1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "Pozwól mi wyjaśnić."

"Pozwól mi wyjaśnić."

Tłumaczenie:Let me explain.

May 27, 2014

4 komentarze


mjkamjka

dlaczego po let me nie uzywa sie to


yuioyuio

Bo tak po prostu jest i trzeba to zapamiętać.

Jeżeli po jednym czasowniku występuje drugi czasownik, są trzy możliwe formy, w których ten drugi może się pojawić. Wszystko zależy od tego jakiej konstrukcji wymaga pierwszy czasownik:

  • infinitive (bezokolicznik), czyli to do, np. I want to be famous; He asked me to come

  • bare infinitive (bezokolicznik bez to), czyli do, np. I can do it; Let me help you

  • gerund, czyli doing, np. I enjoy reading; He suggested going out

Po niektórych czasownikach można użyć kilku form, np. I like swimming; I like to swim

Let wymaga konstrukcji z bare infinitive.


Kamil884397

Serio? Bez kropki na końcu zdania nie zalicza...

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.