dağarcığımızın geniş olması. Aksi halde "sum" gibi bir kelimeyi duyunca "some" zannedebiliriz.

Başarılar

3 yıl önce

beydili

Emre bey aciklamaniz icin tesekkurlet

3 yıl önce

baki_karakus

"o işe otobüsle gider mi?" nasıl çevrilir?

4 yıl önce

Aliefeali33

Çevirilmez

1 yıl önce

gtr500

buradaki by tarafından anladımda değil sanırım peki bu kelimeyi tarafından olarak nasıl ayırt edebiliriz

2 yıl önce

bayindirefesi

o işe otobüsle gider mi? kabul etmedi

2 yıl önce

dextrjeon

by yerine neden with kullanılmadı Kullanılabilir miydi?

1 yıl önce

kablll

Belki onu şöyle diyebiliriz: Does he goes by the bus to work?

4 yıl önce

ddltwipek

Does a -s geldigi icin go ya getirmeyiz bu arada yardimci olduysam takip etmeyi unutmayin

2 yıl önce

SuatOktaySenocak

O, işe otobüsle mi gider? ile O, otobüsle işe mi gider? yanı şeydir, aynı anlama gelir, cevabım doğru olmalıydı!

2 ay önce