1. Forum
  2. >
  3. Konu: English
  4. >
  5. "Senin kedin beyaz, köpekleri…

"Senin kedin beyaz, köpeklerin siyah."

Çeviri:Your cat is white, your dogs are black.

May 29, 2014

81 Yorum


AhmetEnesYORUK

Your cat is white, dogs are black Illaki yours birdaha mi yazmak gerekir


Selcen_Ozturk

evet illa ki yazmamiz gerekir. Ingilizcede ikinci your'u attigimizda "dog" tamamen belirsiz hale geliyor, ilk cumledeki your'un gelip onu kapsamasi ihtimali yok. Türkcede ikinci kere "senin" dememize gerek yok cunku "köpeklerin"den zaten "senin" oldugunu anliyoruz. Tam dogru olmasa da sunun gibi bir sey olur ikinci youru atarsak "Senin kedin beyaz, köpek siyah" (Hangi köpek? belli degil)


Betlenol1

Peki neden önce hayvanı yazip daha sonra "is" yada "are"eki gelmekte?


dark.infinity

Tekil olanlara is, çoğul olana ise are yazımakta. Yani "hayvana" dendiyse bir tane hayvanı belirttiği hayvan kelimesinden sonra "is" gelir. "hayvanlara" olsaydı; çoğul olduğu için "are" getirilirdi.


Eyllckn01

Çünkü cümlede bir fiil yok biz de onun yerine am is ya da are ekini getiriyoruz daha önce hiç mi duymadın


iamsure

Iste tam da bu neden bizim ingilizce ogrenemedigimizi gösteriyor. Dil bilgisine bu kadar takilmamali. Anadili ingilizce olan birine ikinci your u koymadan bu cümleyi söylersek anlayacagi kesin. Eğer dil sinavlarina girmek degilse burada amaç, kabul edilebilir bir cevap bence. Konu ile ilgili cmylmz in gösterisi izlenmeli :)


Selcen_Ozturk

iyi de biz size doğru olan şeklini göstermek zorundayız. sonra nasıl istiyorsanız öyle kullanın. ona bakarsak "ben var seni sevmek" dese bir turist siz yine anlarsınız, o zaman Türkçe kursunda da böyle cümleleri kabul mu edelim?


Beowulf1234

Sonunda birine yazmışsınız bu cevabı. Bende bıkmıştım artık şu sanki kullansak anlamıyorlarculardan.


ElifNazEse

Vallaha çok haklısınız, kuralı neyse ona göre , böyle sunuyorlarsa belliki bir nedeni vardır.


Checo34

Virgülle olay devam ediyor. Size katılıyorum


AkmCanSude

Cümlenin öznesi "your" ile başlarken, tekrar tekrar your demek hoş olmayabilir. Peş peşe cümleler olsaydı, doğruydu. Kısa bir ifadede aynı cümle içinde sizin mantığınıza göre beş kere your diyeceğiz yani "Senin kedin, köpeklerin, çiçeklerin, evin, araban" demek için. Biraz izan!


Yusu123f

Yours cat desek olmaz mı


FerahKutlu

İyi de zaten senin kedilerin beyaz,köpeklerin siyah yazdım. Yine olmuyo


Delplay.1453

Türkçe sondan eklemeli bir dildir. Sen, ben, o öznelerini kullanmasak bile kullandığımız ekler ile özneyi belirtmiş oluruz. Ama ingilizcede özneyi belirtmeniz lazım. Yoksa özenin kim olduğunun anlanması mümkün olmaz.


MahmutYaar2

İngilizcede gizli ozne yoktur .Örnek: Çay içerim turkcede olur ama ingilizcede I drink tea olur.


Beowulf1234

Yani anlamak için buradaki cümleyi şu şekilde çevirmemek lazım. "Senin kedin beyaz, köpeklerin siyah." Türkçe dil bilgisine göre bu doğru. Ama İngilizce'de gizli özne olmadığı için sürekli belirtiriz bunu. Yani İngilizce cümleyi düz olarak çevirseydik Türkçe halinden gizli özneleri ayıklamak gerekirdi, hem anlamak için daha kolay olabilir. "Senin kedi beyaz, senin köpek siyah." Bu cümleden " Sen'i " çıkarırsak köpeklerin kimin olduğunu nasıl anlayamaz isek. İngilizcede de o yüzden her defa bunu belirtmeliyiz.

"Kedi beyaz, köpek siyah."

Zaten açıklamışlar ancak ben bir de kendim anladığım şekilde açıklamak istediğim, nihayetinde biz de öğrenciyiz. Anlatarak öğrenmek de güzel bir yöntemdir :D


kubra507744

Aynen bende ogle yazdim


SerhatKara3

İs white,are black, neden ikisinde de is, yada ikisinde de are kullanmadik.


Selcen_Ozturk

bir tane kedi (tekil - is), birden çok köpek (çoğul - are)


KadirJG

Çok sağol ya bi saattir uğraşıyorum niye olmuyor diye


mehmet.c.b

Cat(kedi) dedigimiz icin tekil o yuzden 'is' cats(kediler) deseydik cogul 'are' olurdu o yuzden dogs(kopekler) dedigimiz icin kopekler cogul 'are' dedik.Dog(kopek) deseydik tekil olacagindan 'is' olacakti.


MelekElsin

Ikinci kez your kullanmak cok sacma gelmisti ama cumleyi turkceye cevirdigimde siyah kopeklerin kime ait oldugu belli olmuyor o yuzden your yazilmali.


Basconiel

" Your cat is white, your dogs are black " olması gerekmez mii ???


ELTurKo071

Adam bi de üşenmeden alayınıza anlatmaya çalışıyor takdir ettim sabrını. Halen programın aksini iddaa eden ve kabul etmeyenler var. Değerli öğrenme sever arkadaşım,madem daha iyi bildiğini düşünüyorsun ne işin var bu program'da.kendinizi mi tatmin ediyosunuz yeni öğrenmeye çalışanların içinde ben biliyorum diye?


Ece549962

Tüh your yazmayı unutmuşum


BerkayPehlivan

Yours dogs neden olmaz ?


Selcen_Ozturk

"yours" tan sonra bir nesne gelemez, yours, zaten nesnenin yerini tutar (yani ya "your dog", ya da "yours"). detaylar: https://www.duolingo.com/comment/2078180


BakiDinler

iki kez your a gerek varmı illa


hediye336070

Aynisini yazdim ama yalniş diyor


Vedat363198

your cat is white, your dogs is black bu cümle neden yanlıştır ?


_Sarangtae_

çünkü your dogs is demişsin s takısı çoğuldur ve çoğullara are gelir bu yüzden yanlış


mmsmeyye

yanlışlıkla konum "kontrol et" tuşuna Bastı.♥&♡


DamlaSnmez6

Doğru yaptığım halde yanlış uyarısı aldim


Frat563661

Saçma ya illa ikinci defa seninmi gelicek


MeralAkko

Dogruyu sectigim halde onaylanmiyor


himmet443462

Sakami kabul etmesigi cevapla dogru dediği cevap ayni


brahimHamz5

Your cat is write, your dogs are black... Şeklinde yazdığım halde yanlış yazdın diyor?


MuratDegir3

your cat is the white,the dogs are black şu the yı bir ögrenemedim hep böyle yazıyorum


nurakam

Niye are ve is geldi onu anlamadım. Veya geldi diyelim niye direk özenin yanında değil. Niye (your is) değil.


perihan186296

Your cat is white the dogs are black yazarsak .ne demiş oluyoruz.acaba


Apocandullah

Burda virgülden sonraki cümlede ya senin diye başlamalı, ya da bize virgül koyma hakkı vermeli. Gerçekten anlayamıyorum artık bu uygulamayı


seril

Yours cat... neden olmuyor Selcen Abla


mehtapkaratepe

neden is ve are kullanıldı, anlamış değilim. is ve are şimdiki zamanda kullanılır diye biliyorum


sirjoan620

Geniş zamanda sıfat belirtirken de kullanıyoruz.


WinnerTalh

Is tekillerde are çoğullarda kullanılır


marjinal.

your un tekrar kullanılması şart mı?


Selcen_Ozturk

evet yukaridaki cevabima bakin


guntoldu

dogs of your olnazmi ?


PrincessTwiligth

Yahu ne umrunda! Your cat white,your dog black neden olmuyorr????


_Sarangtae_

your dogs are black olması lazım


joks818641

Tekrar your yazmaya gerek yok tu zaten anlam belli!


BraYldz999275

Dog dan sonra neden are geldi


Yeim962674

Olmuyor yaa, şu uzun cumleleri toparlayamiyorum.


BURAKKOPMA

birisi cümle sırasını söyleyebilir mi


Emirhan2144

Dogs köpekler demek bende ördek diye gösteriyor


Hasan914902

Cümlede "your cat is white" yazarken (is) yazıyoruz da devaminda "your dogs are black" yazarken neden (is) değilde (are) yazıyoruz? Cevaplarsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.


_Sarangtae_

çünkü is tekildir are çoğuldur ve dogs diyoruz çoğul olması lazım yani are olacak


UurYlmaz20

Köpeklerinin siyah demiş bu


Burhanterzj

Bu are ve is neye gore koyuyoruz arkadaslar bi anlamadim soylerseniz iyi olur


AyeMelike

They oldğu zaman onun yardımcı fiil She, He ve It olduğu zaman yardımcı fiil oluyorlad


fastwartgaming

Your sizin demek değilmi bu your seninki diyor. You olması lazım...


GltenAkden

Sacma sapan bir cümle


ZeynepSara4

Your cat is white your dogs black yazdim. Ya i gilizcem orta seviye ve sonucta bir yabanciyla konussam anlasirim bu kadar kasmayın


sound-voice

The cat ve the dogs seklinde yazmak gerekmiyor mu. The neden kullanilmamis?


ebru666884

Neden dog un yanina are geliyo


Albatros793536

program Aptallaştı mı?


miladiyne

Your cat is white, the black dog olmaz mı?


serkan465400

You are dogs olunca niye olmuyor


fatihkarad14

İs ile your arasındaki fark nedir


allegro07

Ben burada and kullandim bence pek anlam farki olmuyor ama sizce Your cat is white and your dogs are black burdaki and cumleye farkli bir anlam mi katıyor


deeeeniiiizzz

Evet ,biliyorsunuz and ve anlamındadır .Oysa cümlede ve yok

Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.