1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Ben bankada çalışıyorum."

"Ben bankada çalışıyorum."

Çeviri:I work at the bank.

May 28, 2014

15 Yorum


MahmutYazc

Ne zaman "at" ne zaman in kullanilacak bunu ayrintili olarak yazabilir misiniz


Duocan34

Anladığım kadarıyla in içinde demektir sınırlı olan veya sınırlı olabilen bir yer için kullanılır. in my pocket. Cebimde (cebimin içinde) in the house. Evde (evin içinde) in İstanbul. İstanbul’da (İstanbul’un içinde)

AT: -de, -da anlamı verir. Fakat içindelik bildirmez. Sınırı olmayan, sınırlanamayan veya sınırı olduğu halde, bizim için sınırı önemli olmayan yerlerde kullanılır. Buna göre büyük şehirler ve ülkeler için in semtler, mahalleler için at kullanılır. Örneğin,

She lives in İstanbul at Taksim. O, İstanbul’da Taksim’de yaşar. (oturur)

Home ve House meselesine gelince:: !!!!! Home ev, yuva, vatan anlamına gelir. Bu sebepten home için at kullanılır. Örneğin,

He is at home. O, evdedir.

!!!!! House kelimesi de ev anlamına gelir. Fakat bu ev daha çok bina, yapı anlamı taşır. Bu sebepten in edatı ile kullanılır.

Örneğin, He is in the house. O, evin içindedir.

Genel olarak at kullanımı genel anlamı için kullanılıyor , in ise yapı anlamına bağlı olarak kullanılıror. at school -- in the school


harundemirkaya

I work for a bank yanitini kabul etmedi?


burhanzdemir

Çünkü senin senin söylediğin 'bir banka için çalışırım'


GkhanKktil

Banka tekil olduğu için, I work at the a bank. desek olmazmıydı ??


son.sav

"a" kullanıyorsak asla the belirtecini kullanamayız. Kısaca ikisi bir arada olamaz.


oguzersen

doğru kabul edilmeli, ben de öyle yazdım


kerecik

Bankada çalışıyorum working a bank olması lazım değil mi


NBurcu1

In the bank/ at the bank ikisi icin de dogru diyor?? Oyle mi ?


lker360251

I am work at the bank niye olmadi yaa


Ersin294097

Tamam ama «ing» takısı olmadan nasıl (çalışıyorum) oluyor, bu sürekli meşgul olduğu bir işi olduğu için mi böyle acaba, bir sürü örnek var bunun gibi. (ing) yok ama «iyor» eki var. Bize okullarda hiç birşey öğretmemişler. Yaş, nerelisin, nasılsın, memnun oldum vb. den başkası verilmemiş.


Ersin294097

Bu arada ben (in) olarak yazdım kabul etti.


DenzOktay

I study at the bank neden olmadi

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.