Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Çocuk adamı görüyor."

Çeviri:The child sees the man.

1
4 yıl önce

31 Yorum


Maliyanikara

Görüyor değil de görür demesi lazım sanki

13
Cevap ver3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

aynı sorunun cevabı aşağıda var:

see fiili -ing ekiyle kullanıldığında anlamı değişir, o yüzden "see" haliyle hem geniş hem şimdiki zaman manasına gelir. "stative verbs" diye aratıp bu tip fiiler hakkında bilgilere ulaşabilirsiniz.

7
Cevap ver2 yıl önce

Tmezgitci

He she it gelirse fiil geniş zamanda -s takısı alır.

3
Cevap ver3 yıl önce

cumxxi

Sadece a harfi nedeniyle yanlış dedi ya :) peki a neden onu anlamadım

3
Cevap ver3 yıl önce

AcelyaKurcoglu

Sanırım ''man'' yerine ''men'' yazdınız . İngilizcede man'in çoğul hali ''mans'' değil ''men'' dir. Bu yüzden siz ''man'' yerine ''men'' yazınca adam değil adamlar demiş oldunuz.

2
Cevap ver2 yıl önce

Uygar_Onur

Yanlış anlamadıysam bahsedilen şey o değil "a kid" vb. başına gelen a'dan bahsediyor olmalı.

0
Cevap ver2 yıl önce

cumxxi

A yı koymak zorundamıyız zaten child dedik.

3
Cevap ver3 yıl önce

mkarakus1

cümle şimdiki zaman gibi görünüyor bu yüzden is + fiile ing takısı eklenmeli

2
Cevap ver4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

see fiili -ing ekiyle kullanıldığında anlamı değişir, o yüzden "see" haliyle hem geniş hem şimdiki zaman manasına gelir. "stative verbs" diye aratıp bu tip fiiler hakkında bilgilere ulaşabilirsiniz.

23
Cevap ver4 yıl önce

tunahanaras

Tamam geniş zamanlı fiiller başlığı altında otomatikman geniş zaman düşünüyoruz ama bu gibi bilgilerin önceden verilmesi gerekir diye düşünüyorum

11
Cevap ver3 yıl önce

AyhanSAVAS

Merhaba cümlede çocuğun child, kid, boy ayrımını nasıl yapacağız

2
Cevap ver3 yıl önce

tugce786200

child ve kid cinsiyetsiz kelimeler. boy ise oğlan demek. erkek çocuktan bahsediyorsan boy dersin, cinsiyet belirtmek istemiyorsan da kid veya child kullanabilirsin.

2
Cevap ver11 ay önce

ayse2001

ama ben sanki şoyle diye hatırlıyorum : see fiili eğer ''anlamak'' anlamında kullanılırsa burda durum belirtir ve -ing eki almaz;fakat eğer ''görmek,görüşmek'' manasına gelirse hareket bildirdiği için -ing eki gelir.

1
Cevap ver3 yıl önce

baroska0

Peki sees ne işe yarıyor? Başa he yada she geldiği zaman mi sees oluyor. Cevap verin artik

0
Cevap ver3 yıl önce

tugce786200

evet öyle oluyor. he she it o şekilde

0
Cevap ver11 ay önce

Elanur840146

Sees olur çünkü he,she ,it s takısı alır

1
Cevap ver2 yıl önce

AylinM2

ya bu ne ya neden see degilde sees olmali

0
Cevap ver2 yıl önce

MustafaSamet

sees değil see olması gerekmez mi ?

0
Cevap ver2 yıl önce

YusufDemir17

The boy sees the man dedim yanlis dedi kid mis kid de cocuk demek ama boy ne demek? Oda cocuk demek degilmi

0
Cevap ver1 yıl önce

MelisErcan0

man yazdım the man olması gerekiyormuş aynı anlama gelmiyor mu?

0
Cevap ver1 yıl önce

Eyzn07

The child sees man yazdım, man'in onune bir daha the koymadığım icin kabul etmedi. Neden?

0
Cevap ver1 yıl önce

gkalpfer

Görünen şey bellidir the man doğrudur. The child sees man=Çocuk adam görür. The child sees the man=Çocuk adamı görür.

0
Cevap ver11 ay önce

BoraGonca

Man dan once the kullanmadim o yuzden yanlis dedi the kullanmak gerekiyor mu

0
Cevap ver1 yıl önce

BoraGonca

Ayrica ceviri programinda bu cumleyi yazdim cocuk adami gorur diye cevirdi sees gorur demek degilmi goruyor nasil oluyor

0
Cevap ver1 yıl önce

Kbra245341

Sees fiili olmaz ki neden burda yazmis anlayamadim

0
Cevap ver1 yıl önce

Gknur209675

Görüyor değil görür.

0
Cevap ver10 ay önce

uguryalcin02

the ne anlama gelir cümlede

0
Cevap ver7 ay önce