1. Forum
  2. >
  3. Temat: English
  4. >
  5. "He does not have shoes."

"He does not have shoes."

Tłumaczenie:On nie ma butów.

May 28, 2014

25 komentarzy


TheSlonzok

Skoro does znaczy nie ma. To po co not have? Czy to nie jest podwójnie zaprzeczenie?


yuioyuio

Generalnie does to do (=robić) + końcówka -s, ale w tym zdaniu jest tylko czasownikiem posiłkowym – nie znaczy nic, ale potrzebny jest do stworzenia konstrukcji gramatycznej. Jedynym przeczącym słowem w tym zdaniu jest not, więc nie ma podwójnego przeczenia.


kazik19549

Nie wiem czy sobie poradzę z tymi zawiłościami j. angielskiego ale na razie traktuję to jako zabawę, a z czasem kto wie. Pozdrawiam.


zbigniew.m1

A nie moze byc - "He has not a shoes"


yuioyuio

Nie. Po pierwsze shoes to liczba mnoga, więc nie możemy użyć a.

Po drugie w czasie Present Simple przeczenia tworzymy z użyciem czasownika posiłkowego do/does np. I like you =/= I do not like you z wyjątkiem:

  • zdań, w których czasownik to be jest głównym czasownikiem, np. I am hungry =/= I am not hungry
  • zdań zawierających czasowniki modalne, np. You can read =/= You cannot read
  • zdań z have got, np. I have got a pen =/= I have not got a pen

Czyli możemy powiedzieć:
He does not have shoes / He doesn't have shoes
He has not got shoes / He hasn't got shoes / He's not got shoes


onaro

Jeszcze tylko nie bardzo rozumiem zastosowanie got. Kiedy to jest konieczne? Idzie to jakoś prosto wytłumaczyć


WarsawWill

W językym mówionym często używamy "have got" zamiast "have" dla posedania, ale nigdy nie jest konieczne. Kiedy używamy to, jest zwykle z "contractions"

"I have a new house / I've got a new house"

"She has brown eyes / She's got brown eyes"

"Do you have any brothers? / Have you got brothers?"

Uwaga. "Have got" używamy tylko w czasie teraznieszym.


arczi4484

Nie, nie idzie tego prosto wytłumaczyć


karomar123

Czym jest czas "Present Simple"?


nowakowska000

Czas teraźniejszy prosty :)


Hubi4

to czas w którym coś robisz regularnie np. He goes to school lub I play football every sunday


Ciemnyneko

Taki amerykański czas


natuchnaa

Does not to zaprzeczenie występujące w czasie present simple


pola959870

Jeżeli uczyłeś bądź uczyłaś kiedykolwiek czasy present simple to byś nie zadawał /a takich nie mądrych pytań.


Lavena.Slytherin

A jakby się nie uczył/a? A poza tym to nie jest głupie pytanie, też bym takie zadała


Patryk354642

Po co jest te does?


AkitaUwU840747

Ja nie mogłam tego zrozumieć ;(


Piotr576837

Czy można powiedzieć,, he have not shoes,,?


maksiorek2007

napisałem czy on nie ma butuw i mi e zaliczyło :(


gocin

A kto mi powie co to robi w pytaniach???


Maja543642

Kto powie jak się mówi po angielsku "ile twoje zwierzęta mają lat bo moje nie powiem'


piotr.oleszczuk

does to znaczy samo nie

Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.
Rozpocznij