1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "I want pasta without cheese."

"I want pasta without cheese."

Tłumaczenie:Chcę makaron bez sera.

May 27, 2014

12 komentarzy


przemo83

Kiedy "without cheese" a kiedy "with no cheese"?


Yola448704

przemo83, decyzja należy do osoby mówiącej.

  • Gdy nie masz ochoty na ser, powiesz raczej neutralnie:
    Chcę makaronu bez sera - I want pasta without cheese

  • Gdy po zjedzeniu sera jesteś zazwyczaj chory, to powiesz dobitnie, tak, żeby nie było żadnych wątpliwości:
    Chcę makaronu bez (żadnego) sera - I want pasta with no cheese


NNiezapomi

Masz rację._. Yola448704


adrian19862

Dlaczego jak sie mowi 'chce makaron z serem' to jest 'i want pasta with the cheese'. A kiedy jest 'without' to slowko 'the' nie wystepuje?


Mariachino

Ponieważ, jak chcesz ser to prosisz o konkretny do tego makaronu, a gdy nie chcesz go, to obojętne jest Ci jaki ser, żadnego nie chcesz, więc jest nieokreślony xD


Kapi12451

,,the"to jest:to,te,ten.


Alicja106

Tak już poprostu jest ;)


jadwiga817773

Ponieważ duo pewnie nie lubi klusek z serem xddd


MadziaPompa

No właśnie ja je lubie


Alicja728962

Ja kocham makaron z serem.


Alatarielly

słówko ,,the'' nie jest wymagane w tym przypadku. Mówisz albo nie (tak myślę i tak stwierdziła moja nauczycielka angielskiego, gdy zapytałam ją o ten przypadek.


buskes76

nie chciało się leniom poszukać samemu więc Cię zminusowali... ale nie tak do końca że mówisz albo nie... ale że użyjesz "the" kiedy jest to określony dla rozmówców ser a bez "the" kiedy nieokreślony - po prostu bez (jakiekolwiek) sera (bo "a/an" użyć tu nie możesz gdyż ser jest niepoliczalny) ! / I słusznym może być tu stwierdzenie że jeśli prosiłbyś z serem to często użyjesz "the" bo często będzie to jakiś określony ser

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.
Rozpocznij