"Ben bankada çalışıyorum."

Çeviri:I work at the bank.

4 yıl önce

11 Yorum


MahmutYazc

Ne zaman "at" ne zaman in kullanilacak bunu ayrintili olarak yazabilir misiniz

4 yıl önce

Duocan34

Anladığım kadarıyla in içinde demektir sınırlı olan veya sınırlı olabilen bir yer için kullanılır. in my pocket. Cebimde (cebimin içinde) in the house. Evde (evin içinde) in İstanbul. İstanbul’da (İstanbul’un içinde)

AT: -de, -da anlamı verir. Fakat içindelik bildirmez. Sınırı olmayan, sınırlanamayan veya sınırı olduğu halde, bizim için sınırı önemli olmayan yerlerde kullanılır. Buna göre büyük şehirler ve ülkeler için in semtler, mahalleler için at kullanılır. Örneğin,

She lives in İstanbul at Taksim. O, İstanbul’da Taksim’de yaşar. (oturur)

Home ve House meselesine gelince:: !!!!! Home ev, yuva, vatan anlamına gelir. Bu sebepten home için at kullanılır. Örneğin,

He is at home. O, evdedir.

!!!!! House kelimesi de ev anlamına gelir. Fakat bu ev daha çok bina, yapı anlamı taşır. Bu sebepten in edatı ile kullanılır.

Örneğin, He is in the house. O, evin içindedir.

Genel olarak at kullanımı genel anlamı için kullanılıyor , in ise yapı anlamına bağlı olarak kullanılıror. at school -- in the school

4 yıl önce

harundemirkaya

I work for a bank yanitini kabul etmedi?

4 yıl önce

burhanzdemir

Çünkü senin senin söylediğin 'bir banka için çalışırım'

4 yıl önce

GkhanKktil

Banka tekil olduğu için, I work at the a bank. desek olmazmıydı ??

3 yıl önce

son.sav
son.sav

"a" kullanıyorsak asla the belirtecini kullanamayız. Kısaca ikisi bir arada olamaz.

3 yıl önce

GkhanKktil

teşekkürler

3 yıl önce

harundemirkaya

I work in a bank

3 yıl önce

oguzersen

doğru kabul edilmeli, ben de öyle yazdım

2 yıl önce

kerecik

Bankada çalışıyorum working a bank olması lazım değil mi

2 yıl önce

NBurcu1

In the bank/ at the bank ikisi icin de dogru diyor?? Oyle mi ?

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.