Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Çocuk adamı görüyor."

Çeviri:The child sees the man.

4 yıl önce

31 Yorum


Maliyanikara

Görüyor değil de görür demesi lazım sanki

3 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

aynı sorunun cevabı aşağıda var:

see fiili -ing ekiyle kullanıldığında anlamı değişir, o yüzden "see" haliyle hem geniş hem şimdiki zaman manasına gelir. "stative verbs" diye aratıp bu tip fiiler hakkında bilgilere ulaşabilirsiniz.

3 yıl önce

Tmezgitci

He she it gelirse fiil geniş zamanda -s takısı alır.

3 yıl önce

cumxxi

Sadece a harfi nedeniyle yanlış dedi ya :) peki a neden onu anlamadım

3 yıl önce

AcelyaKurcoglu

Sanırım ''man'' yerine ''men'' yazdınız . İngilizcede man'in çoğul hali ''mans'' değil ''men'' dir. Bu yüzden siz ''man'' yerine ''men'' yazınca adam değil adamlar demiş oldunuz.

3 yıl önce

Uygar_Onur

Yanlış anlamadıysam bahsedilen şey o değil "a kid" vb. başına gelen a'dan bahsediyor olmalı.

3 yıl önce

cumxxi

A yı koymak zorundamıyız zaten child dedik.

3 yıl önce

mkarakus1

cümle şimdiki zaman gibi görünüyor bu yüzden is + fiile ing takısı eklenmeli

4 yıl önce

Selcen_Ozturk
Selcen_Ozturk

see fiili -ing ekiyle kullanıldığında anlamı değişir, o yüzden "see" haliyle hem geniş hem şimdiki zaman manasına gelir. "stative verbs" diye aratıp bu tip fiiler hakkında bilgilere ulaşabilirsiniz.

4 yıl önce

tunahanaras

Tamam geniş zamanlı fiiller başlığı altında otomatikman geniş zaman düşünüyoruz ama bu gibi bilgilerin önceden verilmesi gerekir diye düşünüyorum

4 yıl önce

AyhanSAVAS

Merhaba cümlede çocuğun child, kid, boy ayrımını nasıl yapacağız

3 yıl önce

tugce786200

child ve kid cinsiyetsiz kelimeler. boy ise oğlan demek. erkek çocuktan bahsediyorsan boy dersin, cinsiyet belirtmek istemiyorsan da kid veya child kullanabilirsin.

1 yıl önce

ayse2001

ama ben sanki şoyle diye hatırlıyorum : see fiili eğer ''anlamak'' anlamında kullanılırsa burda durum belirtir ve -ing eki almaz;fakat eğer ''görmek,görüşmek'' manasına gelirse hareket bildirdiği için -ing eki gelir.

3 yıl önce

baroska0

Peki sees ne işe yarıyor? Başa he yada she geldiği zaman mi sees oluyor. Cevap verin artik

3 yıl önce

tugce786200

evet öyle oluyor. he she it o şekilde

1 yıl önce

Elanur840146

Sees olur çünkü he,she ,it s takısı alır

2 yıl önce

AylinM2

ya bu ne ya neden see degilde sees olmali

2 yıl önce

MustafaSamet

sees değil see olması gerekmez mi ?

2 yıl önce

YusufDemir17

The boy sees the man dedim yanlis dedi kid mis kid de cocuk demek ama boy ne demek? Oda cocuk demek degilmi

2 yıl önce

MelisErcan0

man yazdım the man olması gerekiyormuş aynı anlama gelmiyor mu?

2 yıl önce

Eyzn07

The child sees man yazdım, man'in onune bir daha the koymadığım icin kabul etmedi. Neden?

1 yıl önce

gkalpfer

Görünen şey bellidir the man doğrudur. The child sees man=Çocuk adam görür. The child sees the man=Çocuk adamı görür.

1 yıl önce

BoraGonca

Man dan once the kullanmadim o yuzden yanlis dedi the kullanmak gerekiyor mu

1 yıl önce

BoraGonca

Ayrica ceviri programinda bu cumleyi yazdim cocuk adami gorur diye cevirdi sees gorur demek degilmi goruyor nasil oluyor

1 yıl önce

Kbra245341

Sees fiili olmaz ki neden burda yazmis anlayamadim

1 yıl önce

Gknur209675

Görüyor değil görür.

1 yıl önce

uguryalcin02

the ne anlama gelir cümlede

9 ay önce

MuruvvetKa

Görür olmalı

9 ay önce

Serap673328

Bir harf eksikliğinde bile yanlış diyor

8 ay önce

ikrimegundogdu

Başına neden A geliyor. The child olması gerekmezmi?

7 ay önce

Denizmen_AA

stative verbs lere bakılacak.

4 ay önce